طراحی لوگو با کاراکتر چیست؟ مسکات لوگو

  • تاریخ انتشار

    27 دی ، 1400

  • دسته بندی طراحی لوگو

آیا تابه‌حال در مورد طراحی لوگو حرفه ای با کاراکتر چیزی شنیده‌اید؟ نتیجه این نوع از طراحی یک لوگوی کاراکتری (Mascot) خواهد بود. شما نیز حتماً لوگوهایی را دیده‌اید که از یک کاراکتر کارتونی در طراحی خود استفاده کرده‌اند. هدف از این نوع طراحی برقراری ارتباط تصویری با مخاطب است. کاراکتر موردنظر می‌تواند متعلق به صاحب کسب کار باشد یا یک شخصیت کارتونی یا هر کاراکتر دیگری. آی دیزاین مجموعه ای از متخصصان طراحی لوگو است که در زمینه طراحی لوگو با کاراکتر هم نمونه کارهای جذابی دارد. برای سفارش طراحی لوگو با ما تماس بگیرید.

چرا از کاراکتر در طراحی لوگو استفاده میکنیم ؟

در مواردی که مخاطب کاراکتر صاحب یک کسب‌وکار را در لوگو مشاهده می‌کند این احساس را خواهد داشت که مستقیماً با او در ارتباط است. به‌طورکلی برقراری ارتباط با مخاطب از طریق یک کاراکتر جذابیت زیادی را به دنبال دارد. بگذارید مثالی بزنیم.

 حتماً تابه‌حال مقابل برخی از رستوران‌ها و پاساژها شخصیت‌های کارتونی را دیده‌اید که با حرکات جذاب سعی در جلب‌توجه مشتری دارند. این موضوع بر اهمیت کاراکتر برای ماندگاری برند در ذهن مخاطب دلالت دارد. از مشهورترین لوگوهای کاراکتری Pringles، KFC  و Planter’s Mr. Peanut هستند. در ادامه بیشتر در مورد لوگو کاراکتری توضیح خواهیم داد.

لوگو مسکات چیست؟

لوگو مسکات یا کاراکتری ، آرم‌هایی هستند که یک شخصیت مصور را شامل می‌شوند. لوگوی کاراکتری که اغلب رنگارنگ، سرگرم‌کننده و گاهی کارتونی است به‌ نوعی سخنگوی برند شماست. با انتخاب لوگوی کاراکتری برند خود را به‌خوبی شخصی‌سازی می‌کنید و پیام کسب ‌وکار خود را به‌خوبی با یک چهره و شخصیت به مخاطب منتقل می‌کنید.

اگر دقت داشته باشید تعداد برندهایی که از این نوع لوگو در کسب‌وکار خود استفاده کرده باشند کم است در اینجا می توانید درباره برندینگ و مشاوره برندینگ اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ ولی باید پذیرفت لوگوی کاراکتری به دلیل تأثیر که در جذب مخاطب به تعامل دارد بی‌نظیر است و تجربه نشان داده چه در دنیای واقعی و چه در شبکه‌های مجازی بازخورد خوبی دارد.

 

اصول طراحی لوگو مسکات

نکته مهم در رابطه با طراحی لوگو حرفه ‌ای با کاراکتر حفظ جزئیات تصویر پس از چاپ است. در برخی موارد جزئیات کاراکتر پس از چاپ به‌خوبی نمایش داده نمی‌شود و تصویر دلخواهی که مدنظر دارید را به دست نمی‌آورید. برای اطمینان خاطر بابت طراحی لوگوی کاراکتری خود و حذف مشکلات مرتبط با چاپ لوگو بهتر است به یک طراح حرفه‌ای مراجعه کنید. طراحان استودیو آی دیزاین تمام توان و تخصص خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نتیجه را به شما ارائه دهند.

 

طراحی لوگو با کاراکتر

طراحی لوگو با کاراکتر دارای چند مرحله اصلی و مهم است. طراحی لوگو با کاراکتر یک فرایند خلاقانه است که شامل ایجاد یک شخصیت یا کاراکتر منحصر به فرد برای نمایش هویت یک برند، شرکت یا سازمان است. در طراحی لوگو با کاراکتر، نیاز است تا یک شخصیت منحصر به فرد طراحی شود که قابل تمیز شدن و یادآوری باشد و با هویت و ارزش‌ های برند سازگاری داشته باشد.

مراحل طراحی لوگو با کاراکتر

در زیر چند مرحله کلی برای طراحی لوگو با کاراکتر آورده شده است.

تحقیق و بررسی 

در ابتدا، باید با تحقیق و بررسی مشتری، برند و هدف یادگیری کنید. درک کامل از مشتری، شرکت یا سازمان و هدف طراحی لوگو بسیار مهم است. باید از طریق مصاحبه با مشتری یا تحقیقات دیگر، نیازها و انتظارات آن ها را دریابید.

ایجاد کاراکتر

با توجه به اطلاعاتی که از مشتری به دست آورده ‌اید، باید به طراحی کاراکتر بپردازید. ایجاد یک شخصیت منحصر به فرد و شناختنی که با برند سازگاری داشته باشد، امری حیاتی است. در این مرحله، می‌ توانید با استفاده از نمونه ‌ها و اسکچ ‌ها، ایده‌ های مختلف را بررسی کنید و کاراکتر نهایی را طراحی کنید.

رنگ ‌ها و طرح بندی

انتخاب رنگ ‌ها و طرح بندی مناسب برای کاراکتر نیز بسیار مهم است. رنگ‌ ها و طرح بندی باید با هویت و ارزش ‌های برند سازگاری داشته باشند و جذابیت و تمایز برای لوگو ایجاد کنند.

نمایش نهایی

با تکمیل طراحی کاراکتر، باید آن را به صورت نهایی در برنامه ‌های طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator یا  Adobe Photoshop ایجاد کنید. در این مرحله، باید به جزئیات کوچک مانند جزئیات چهره، خطوط، سایه و نور پرداخته شود تا نمایش نهایی بهترین شکل را داشته باشد.

ارزیابی و بازخورد

پس از ایجاد نمایش نهایی، طراحی لوگو را با مشتری یا تیم مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. دریافت بازخورد از طرف مشتری و اعضای تیم می ‌تواند به شما کمک کند تا نقاط ضعف و قوت طراحی را شناسایی کنید و بهبودهای لازم را انجام دهید.

تنظیمات نهایی

بعد از دریافت بازخورد و انجام بهبودهای لازم، لوگوی نهایی را تنظیم کنید. این شامل تعیین اندازه و فرمت نهایی برای استفاده در مختلف رسانه‌ ها و برندهای مختلف است.

با توجه به پیچیدگی و حساسیت طراحی لوگو با کاراکتر، ممکن است نیاز به همکاری با طراحان گرافیک حرفه ‌ای باشد. آن ها می‌ توانند با تجربه و دانش خود، به شما کمک کنند تا یک لوگو با کاراکتر قدرتمند و شناختنی بسازید که هویت برند را به خوبی نشان دهد.

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
1 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
  • مینا اکبرزاده

    09 آبان 1401

    برای معرفی یک کسب و کار مثل کار تولید قطعات مکانیکی چه برندی پیشنهاد میشود؟

نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *