متخصص لوگو به چه کسی می گویند؟

  • تاریخ انتشار

    25 اردیبهشت ، 1403

  • دسته بندی طراحی لوگو

طراحی لوگو را می‌ توانیم یک فرایند استراتژیک و هنری معرفی کنیم که نقش مهمی در ایجاد هویت بصری، برای برندهای مختلف دارد. می‌ توانیم بگوییم بدون ایجاد لوگو برند شما به افراد مختلف معرفی نمی‌شود یا آن ها دیرتر با محصولات و خدمات شما آشنا می‌ شوند.
 در حال حاضر کمک گرفتن از طراحان باسلیقه و با تجربه که دارای خلاقیت و مهارت‌ های منحصر به فردی هستند، به شما کمک می‌ کند تا یک لوگوی  عالی و تک برای محصولات خود انتخاب کرده و بتوانید بهتر و راحت تر خدمات و برند خود را به افراد معرفی کنید. در این مقاله سعی داریم برای شما در مورد متخصص لوگو و اهمیت استفاده از لوگو صحبت کنیم.

چرا استفاده از لوگو اهمیت دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد وظایف متخصص لوگو صحبت کنیم نیاز است تا بدانید اصلاً چرا باید برای کسب و کارها و برندها لوگو طراحی شود؟ در پاسخ به این سوال می‌ توانیم بگوییم لوگو نقش مهمی در تعیین هویت و ایجاد ویژگی‌ های خاص برای یک محصول یا یک شرکت دارد. وجود لوگو علاوه بر اینکه سبب تمایز برندها یا محصولات می‌ شود، معمولاً می‌ تواند ارتباطات بصری موثری ایجاد کرده و باعث به یاد ماندن نام محصول شما در ذهن مخاطبان شود.

چرا استفاده از لوگو اهمیت دارد


 علاوه بر این، در صورتی که بخواهید برای محصول یا سازمان خود تبلیغ کنید، نیاز است در وب سایت‌ ها، رسانه‌ ها، بیلبوردها یا روش‌ های دیگر تبلیغاتی یک لوگو مشخص و خاص داشته باشید. طبق نظر بسیاری از متخصصان، لوگو یک ابزار قدرتمند است که می‌ تواند در کمترین زمان مشتریان واقعی را جذب کرده و برند شما را به آن ها معرفی کند. به همین دلیل بهتر است اهمیت استفاده از آن ها را در اولویت قرار داده و از یک متخصص لوگو حرفه‌ ای بخواهید تا بر اساس کسب و کار شما بهترین نوع لوگو را طراحی کند.

یک متخصص لوگو چه وظایفی دارد؟

طراح و متخصص لوگو وظیفه دارد تا به صورت متخصصانه و حرفه‌ای، برای کسب و کار شما یک لوگو جذاب و تک طراحی کند؛ به طور کلی این افراد وظایف زیر را بر عهده دارند:

داشتن اطلاعات کافی در مورد رنگ شناسی

یک متخصص لوگو چه وظایفی دارد ؟ 
ترکیب رنگ‌ ها با یکدیگر از موارد مهم و اساسی به حساب می‌ آید، زیرا در کنار هم قرار گرفتن دو یا سه رنگ می‌ تواند ترکیبی بسیار جذاب و ایده‌ آل به وجود آورده و باعث بهتر شدن ظاهر لوگوی شما شود. پس در مرحله اول، متخصص لوگو باید در مورد رنگ شناسی اطلاعات کافی داشته باشد.

شناخت انواع قالب‌ های فرمی و فرم‌ ها

در نظر گرفتن قالب‌ های فرمی و فرم قلم یا حالت لوگو نیز از دیگر مواردی به حساب می‌ آید که متخصصان لوگو باید آن را در نظر داشته و بهترین آن ها را بر اساس نیاز و کسب و کار شما طراحی کنند.


دارا بودن مهارت‌ های بالا جهت کار با نرم‌ افزارهای گرافیکی

همه متخصصان لوگو و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند باید با نرم‌ افزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشند و به عبارتی در آن متخصص باشند. مثلاً فتوشاپ یکی از برنامه‌ های مهم به حساب می‌ آید که یک متخصص لوگو باید به خوبی در آن مهارت داشته باشد تا بتواند یک لوگو حرفه‌ای به صورت ساده یا سه بعدی به شما تحویل دهد.

 داشتن توانایی گرافیک برداری

یک متخصص لوگو باید بتواند با کمک نرم‌ افزارهای موجود اقدام به گرافیک برداری کند تا لوگوی مورد نظر بدون افت کیفیت و تاری ایجاد شود. در نتیجه بهتر است فردی را در این زمینه انتخاب کنید که از مهارت بالا و تخصص زیاد جهت استفاده از انواع نرم‌ افزارها و برنامه‌ ها برای طراحی لوگوی شما برخوردار باشد.

استفاده از طرح‌ های به روز و جدید

متخصصان لوگو باید همه روزه اطلاعات خود را آپدیت کرده و از آخرین متدهای طراحی اطلاع داشته باشند. این کار باعث می‌ شود تا آن ها بتوانند بر اساس سلیقه مشتری، لوگوهایی زیبا و به روز طراحی کرده و در حوزه طراحی لوگو عقب نمانند.

داشتن پشتوانه فکری محکم

از دیگر وظایف متخصص لوگو، داشتن پشتوانه فکری محکم است؛ زیرا این امر کمک می‌ کند با آگاهی و دانش کافی اقدام به طراحی لوگو کند. به عبارتی پشتوانه فکری محکم سبب ایجاد یک نماد بصری شده و می‌ تواند در طراحی یک لوگو جذاب و بدون نقص، بیشترین کمک را بکند.

داشتن سرعت عمل بالا

هنگامی که صحبت از یک طراح لوگو حرفه‌ ای می‌ شود، نیاز است تا به سرعت عمل او نیز اشاره کنیم. یک طراح حرفه‌ ای باید در ۷ روز یا نهایتاً ۱۴ روز لوگو را به شما تحویل دهد، این کار نشان از حرفه‌ ای بودن او دارد و این موضوع را اثبات می‌ کند که او برای شما ارزش و احترام قائل است.

داشتن ابتکار عمل و خلاقیت

علاوه بر آموختن مهارت‌ های مختلف، یک متخصص لوگو باید خلاقیت ذاتی و ابتکار عمل داشته باشد تا بتواند به زیبایی هر چه تمام‌ تر، انواع رنگ‌ ها و مدل‌ ها را با یکدیگر ترکیب کرده و یک اثر هنری جذاب و شکیل خلق کند. این کار بیشتر مخاطبان را به خود جذب کرده و باعث معروف‌ تر شدن برند و محصولات شما می‌ شود.

علوم مورد نیاز یک متخصص لوگو

به طور کلی یک متخصص لوگو باید دارای تجربه و تخصص‌ های لازم در این زمینه باشد یا باید بتواند یک گروه را که همه آنها از تخصص‌ های به خصوصی برخوردار هستند را گرد هم آورد تا بتوانند یک لوگو حرفه‌ای و بدون نقص طراحی کنند. به طور کلی اطلاع از علومی مانند:
● ایده پردازی
● مدیریت بازرگانی
● گرافیک کامپیوتری
● طراحی دستی
● خوشنویسی 

علوم مورد نیاز یک متخصص لوگو
از مهمترین علوم مورد نیاز متخصصان لوگو است که با به کارگیری همه آن ها می‌ توان بر اساس نیاز و سلیقه مشتری یک لوگو با ظاهری خاص طراحی کرد. 
توجه داشته باشید که گاهی مواقع یک تیم متخصص می‌ توانند در کمترین زمان باعث پیشرفت کاری شما شده و با ایجاد یک لوگوی اختصاصی زیبا و خیره کننده، باعث جلب نظر مخاطبان در همان ثانیه‌ های اول شوند. پس بهتر است هنگام سفارش لوگو، در ابتدا تخصص فرد یا تیم مورد نظر را بررسی کرده و سپس از آنها بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

مزیت سفارش طراحی لوگو به صورت آنلاین

موضوع مهمی که درباره یک متخصص لوگو باید بدانید این است که این افراد، باید قادر باشند به طراحی انواع لوگو به صورت آنلاین اقدام کنند. در حال حاضر به دلیل پیشرفت علم کامپیوتر و رایانه‌ ای شدن اکثر کارها، بیشتر کاربران ترجیح می‌ دهند محصولات و تجهیزات مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهند. 
این کار نقش مهمی در صرفه‌ جویی وقت و انرژی آن ها داشته و هزینه‌ های مربوطه را نیز تا مقدار زیادی کاهش می‌ دهد؛ به همین دلیل شما می‌ توانید به راحتی و در منزل در هر ساعت از شبانه روز لوگوی مورد نظر خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری سفارش داده و آن را در کمترین زمان دریافت کنید.
 اگر می‌ خواهید این کار توسط یک استودیو و شرکت معتبر و حرفه‌ ای انجام شود می‌ توانید از متخصصان سایت آی دیزاین کمک بگیرید. مجموعه ما بر اساس برند شما اقدام به طراحی لوگو حرفه‌ ای می‌ کنند. قابل فهم بودن، به کارگیری طیف رنگی جذاب و جامعیت از مهمترین ویژگی‌ های طراحی انواع لوگو توسط وب سایت آی دیزاین است. متخصصان و طراحان ما با این کار، به افزایش تعداد مشتری و ایجاد یک هویت جدید برای کسب و کارتان به شما کمک می‌ کنند، برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر می‌ توانید با شماره‌ های 04432261544 و 09141478670 تماس بگیرید.

اهمیت مشاور قبل از سفارش طراحی لوگو

ممکن است تاکنون این نکته را در نظر نگرفته باشید، ولی به دلیل اهمیت بسیار بالای لوگو در پیشرفت کسب و کارتان و تاثیری که روی موفقیت شما دارد، نیاز است تا قبل از سفارش لوگو، در ابتدا با طراح صحبت کرده و هدف و انتظارات خود را به طور صحیح به او منتقل کنید. 
در صورتی که به طور کامل با طراح صحبت نکنید، ممکن است طرح نهایی آن چیزی نباشد که شما به دنبال آن هستید. یک لوگوی خوب در کنار داشتن ویژگی‌ های ظاهری فراوان، باید به طور موثر بتواند پیام و مفهوم شغل و حرفه شما را منتقل کند.
 به همین دلیل در جلسه مشاوره به صورت حضوری یا آنلاین، نیاز است به خوبی در مورد ایده‌ های خود با طراح صحبت کنید و به طور شفاف و واضح در مورد انتظارات خود به او بگویید. در صورتی که طرح پیشنهادی دارید، می‌ توانید آن را در اختیار او بگذارید. انجام گفتگو و مشورت باعث می‌ شود با طراح به یک تصمیم و انتخاب مشترک رسیده و بتوانید یک لوگو چشم نواز و زیبا داشته باشید.

هنگام انتخاب یک متخصص لوگو نیاز است تا چه مواردی را بررسی کنید؟

علاوه بر همه مواردی که در این قسمت ذکر کردیم هنگام انتخاب یک متخصص لوگو نیاز است تا مواردی مثل:
● سوابق طراح 
● رزومه
● نمونه کارهای قبلی
● قیمت طرح ها 
را بررسی کرده و پس از در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده با خیال راحت طراحی لوگوی خود را به او بسپارید. توجه داشته باشید استفاده از لوگوهای غیر مرتبط و بی‌ کیفیت، علاوه بر اینکه هیچ تاثیری ندارند بلکه می‌ توانند تاثیر مخرب زیادی روی مخاطبان شما داشته باشند.
 به همین دلیل نیاز است تا به خوبی سوابق طراح لوگوی مورد نظر را بررسی کرده و پس از اینکه اطمینان لازم را به دست آوردید، در مورد طرح و نوع لوگوی مورد نظر خود را با او صحبت کنید.

متخصص لوگو چه مواردی را باید در نظر داشته باشد؟

یک متخصص لوگوی حرفه‌ای و خلاق، باید عوامل گوناگونی را در زمان ایجاد یک لوگو در نظر داشته باشد، مثلاً:

 

متخصص لوگو چه مواردی را باید در نظر داشته باشد؟● داشتن قابلیت تشخیص
● یکتایی و منحصر به فرد بودن
● استفاده از بهترین رنگ و فونت
● ارائه واضح پیام و احساس
● کاربرپسندی
● چند منظوره بودن 
● قابلیت تغییر مقیاس بدون کاهش کیفیت
● سازگاری با ارزش‌ ها
این موارد از مهمترین موضوعاتی است که طراحان لوگو باید آنها را در نظر داشته باشند تا یک لوگو بدون نقص و همیشگی برای کسب و کارهای مختلف طراحی کنند. بدون در نظر گرفتن موارد فوق ممکن است لوگویی که طراحی می‌ شود از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و نتواند به خوبی نظر مخاطبان را جلب کند.

سخن پایانی
در این محتوا در مورد متخصص لوگو و وظایف آن صحبت کردیم، اگر می‌ خواهید برند شما در کمترین زمان شناسایی شده و بتوانید هویت بصری بالایی پیدا کنید، بهتر است قبل از شروع کار خود و در همان مراحل ابتدایی، طراحی لوگو خود را به دست افراد و متخصصان با تجربه و ماهر بسپارید.
 یک متخصص و طراح لوگو با استفاده از بهترین تصاویر، فونت و رنگ، یک لوگوی جذاب و بی‌ نظیر برای شما ایجاد کرده و این کار می‌ تواند به برند شما اعتبار ببخشد و ماندگاری آن را بیشتر کند. پس همواره از افراد حرفه‌ ای و افرادی که ذوق هنری بالایی در این مسیر دارند کمک بگیرید تا یک لوگوی جذاب و ایده آل، برای برند و شغل خود معرفی کنید.


سوالات متداول

یک متخصص لوگو باید با کمک اطلاعات به روز و بالاترین دانش دنیا، اقدام به طراحی و ساخت یک لوگوی مناسب بر اساس شغل یا برندهای مختلف کرده و به گونه‌ ای لوگو را طراحی کند که در همان ثانیه اول بتواند توجه اشخاص را به خود جلب کند.
یک لوگوی مناسب باید دارای اطلاعات کلی مثل معرفی شغل یا برند مورد نظر و خدمات و ویژگی مثبت کسب و کارها باشد.
اگر یک لوگو به درستی طراحی شود می‌ تواند بیشترین نقش را در جذب مشتری‌ های واقعی داشته و سبب جلب توجه دیگر افراد و علاقمند کردن آن ها به کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات یا محصولات شما باشد.
ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *