برندسازی B2B چیست؟

  • تاریخ انتشار

    13 تیر ، 1402

  • دسته بندی برندینگ

یکی از موارد و نکات مهمی که در خصوص برند سازی ها وجود دارد و این روزها نیز نام آن را زیاد می شنویم، برند سازی های B2B می باشد.این مدل از برند سازی چیست، چه ویژگی هایی دارد و در چه موارد و جایگاه هایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای آشنایی هرچه بهتر و بیشتر شما با این موضوع، سعی کرده ایم تا برند سازی ها را به شکل مناسب تر و بهتری برایتان توضیح دهیم.

 شاید شما به عنوان شرکتی که در وهله اول، کارش فروختن خدمات و محصولات به دیگر تجارت ها و شرکت ها می باشد، نتوانید طرح های بازاریابی مناسبی را ارائه کنید. قطعا به این زودی ها نیز نمی توانید تبلیغات بیلبوردی را راه بیاندازید و یا با افراد مشهور و معروف برای تبلیغ کردن کسب و کار خودتان در ارتباط باشید. این کارها را به دلیل اینکه قرار نیست به مردم عامه چیزی را عرضه کنید، انجام نخواهید داد و اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم، تصمیمتان درست است. با این حال این موضوع نباید باعث شود که برند سازی را فراموش کنید و از آن غافل شوید. در ادامه نکات بیشتری در این خصوص عنوان کرده ایم که می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

مشاوره برندینگ یکی از خدمات آی دیزاین است که میتواند موجب صرفه جوبی در هزینه های شما شود.

 

برند سازی B2B چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به بخش ها و شاخه های مختلف برند سازی B2B توجه کنیم و آن ها را بشناسیم، لازم است که حتما ماهیت کلی این موضوع را درک کنیم. با درک کردن ماهیت کلی برندسازی های مختلفی همچون B2B می توانیم به شکل بهتری از آن استفاده کنیم.

برند سازی B2B قبل از این که یک لوگو و یا یک نام تجاری برای شما به حساب بیاید، در واقع هویت و معرفی کننده سازمان شما می باشد. همین مدل از برند سازی است که می تواند در بازار رقابت به شما کمک کند که از دیگران پیشی بگیرید و بتوانید در رقابت ها پیروز شوید. از سوی دیگر برندسازی های B2B می تواند کاری کند که مشتریان به شما اعتماد کنند و از این طریق تعداد مشتریان شما را بالاتر خواهد برد.

موارد دیگری نیز می تواند تحت سلطه و سیطره این مدل از برند سازی ها قرار بگیرد. به طور مثال اصول اولیه ارتباط سازمان شما با دیگر سازمان ها و همچنین جهت تبلیغاتی که استفاده می کنید و... می تواند به خوبی در ارتباط با همین مدل از برند سازی باشد.

 

چگونه یک برند سازی B2B موفق داشته باشیم؟

در این بخش می خواهیم به پروسه موفقیت آمیزی که در نهایت می تواند سبب شود تا کسب و کار شما رونق پیدا کرده و با موفقیت همراه باشد، بپردازیم. این برند سازی و این پروسه می تواند به اندازه ای مناسب و خوب باشد که در نهایت شما را در بین تمامی رقبایی که دارید، متمایز خواهد کرد.

برند سازی هوشمند می تواند مارکتینگ، فروش، تولید محصول و همچنین فعالیت های تیمی تکنولوژیکی را بهبود بخشد و در عین حال نیز این فرایندها را ساده تر کند. این کار در حقیقت به توسعه و ارائه دادن راهکارهایی مربوط می شود که هم مشتریان و هم سازمان را ارتقا می دهد. در ادامه به چندین نکته مهم اشاره کرده ایم که باید در طی این جریان به آن توجه کنید و آن را از دست ندهید.

استوری سازی و جریان سازی برند

اگر شرکت ها و سازمان هایی که از روش برند سازی B2B استفاده می کنند را به دقت زیر نظر داشته باشید، متوجه می شوید که این شرکت ها همواره از یک داستان و جریان مکمل با کسب و کارشان استفاده می کنند که می تواند مشتریان را در کنار آن ها نگه دارد.

برخی از این شرکت ها سعی کرده اند تا این داستان ها و ماجراها به این شکل باشد که مزیت های استفاده از خدمات و محصولات شرکت برای مشتریان را معرفی کنند. بیان این مزیت ها سبب می شود تا مشتریان بتوانند به شکل بهتری مجموعه را درک کرده و راحت تر به آن اعتماد کنند.

این داستان سرایی هایی که برای برند خود انجام می دهید، می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. در خلال همین ماجراها و مواردی که بیان می شود، مشتری می تواند متوجه شود که شما دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارید، چه خدمات و محصولاتی را ارائه می کنید و حتی خط مشی و خط فکری شما در مسائل و موضوعات مختلف چیست. این جنبه ماجرا نه تنها می تواند اعتماد مشتریان به شما را بیشتر کند، بلکه حتی می تواند سبب شود تا مشتریان شناخت بهتر و بیشتری را نیز نسبت به شما پیدا کنند. ایجاد شدن چشم اندازهای تجاری بهتر و بیشتر نیز در خلال همین موضوعات است.

گسترش بیش از اندازه و فراتر از مشتریان، برند شما

زمانی که برند سازی خود را قوی کنید و هویت مناسبی را برای آن ایجاد کنید، نه تنها مشتریان بهتر و بیشتری به سمت شما می آیند، بلکه حتی می توانید بسیار سریعتر از دیگر رقبایی که دارید نیز پیشرفت کنید و با مشتریان خاص و مخاطبان ویژه خودتان به طور خاصی ارتباط بگیرید و در تعامل باشید.

زمانی که برند سازی B2B شما به شکل قوی تری وارد میدان شود، متوجه می شوید که حتی کارمندان و پرسنلی که برای شما کار می کنند نیز می تواند منافعی را داشته باشند. این افراد ترجیح می دهند تا یک رهبری قوی همواره آن ها را هدایت کند. معمولا در سازمان های b2b همیشه رهبران قوی وجود دارند که کارها را مدیریت می کنند.

از سوی دیگر این مدل از برند سازی ها می تواند همواره شما را در بازار رقابت نگه دارد. در صورتی که تعداد کارمندان شما بسیار زیاد باشد و در عوض یک شرکت کوچک قرار باشد تا یک هلدینگ بزرگ را اداره کنید، بهتر است بدانید که کسب و کارهای شما می توانند از طریق این مدل از برند سازی ها به بهترین شکل ممکن، اداره شوند.

برند شما تجربه شما و تجربه شما برند شما است

این نکته نیز در جریان برند سازی b2b می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. زمانی که قرار است یک برند را معرفی کنید، لازم است که بیشتر بر روی تجربیات آن مانور دهید تا بر روی بیانیه هایی که پخش می کنند. زمانی که یک برند تجربه کار در حوزه اختصاصی و کاری خودش را نداشته باشد، مهم نیست که چه شعارهای جذابی را می دهد، بلکه در نهایت نمی توانید مشتریان را به سمت خودتان جذب کنید.

در واقع برداشت اولیه که مشتریان از برند شما دارند، بسیار پر اهمیت بوده و می تواند تا حد بسیار زیادی مورد نظر شما واقع شود.

 

کلام پایانی

برند سازی B2B یکی از روش های برند سازی است که می تواند اهمیت بسیار زیادی نیز داشته باشد. این مدل از برندسازی ها می توانند در نهایت سبب ارتقا جایگاه سازمان شده و مشتریان بیشتری را به سمت شما جذب کنند. در نظر داشته باشید که برند سازی B2B دارای یک سری از ویژگی ها و گام ها می باشد. در صورتی که این موارد و نکات را به دقت رعایت کنید، متوجه خواهید شد که به سادگی می توانید از این شیوه برای ارتقا کار خودتان استفاده کنید. در صورتی که نمی دانید دقیقا چه کارهایی را باید انجام دهید و چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن از این موارد استفاده نمایید، بهتر است بدانید که موسسات و شرکت های مختلفی که در این زمینه کار می کنند، می توانند گزینه مناسب و خوبی به حساب بیایند.

 

نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *