لوگو تصویری چه نوع لوگویی است و چه برندهایی از این لوگوها استفاده میکنند ؟

  • تاریخ انتشار

    14 اسفند ، 1401

  • دسته بندی طراحی لوگو

هنگامی که کسب و کار‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی مختلف فعالیت خود را آغاز می‌کنند برای این که بیشتر شناخته شوند و همچنین در ذهن مخاطبان نقش ببندند از لوگو استفاده می‌کنند و در واقع لوگو، نماد آن مجموعه محسوب می‌شود و باعث تبلیغ برند می‌شود.

لوگو‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از بهترین انواع آن‌ها، لوگوی تصویری است که تاثیر زیادی بر مخاطب دارد و باعث ماندگاری در ذهن آن‌ها می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها وجود دارند که لوگوی آن‌ها ماندگار شده است و با مشاهده لوگو آن‌ها ناخودآگاه ذهن جرقه می‌زند و شرکت و مجموعه مربوطه و فعالیتشان در ذهن نقش می‌بندد.

لوگو تصویری انواع مختلفی دارد و از مزایای خاص خود برخوردار است که ما در این مقاله به معرفی لوگو تصویری و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

 

 

 

لوگو تصویری چیست؟

همانطور که مشخص است لوگو تصویری شامل یک تصویر است که به نحوی با شرکت و سازمان مربوطه در ارتباط است. در واقع لوگو تصویری هدف، شعار، نوع فعالیت، وظایف و یا نماد یک شرکت و یا مجموعه را در قالب یک تصویر نشان می‌دهد و ایده‌های بسیار خارق العاده‌ای برای معرفی برندهای مختلف محسوب می‌شود.

قطعا شما هم شرکت‌ها و مجموعه‌هایی مانند اپل را می‌شناسید که از لوگو تصویری استفاده می‌کنند و لوگوی آن‌ها به شهرت زیادی رسیده است زیرا لوگوی تصویری به خوبی در ذهن نقش می‌بندد و یادآور مجموعه مربوطه خواهد بود.

لوگوی تصویری می‌تواند شامل هر تصویری باشد اما انتخاب لوگو بر اساس سلیقه نیست و تا حدود زیادی باید با مجموعه و برند مرتبط باشد که آن را در یک تصویر نشان دهد. البته ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که هر تصویری را نمی‌توان لوگو نامید بلکه لوگوها یک تصویر گرافیکی ساده هستند که جزئیات زیادی ندارند و هنر لوگو‌های تصویری و خلاقیت آن‌ها این است که با یک تصویر یک مجموعه را معرفی می‌رسانند به همین دلیل لوگو‌های تصویری بسیار خاص و پرطرفدار هستند.

 

 

انواع لوگو تصویری

لوگو‌های تصویری انواع مختلفی دارند که هر سازمان و کسب و کاری می‌تواند با توجه به ویژگی‌های هر لوگو و نوع فعالیت خود بهترین مورد را انتخاب کند بنابراین ما در ادامه به معرفی انواع لوگو تصویری می‌پردازیم تا انتخاب لوگو تصویری برای شما راحت‌تر باشد.

·       لوگوی تصویری برگرفته از تصویر واقعی

در لوگویی که بر اساس تصویر واقعی گرفته می‌شود با در نظر داشتن نوع فعالیت و برند از عکس واقعی الگو برداری شده و از موارد مختلفی مانند تصویر یک حیوان یا تصویر گیاه و گرافیکی کردن و تغییر آن تصویر و تبدیل به لوگو ایجاد می‌شود.

·       لوگو تصویری مسکات

لوگو تصویری مسکات با استفاده از کارتونی، گرافیکی و کاریکاتوری کردن تصاویر و یا انسان و تجهیزات واقعی ایجاد می‌شوند. برای مثال تصویر یک انسان، حیوان و یا گیاه به صورت کارتونی و یا کاریکاتوری درآمده و برای لوگو انتخاب می‌شود.

·       لوگو تصویری انتزاعی

طراحان برای طراحی لوگوی تصویری انتزاعی از موارد مختلفی کمک می‌گیرند برای مثال با توجه به نوع فعالیت مجموعه‌ای که قصد طراحی لوگوی آن را دارند لوگوی مناسب را طراحی می‌کنند و یا با توجه به شعار و هدفی که مجموعه دارد،لوگوی مناسب با آن را تولید می‌کنند و به نحوی از نمادهای غیر مستقیم برای تولید لوگوها استفاده می‌شود و حس کنجکاوی مخاطبان را برمی‌انگیزند.

·       لوگو تصویری نمادین یا سمبلیک

لوگوی نمادین و یا سمبولیک یکی از انواع لوگو‌های پرطرفدار است که برگرفته از یک نماد و یا سمبل خاص است برای مثال لوگو استارباکس برگرفته از نماد استارباکس است.

 

 

طراحی لوگو تصویری

طراحی لوگوی تصویری کار هرکسی نیست و به آموزش و و تخصص کافی در این حوزه نیازمند است زیرا لوگوی تصویری باید به گونه‌ای باشد که به خوبی حوزه فعالیت و برند را فقط با یک تصویر نشان دهد و تصویر ظاهر جذب کننده‌ای برای مخاطبان داشته باشد.

لوگو یکی از ضرورت های برند شما میباشد. شما همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه برند به مقاله مشاوره برندسازی مراجعه کنید.

لوگو تصویری در صورتی که به صورت حرفه‌ای و دقیق طراحی نشود تاثیرگذاری مناسبی را بر مخاطبان نخواهد داشت و برای رسیدن به معروفیت و شهرت برند شما شانس زیادی نخواهد داشت. بنابراین طراحی اصولی لوگو تصویری اهمیت زیادی دارد برای مثال طراحی لوگو تصویری شرکت اپل به‌گونه‌ای بوده است که باعث شهرت و محبوبیت این برند در سراسر دنیا شده است و این لوگو به یکی از شناخته شده‌ترین لوگوها تبدیل شده است، طراح لوگو شرکت اپل با یک سیب گاز گرفته این برند را به معروفیت رسانده و همه مخاطبان با مشاهده این تصویر به یاد شرکت اپل می‌افتند.

برای طراحی لوگو تصویری باید موارد مختلفی بررسی شود و بهترین نوع لوگوی تصویری که متناسب با کسب و کار و برند باشند نیز برگزیده شوند و سپس لوگوی ساده اما زیبا و کاربردی طراحی شود.

 

 

لوگوی تصویری و نوشتاری

همانطور که گفته شد لوگو‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که لوگوی تصویری و نوشتاری یکی از انواع لوگو است که به آن لوگو ترکیبی نیز می‌گویند که در این لوگو علاوه بر لوگوی تصویری، نام برند معرف آن نیز به صورت نوشتاری در لوگو قید می‌شود.

بسیاری از برندها و حوزه‌های کاری مختلف نیز لوگوی تصویری و نوشتاری را انتخاب می‌کنند و این نوع لوگو محبوبیت زیادی دارد اما برای انتخاب لوگوی تصویری و نوشتاری باید توجه کرد که لوگو و نوشته باهم هماهنگی داشته باشند و محل قرارگیری نام برند که به صورت نوشتاری قید می‌شود نیز مناسب باشد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد لوگوی تصویری نوشتاری این است که باعث می‌شود نام برند شما با سایر رقیبان و برندها تفکیک شود و امکان کپی برداری از لوگو تصویری وجود نداشته باشد، همچنین لوگوی تصویری نوشتاری به خوبی در ذهن مخاطب نقش می‌بندد و در صورت فراموشی لوگوی تصویری مخاطبان با استفاده از نام برند، لوگو تصویری را به خاطر می‌آورند و برعکس.

 

 

نکاتی که در طراحی لوگوی تصویری باید رعایت شود

همانطور که گفته شد طراحی لوگوی تصویری کار هر کسی نیست و برای این که لوگوی تصویری حرفه‌ای و کاربردی باشد و در اذهان تثبیت شود باید اصول و نکات مختلفی را رعایت کرد. برخی از نکات مهم برای طراحی لوگو و عبارتند از

  • یکی از مهمترین نکاتی که برای طراحی لوگو تصویری باید به آن توجه شود این است که لوگوی تصویری با نوع فعالیت مرتبط باشد و مخاطبان با مشاهده آن به نوع فعالیت و کسب و کار و یا هدف آن پی ببرند.
  • نکته مهم بعدی این است که لوگوی تصویری باید انعطاف‌پذیر باشد و در صورت نیاز به تغییر رنگ و سایز بتوان آن را به راحتی تغییر داد زیرا همانطور که گفته شد لوگو تصویری در موارد مختلفی استفاده می‌شود و کاربردهای متعدد خواهد داشت و باید قابلیت انعطاف و تغییر را داشته باشد.
  • اگر دقت کرده باشین لوگو‌های تصویری بسیار ساده و در عین حال کاربردی و جذب‌کننده هستند بنابراین استفاده از لوگو‌هایی که نامفهوم و گنگ باشند و یا از رنگ‌های مختلفی برای تولید آن‌ها استفاده شده باشد،کاربردی نخواهند بودند و جذابیت بصری نخواهند داشت پس لوگوهای ساده‌تر مفهوم را به راحتی انتقال می‌دهند و گزینه بهتری هستند.

 

 

لوگوی تصویری چه مزایایی دارد

لوگوی تصویری به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند نسبت به سایر انواع لوگوها مزایای بیشتری داشته و تاثیر زیادی بر ماندگاری در ذهن مخاطبان دارد که در ادامه به مهم‌ترین مزایای لوگوی تصویری خواهیم پرداخت.

•        بیان نوع فعالیت

با استفاده از لوگو تصویری می‌توان خیلی راحت و سریع نوع فعالیت و کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کرد البته لوگو باید به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد و به گونه‌ای باشد که مخاطبان بتوانند آن را بفهمند و درک کنند و به سادگی با آن ارتباط برقرار کنند.

•        ماندگاری بیشتر

لوگوی تصویری بسیار جذاب هستند زیرا با یک تصویر منحصر به فرد می‌توانند گویای مسائل مختلفی باشند و به همین دلیل برای مخاطبان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده هستند و در صورتی که لوگو زیبا و حرفه‌ای باشد ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب خواهند داشت و بسیاری از لوگوها حتی با یک بار مشاهده در ذهن تثبیت می‌شوند.

•        جلب توجه

لوگو تصویری می‌تواند توجه و نظر مخاطبان را جلب کند زیرا لوگوها نشان دهنده ی‌یک شرکت و یا سازمان و مجموعه خاص هستند که طراحی و تصویر لوگو می‌تواند معرف آن‌ها باشد و سبب برقراری ارتباط سریع با مخاطبان و جلب توجه آن‌ها شود.

•        انتقال پیام

در صورت استفاده از یک لوگوی حرفه‌ای که برای مخاطبان قابل تشخیص و درک باشد می‌توان خیلی راحت و سریع کسب و کار و یا هدف خود را به مخاطبان انتقال داد و گام موثری را در تبلیغ برند و ماندگاری در ذهن ایجاد کرد.

•        انعطاف‌پذیری

همه افراد و مجموعه‌هایی که دارای کسب و کار و فعالیتی هستند می‌توانند از لوگوی تصویری استفاده کنند و در واقع لوگو‌های تصویری را می‌توان برای همیشه تثبیت کرد و از آن‌ها در کنار تبلیغات، بروشور‌ها، تراکت‌ها و غیره استفاده نمود.

سوالات متداول

  1. لوگوی تصویری چیست؟

لوگو تصویری نمادی برای نشان دادن برندهای مختلف است که باتوجه به فاکتورهای مختلفی طراحی می‌شود و باعث شهرت و تبلیغ برند و شناخته شدن آن می‌شود.

  1. لوگو تصویری چه مزیت‌هایی دارد؟

لوگوی تصویری مزیت‌های زیادی از جمله؛ جذابیت، انعطاف‌پذیری، جلب توجه مخاطبان، انتقال سریع پیام و غیره را دارند.

  1. انواع لوگو تصویری شامل چیست؟

لوگوی تصویری شامل چهار نوع؛ برگرفته از تصویر واقعی، مسکات، سمبلیک و انتزاعی است.

 

 

 نتیجه گیری

لوگو‌ها از جمله بهترین ابزارها برای معرفی برند‌های مختلف و رساندن آن‌ها به شهرت و درآمد هستند که انواع مختلفی دارند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. لوگو تصویری یکی از بهترین انواع لوگو است که با استفاده از یک تصویر گرافیکی به معرفی یک برند می‌پردازد. لوگو‌های تصویری مزیت‌های زیاد مانند؛ ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب، جذابیت، انعطاف پذیری، انتقال پیام و جلب توجه مخاطبان را دارند همچنین لوگو‌های تصویری در انواع مختلف از جمله برگرفته از تصویر واقعی، انتزاعی، مسکات و سمبلیک وجود دارند.

 

نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *