راهنمای جامع و کامل برای تولید محتوا تخصصی

  • تاریخ انتشار

    09 فروردین ، 1402

  • دسته بندی برندینگ

این مقاله در خصوص راهنمایی است که به افراد آماتور و تازه کار توضیح می دهد که چگونه منابع مناسب برای تولید محتوای اختصاصی برند خودشان را پیدا کنند. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید یا به تازگی برند خود را راه اندازی کرده اید، توصیه میکنیم این مطلب را بخوانید.

محتوا همان چیزی است که دنیای امروز بر روی آن می چرخد. گستره محتوا بسیار زیاد است. به طوری که می توانیم بگوییم استوری های اینستاگرام تا توییت ها و وبلاگ هایی که شاید بی اهمیت از کنار آن ها رد شوید، همگی می توانند گزینه های بسیار مهم و موارد دقیقی از تولید محتوا باشند. به دلیل آمیختگی عصر جدید با اینترنت، محتواهایی که نوشته و تولید می شوند، بسیار خلاقانه تر شده اند و همین موضوع سبب می شود تا بتوانید از محتوا برای تبلیغ کردن و مدیریت کردن برند و کسب و کار خودتان بهترین استفاده ها را ببرید.

 در ادامه سعی کرده ایم تا به 6 مورد از بهترین روش هایی که می توانید از آن استفاده کنید که محتوای غنی را تولید کنید، بپردازیم. تولید کردن محتوای غنی و کامل می تواند سبب تقویت شدن برند شما شود و در نهایت نیز آن طور که باید و شاید شما را به جامعه معرفی نماید.

گروه آی دیزاین تشکیل شده از متخصصانی است که به خوبی میتوانند برای برندینگ  و مشاوره برندسازی به شما کمک بکنند. کافیست فرم را پر کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

 

تولید محتوای تخصصی

 

نکات مهم در تولید محتوا برند

در این قسمت سعی کرده ایم تا چند مورد از مهم ترین نکاتی که برای تولید محتوای اختصاصی هر برند وجود دارد، اشاره کنیم. این نکات می توانند بسیار کاربردی بوده و کار شما را هرچه بهتر و ساده تر نمایند. به همین خاطر نیز توصیه می کنیم تا حتما به این موارد توجه ویژه ای نشان دهید و به هیچ وجه آن را کنار نگذارید.

طوفان فکری

اولین مورد مربوط به قاعده و نکته ای به نام طوفان فکری و تجسم است. این مرحله در حقیقت پیش از شروع کردن تولید محتوا رخ می دهد. باید در ابتدا یک ایده روشن از آن چیزی که می خواهید تولید کنید، داشته باشید. این مرحله بسیار مهم است و تا زمانی که آن را به درستی انجام نداده اید، بهتر است به سراغ مرحله بعدی نروید.

برای آن که بتوانید این مرحله را به درستی پشت سر بگذارید می توانید در ابتدا این موضوع را در ذهن خود شفاف کنید که می خواهید برند شما چه چیزی را به دیگران نشان دهد. در واقع شما به دنبال آن هستید که برند شما چه تاثیری را بر روی مخاطبانی که دارید، بگذارد.

زمانی که مرحله طوفان فکری را به درستی پشت سر بگذارید، می توانید متوجه شوید که کیفیت عالی محتوا تاثیر زیادی در جذب مخاطب و برندینگ شما دارد. پس از طوفان ذهنی و مشخص شدن اهداف، یک محتوای عالی و با کیفیت در جهت اهدافی که دارید تولید میکنید.

ساخت لوگو

مرحله مهم بعدی در خصوص ساخت لوگو است. لوگوها می توانند به شما کمک کنند که شناخت بهتری را از خودتان به مخاطب ارائه کنید. این مرحله نیز به نوعی شامل تولید محتوا اما به سبک گرافیکی می شود. هر قدر میزان طراحی کردن لوگو یا همان تولید محتوای گرافیکی شما بهتر باشد، مسلما مشتریانتان بهتر متوجه خواهند شد که شما تا چه حد در کار خودتان حرفه ای عمل می کنید. 

گاهی اوقات نیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که یک لوگو به تنهایی و خودی خود یک تولید محتوا محسوب نمی شود، بلکه می تواند به شما کمک کند که ایده های بهتر و جدیدتری از تولید محتوا را داشته باشید و آن را با مخاطبان و مشتریان خودتان به اشتراک بگذارید.

لوگوهای منحصر به فردی که تولید کرده اید، می توانند کارایی ها و کاربردهای دیگری نیز داشته باشند. این لوگوها را می توانید به شکل واتر مارک بر روی تصاویر خودتان استفاده کنید و یا آن که می توانید به راحتی از آن ها برای اطلاع رسانی های خلاقانه بهره بگیرید و تصاویر را شخصی سازی کنید.

 

تولید محتوا

 

شناخت مخاطب و گروه هدف

نکته مهم بعدی که در تولید محتوا کردن می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد، مربوط به شناخت گروه هدف می شود. زمانی که ندانید گروه هدف شما از چه افرادی تشکیل شده است، چگونه می توانید محتوایی که برای آن ها مناسب می باشد را تولید کنید؟

 این موضوع میزان اهمیت شناخت گروه مخاطب یا همان گروه هدف را نشان می دهد. مسلما هرقدر بیشتر بتوانید مخاطبان خودتان را بشناسید، بیشتر و بهتر می توانید آن ها را درک کنید، خواسته های آن ها را متوجه شوید و مسلما برایتان بسیار راحت تر خواهد بود که تعامل ساده تری با آن ها داشته باشید. اگر به خوبی آن ها را نشناسید، برآورده کردن انتظاراتی که از شما دارند نیز تقریبا غیر ممکن می شود.

ایجاد استراتژی محتوایی

پیدا کردن استراتژی همچون نام آن سخت نیست. شنیدن کلمه " استراتژی" می تواند برای افراد زیادی ترسناک به نظر برسد، اما جای نگرانی نیست. استراتژی محتوایی شما می تواند در حقیقت یک جدول زمانی و یا یک ساختار و پایه اولیه برای نحوه توسعه محتوای شما در چندین ماه آتی باشد. با تعیین کردن استراتژی محتوایی که دارید، می توانید یک تقویم محتوایی نیز ایجاد کنید. تعیین کردن تقویم محتوایی به شما کمک می کند تا بتوانید در منتشر کردن محتواهای خود برنامه داشته باشید و کاملا ثابت قدم عمل کنید.

تعیین نوع محتوا

مورد بعدی در خصوص تعیین کردن نوع محتوایی است که قرار است تولید شود و به نمایش گذاشته شود. مسلما محتواها در انواع متنی، ویدئویی، تصویری و... می توانند وجود داشته باشند و به نمایش دربیایند. به همین دلیل نیز باید با سبک ها و اهداف مختلفی آن ها را تهیه کنید. هر نوع محتوایی اعم از فیلم، عکس، پادکست و... می تواند هدف خاص خودش را داشته باشد؛ بنابراین در خصوص اهداف و میزان تاثیرگذاری هر کدام از انواع محتوا بهتر است تحقیقات بیشتری را انجام دهید و سپس به تولید محتوا بپردازید.

برای آن که بهتر بتوانید نوع محتوا و نوع پلتفرم را با یکدیگر سازش دهید، یک راهنمایی به شما می کنیم. ابتدا به نوع پلتفرم انتخابی خود دقت کنید و سپس به سراغ تعیین کردن نوع محتوا بروید. به طور مثال اگر پلت فرم انتخابی شما شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام است، بهتر است برای تولید محتوا به سراغ عکس و فیلم بروید. اما در صورتی که قرار است در توییتر فعالیت کنید، بهتر است به سراغ تولید محتوای متنی بروید.

استفاده از شیوه های داستان سرایی

توانایی و یا همان قابلیت داستان سرایی یکی از مهم ترین نکاتی است که در تولید محتوا وجود دارد و در واقع نقش کلیدی را نیز در این داستان ایفا می کند. قدرت داستان سرایی میزان تعامل شما با افراد و مخاطبان را نشان می دهد. باید بتوانید مخاطب را با خودتان همراه کنید و به او اجازه ندهید که در نیمه های راه از شما جدا شود. در واقع باید بتوانید با استفاده از این قدرت، او را برای داشتن درک و ارتباطات عمیق تر با خودتان و هدفی که دارید، همراه سازید.

شاید کمی نگران شده باشید که احتمالا قدرت نویسندگی و داستان سرایی پایینی دارید. نگران این موضوع نباشید. نیازی به قدرت های فوق العاده نیست، بلکه صرفا می توانید با داشتن یک خط و داستان فکری به این هدف برسید و میزان تعامل خودتان با مشتریان و مخاطبان را ارتقا دهید.

محتوای اصیل و یونیک

حتما این مسئله را بسیار زیاد شنیده اید که کارفرما از شما محتوای یونیک می خواهد. محتوای یونیک چیست؟ در واقع محتواهای یونیک به محتواهایی گفته می شود که از جایی کپی برداری نشده اند و صرفا زاییده ذهن و علم شما می باشند. اگر از محتوای جعلی استفاده کنید امکان این موضوع وجود دارد که در ابتدا کارتان بگیرد و بتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید، اما در نهایت به این نکته می رسید که مردم و گروه هدف مورد نظرتان از شما دور شده اند.

خودتان را به جای یکی از مشتریانتان قرار دهید. مسلما زمانی که متوجه می شوید محتوای عرضه شده به شما جعلی و تقلبی است، به طور کلی اعتمادتان نسبت به تمام سازمان و برند را از دست خواهید داد. به همین دلیل نیز به شما توصیه می کنیم تا حتما از محتوای یونیک در هر شرایطی استفاده کنید. شاید با این کار روند پیشرفت شما کند باشد، اما در نهایت متوجه می شوید که بهترین کار را انجام داده اید.

 

تولید محتوا

 

محتوای تعامل ساز

یک نکته مهم دیگر در خصوص تولید محتوای تخصصی آن است که حتما محتوایی را ایجاد کنید که می تواند مشتریان و افراد را به تعامل با شما و صحبت با شما وادار کند. این تکنیک به این مسئله اشاره دارد که صرفا ظاهر یک محتوا مهم نیست، بلکه مهم است که محتوای شما آیا می تواند ارتباط خوبی بین شما و مشتری ایجاد کند یا خیر.

 

کلام پایانی

در خصوص نکات مهمی که در تولید محتوای تخصصی وجود داشتند، این مسئله را باید در نظر داشته باشید که رعایت کردن این نکات می تواند کمک های بسیار زیادی به شما کند. توجه داشته باشید که اگر در زمینه تجربه زیادی ندارید، بهتر است حتما به شرکت های طراحی گرافیک و یا به شرکت های تولید محتوای معتبر مراجعه کرده و از این طریق بهترین نوع تولید محتوا را برای شروع کار در اختیار داشته باشید.

 

 

 

 

نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *