دیجیتال مارکتینگ چیست و چه شیوه هایی دارد؟

  • تاریخ انتشار

    29 خرداد ، 1402

  • دسته بندی برندینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم ترین مواردی است که در دنیای امروز وجود دارد. این دانش و در واقع این شغل می تواند به شما کمک کند تا در هر حوزه ای که مشغول به کار هستید، بتوانید به خوبی و به طور کامل مشتریان خود را پیدا کنید، از رقبایی که دارید جلوتر بزنید و از این طریق بتوانید به شکل مناسبی میزان فروش خود را افزایش دهید. معمولا دیجیتال مارکتینگ دارای شیوه های مختلفی است و باید حتما به گونه های متفاوتی نیز آن را اجرا کنید که بتوانید بیشترین نتایج را در این زمینه بگیرید. در غیر این صورت نمی توانید به نتایج مناسب و ارزنده ای برسید.

برندینگ و استراتژی برند خود را به تیم برندینگ آی دیزاین بسپارید

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابتدا باید بدانیم دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردهایی می تواند برای ما داشته باشد. زمانی که این موضوع را بدانیم، امکان ساده تری را برای بررسی بیشتر و بهتر روش ها و استراتژی های لازم در این زمینه خواهیم داشت. بنابراین در این قسمت با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین نتیجه ها را بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی گفته می شود که در حوزه بازاریابی و جذب مشتری اتفاق می افتد اما تمامی این فعالیت ها در حوزه های اینترنتی هستند. به همین خاطر نیز بهتر است بدانید که برای این کار هم به بستر مناسب دیجیتالی نیاز دارید و هم لازم است از ابزارهای دیجیتالی مناسبی برای این کار استفاده کنید. برای درک ساده تر این کار نیز می توانید تمامی وظایف یک بازاریاب را بررسی کرده و همان ها را در محیط دیجیتالی و اینترنتی شبیه سازی کنید. به مجموعه تمامی این فعالیت ها دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

شیوه های دیجیتال مارکتینگ

شیوه هایی که برای اجرایی سازی دیجیتال مارکتینگ وجود دارند، می توانند متفاوت باشند. این شیوه ها را باید بشناسید و از هر کدام از آن ها در جایگاه مخصوص به خودشان استفاده کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید، می توانید به خوبی از پس انجام دادن کارهای مربوط به این حوزه بربیایید و نتایج مناسبی را نیز بگیرید.

·        سئو و بهینه سازی

حتما نام سئو را شنیده اید. سئو در واقع به فرایند بهینه سازی موتورهای جستجو گفته می شود که می تواند سبب شد موتورهای جستجویی همچون گوگل سایت و یا وبسایت شما را بهتر بشناسند و در هنگام سرچ کردن مخاطبان و کاربران، شما را در اولویت نشان دادن به مشتریان قرار دهند. این کار نیازمند تلاش دائمی و روزانه است و سبب می شود تا به شکل مناسبی بتوانید این کار را به صورت مداوم انجام دهید و نتیجه تلاش های خودتان را نیز بگیرید.

·        بازاریابی محتوایی

مورد بعدی در خصوص بازاریابی محتوایی است. با این روش در حقیقت شما با تولید کردن محتوا به شکل های مختلف متنی، تصویری، ویدئویی و یا صوتی، اقدام به بازاریابی و جذب مشتری می کنید. زمانی که بتوانید محتوای مناسب و باکیفیتی را تولید کنید، می توانید به راحتی مشتریان بیشتری را در میان مدت نیز به سمت خود جلب کنید.

·        تبلیغات کلیکی

استفاده از تبلیغات کلیکی در حقیقت مربوط به استفاده از خدماتی همچون گوگل ادوردز می شود. این مدل از تبلیغات می توانند به شما کمک کنند تا مشتریان بیشتری از خدمات شما استفاده کنند و از سایت شما دیدن کنند. هزینه این شیوه از دیجیتال مارکتینگ کمی بالا است اما به امتحان کردن آن می ارزد.

·        بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی معمولا از طریق فرستادن پیام هایی به شماره های کاربران و تبلیغات از طریق اس ام اس گفته می شود. این مدل از بازاریابی در گذشته یعنی در حدود یک دهه پیش رواج بیشتری داشت، اما امروزه کم کم این مدل از بازاریابی دیجیتالی در حال منسوخ شدن است و جای خود را به بازاریابی و یا همان مارکتینگ سوشیال مدیا می دهد.

·        بازاریابی سوشیال مدیا

مارکتینگ سوشیال مدیا نیز اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد. امروزه تمامی افرادی که در فضای اینترنت حضور دارند، حداقل در یک و یا چند مورد از شبکه های اجتماعی دارای اکانت هستند. به همین دلیل نیز گفته می شود که استفاده از این سیستم بازاریابی می تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد و حتما باید از این مدل از سیستم مارکتینگ نیز به خوبی استفاده کنید تا نتایج مناسبی را در این زمینه بگیرید. فراموش نکنید که سوشیال مدیا قوانین خاص خودش را دارد و باید همگام با آن پیش روید.

·        اتوماسیون مارکتینگ

در این مورد نیز همچون موارد قبلی باید از طریق روش های مختلفی همچون ارسال ایمیل های خبری برای مخاطبان و کاربران خودتان، اقدام به جذب مخاطب و مشتری کنید. به همین دلیل نیز توصیه می شود تا اتوماسیون های اداری را به شکل مناسب تری در نظر داشته باشید و بدانید که انجام دادن آن ها می تواند به راحتی سبب شود تا فرایند مارکتینگ و بازاریابی شما با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

اجزا دیجیتال مارکتینگ

مولفه هایی که از آن ها به عنوان اجرای دیجیتال یاد می شود، همگی مولفه ها و مواردی هستند که در کنار یکدیگر می توانند تبلیغات و مارکتینگ شما را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کنند. در بین این مولفه ها چندین مولفه قدیمی و چندین مولفه جدید وجود دارد. هر کدام از آن ها می توانند اثربخشی خاص خودشان را داشته باشند. اما یک نکته مهم را باید به خاطر بسپارید. اجزای قدیمی دیجیتال مارکتینگ دیگر منسوخ شده اند و کارایی زیادی ندارند.

  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی درون گرا
  • بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی اتوماتیک و خودکار
  • و روابط عمومی آنلاین و برخط

این موارد همگی از جمله مهم ترین اجزای بازاریابی دیجیتالی هستند و می توانید از تمامی آن ها به راحتی استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده کردن از این موارد می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و به شما کمک می کند تا مهم ترین موارد را در خصوص دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.

کلام پایانی

در خصوص دیجیتال مارکتینگ، اجزا و مولفه هایی که دارد و همچنین در مورد شیوه ها و استراتژی هایی که برای آن استفاده می شود، در طول این مقاله صحبت کردیم. در نظر داشته باشید که تمامی این موارد و نکته ها می توانند اهمیت بسیار زیادی در نتیجه نهایی که از این کار می گیرید، داشته باشند. به همین خاطر نیز بهتر است حتما تمامی این موارد و کارها را به دقت و به طور دقیق و مناسب انجام دهید. فراموش نکنید که دیجیتال مارکتینگ و کارهایی که در این حوزه ها انجام می دهید، می تواند به شکل گسترده و مناسبی بر روی نتایجی که از این کار می گیرید، تاثیر داشته باشد.

 

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *