بازاریابی محتوایی چیست؟

  • تاریخ انتشار

    17 خرداد ، 1402

  • دسته بندی برندینگ

بازاریابی محتوایی یکی از روش های بازاریابی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته از گذشته های بسیار دور این شیوه و متد جریان داشته است. اما آن چیزی که اهمیت دارد آن است که افراد به صورت ناخودآگاه و طی تجربه هایی که در سالیان سال به دست آورده بودند، این کار را انجام داده اند. بازاریابی محتوایی می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که برای ارتقا وضعیت کسب و کار خودتان انجام می دهید. به همین خاطر نیز اگر نسبت به این موضوع، استراتژی هایی که برای آن استفاده می شود و... تجربه کافی ندارید، به مطالبی که در ادامه بیان می شود، توجه کنید. بازاریابی محتوایی با توجه به استراتژی برای برندینگ ضروری به شمار می آید با آی دیزاین همراه باشید.

 

بازاریابی محتوایی

بازاریابی چیست؟

بازاریابی یا مارکتینگ یکی از فعالیت هایی است که این روزها هر کسب و کار، شرکت، تجارت و یا هر اداره ای به آن نیازمند است. زمانی که با بازاریابی یا مارکتینگ آشنایی نداشته باشید، نمی توانید مشتریان زیادی را نیز به دست آورید. به همین خاطر بهترین کار آن است که بازاریابی را به شکل اصولی و حرفه ای یاد بگیرید. فراموش نکنید که این کار را باید بر طبق اصول و قواعدی انجام دهید تا اولا مشتریان جدیدی را به سمت خود جلب کنید و دوما آن که بتوانید مشتریان قدیمی خودتان را نگه دارید.

تولید محتوا چیست؟

تولید کردن محتوا یکی از مهم ترین روش های بازاریابی در دنیای امروز است. محتواها می توانند در اشکال مختلفی از جمله صوتی، تصویری، ویدئویی و... تولید شوند. به همین خاطر نیز بهتر است بدانید که تولید کردن هر کدام از این مدل های محتوایی به چه شکلی انجام می شود. زمانی که این موارد را به دقت رعایت کنید، متوجه خواهید شد که تولید کردن انواع محتواها می تواند بسیار نیز ساده باشد.

شیوه انجام بازاریابی محتوایی

 

 

شیوه انجام دادن بازاریابی محتوایی می تواند کاملا جدید و جذاب باشد. در این مدل از بازاریابی های محتوایی بهتر است بدانید که چه موارد و نکاتی وجود دارند که باید به صورت گام به گام آن ها را انجام داده تا بتوانید بهترین نوع بازاریابی محتوایی را به ثمر برسانید. در ادامه این بخش به صورت خلاصه و البته مفید، این نکات را بیان خواهیم کرد.

·        تعیین هدف

اولین کار مهمی که باید انجام دهید، تعیین کردن نوع هدف است. زمانی که هدف خود را تعیین کنید، متوجه می شوید که باید چه کاری انجام دهید، کدام بخش از مشتریان، تارگت های اصلی شما هستند و چگونه می توانید به سر منزل مقصود خود برسید. اگر صرفا قصد معرفی برند خود را دارید، آن را بر روی یک کاغذ بنویسید؛ اگر دوست ندارید تا مشتریان قدیمی را از دست بدهید نیز باز هم آن را بر روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. تا اینجای کار حدود 30 درصد از پروسه بازاریابی محتوایی را انجام داده اید.

·        تعیین گروه هدف

گروه هدف و یا پرسونای خودتان را باید تعیین کنید. پرسونا به گروه هدف و مخاطبانی گفته می شود که قرار است آن ها را تحت تاثیر قرار دهید. به طور مثال اگر گروه هدف شما نوجوانان هستند، محتوای کاملا متفاوتی باید داشته باشید. اما اگر گروه هدف شما مادران و یا خانم های خانه دار هستند، باید سبک محتوا سازی خودتان را عوض کنید.

·        تعیین استراتژی

مورد بعدی در خصوص تعیین استراتژی است. تعیین کردن استراتژی در واقع به تعیین کردن ابزارهایی که در دسترس دارید، تعیین دقیق موقعیت فعلی، مسیری که می خواهید از آن استفاده کنید و... گفته می شود. قرار نیست کار خاصی انجام دهید، تعیین کردن و مشخص کردن این موارد می تواند همان چیدن استراتژی باشد.

·        تعیین پلتفرم

مورد بعدی در خصوص تعیین کردن پلتفرم است. پلتفرمی که انتخاب می کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور مثال پلت فرم های انتخاب شده توسط شما می تواند بسیار مناسب و مهم باشد و تعیین کند که بر روی چه گروه خاصی می خواهید تاثیر بگذارید. پلت فرم ها و شبکه های اجتماعی مختلف می توانند اهمیت های زیادی داشته باشند. بنابراین نوع پلت فرم را با دقت تمام انتخاب کنید.

·        تیم جمع کردن

برای بازاریابی محتوایی نمی توانید به صورت تنهایی مشغول به کار شوید. برای این کار نیاز به یک تیم خبره و مناسب دارید. تیم جمع کردن باید طبق اصول خاصی انجام شود. مدیر تولید محتوا، کپی رایتر، کارشناس های سئو، عکاس، فیلمبردار، طراح گرافیک، طراح سایت و... از جمله مهم ترین موارد و اشخاصی هستند که باید در یک تیم بازاریابی محتوایی حضور داشته باشند.

·        ایده پردازی

مورد بعدی در خصوص ایده پردازی است. پس از انجام دادن تمامی این کارها باید اصول ایده پردازی را رعایت کنید. رعایت کردن این نکات و موارد سبب می شود تا بتوانید ایده پردازی های بهتری داشته باشید. ایده پردازی ها را می توانید با استفاده از طوفان فکری و اتاق فکر داشته باشید.

·        ساخت تقویم محتوایی

داشتن یک برنامه جامع و کامل برای نحوه نوشتن و انتشار محتواها می تواند یکی دیگر از موارد و نکات مهم باشد. تقویم محتوایی را می توانید به صورت هفتگی، ماهانه و یا حتی سالانه داشته باشید.

·        تولید محتوا

در این مرحله محتواهای خودتان را تولید می کنید. نوع محتواها می تواند تصویری، صوتی، متنی و یا ویدئویی باشد. هر کدام از آن ها را می توانید به صورت ساده و با کمک تیم خبره انجام دهید.

·        انتشار محتوا

مورد بعدی در خصوص انتشار دادن محتواها است. در این مرحله تمامی مطالبی که تولید کرده اید را به صورت منظم و طبق تقویم محتوایی که درست کرده اید، انتشار دهید.

·        آنالیز محتواها

مورد بعدی که می تواند قدم بسیار مهمی باشد و آخرین اقدام نیز به شمار رود، آنالیز کردن محتواها است. آنالیز کردن محتواها و همچنین بازخوردهایی که از آن ها می گیرید، بسیار مهم است زیرا می تواند به شما نشان دهد که آیا محتواهای مناسبی را تهیه کرده اید یا خیر.

کلام پایانی

در مورد بازاریابی محتوایی و دیجیتال کانکتینگ اطلاعات کامل و جامعی را به شما معرفی کردیم. تمامی این موارد و اطلاعات می توانند به شما کمک کنند تا اگر نیاز به استفاده از این روش بازاریابی داشتید، بتوانید به خوبی از پس آن بربیایید. فراموش نکنید که بازاریابی محتوایی یکی از اصولی ترین موارد در زمینه جلب مشتریان جدید و نگه داشتن مشتریان قدیمی است. به همین خاطر نیز باید در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوایی را چگونه باید انجام دهید و از چه استراتژی هایی برای آن استفاده کنید.

 

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *