تفاوت آژانس خلاقیت با شرکت تبلیغاتی در چیست؟

  • تاریخ انتشار

    03 بهمن ، 1402

  • دسته بندی برندینگ

در چشم انداز بازاریابی امروزی که همیشه در حال تحول است، کسب و کارها گزینه‌های زیادی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود دارند. دو نهاد معمولی که آنها اغلب به آنها مراجعه می‌کنند، آژانس‌ تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی هستند. در حالی که این اصطلاحات ممکن است همسان به نظر برسند، اما در واقع نشان دهنده رویکردهای متمایز در بازاریابی هستند و نقش‌های منحصر به فردی در صنعت دارند.

آژانس خلاقیت با تکیه بر دانش و تخصص خود در زمینه بازاریابی و تبلیغات به تحلیل عمیق بازار، رقبای فعال و مشتریان هدف می‌پردازد و سپس با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه و نوآورانه، استراتژی‌های منحصر به فرد و موثری را برای انجام امور تبلیغاتی و بازاریابی کسب و کارها ارائه می‌دهد. آژانس‌های خلاقیت با تشکیل تیم‌هایی متخصص در حوزه‌های مختلف از جمله طراحان گرافیک، نویسندگان، هنرمندان دیجیتال و افراد خلاق، امور مرتبط با تولید محتوا و طراحی کمپین‌های تبلیغاتی را انجام می‌دهند به طور کلی، آژانس‌های خلاقیت بر انجام اموری همچون ایجاد تجربه‌های بصری، صوتی و حسی جذاب، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی موثر و تولید محتواهای نوآورانه تمرکز کرده و به کسب و کارها در ایجاد هویت برند منحصر به فرد و ایجاد تمایز در بازار کمک می‌کنند.

شرکت های تبلیغاتی می توانند ایده های خلاقانه و کارایی بیشتر را به آژانس های خلاقیت تولید می کنند.آژانس خلاقیت ایده را رایگان تحویل نمی دهند به دلیل اینکه تیم ما کار تحقیقاتی انجام می دهند.ممکن است یک هفته تا ۱۰ روز زمان ببرد و در این حال سوال پیش می آید در کل آژانس تبلیغاتی تلاش می کند تا محتوا تولید کند و در رسانه های ارتباطی منتشر کند.

یک شرکت تبلیغاتی تمام تلاش خود را می کند تا دریابد چگونه می توانید مخاطب مورد نظر خود را جذب یا ترغیب کنید و پیام خود را بیرون بیاورید. آنها بهترین فرصت های تبلیغاتی را برای پوشش در بازار رمزگشایی می کنند. آنها با قرار دادن موقعیت تجاری خود در مقابل مشتریان بالقوه ، می توانند کنجکاوی درباره محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید جرقه بزنند. آنها از برنامه بازاریابی شرکت برای شناخت و درک بهترین روشها برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می کنند.

یک شرکت تبلیغاتی قرار است محصولات و خدمات ارائه شده توسط تجارت شما را از مفهوم به کاربران بگیرد. تمرکز اصلی آنها روی کاربر است؛ آنها این عناصر بازاریابی را برای رشد پایگاه کاربر شما ادغام می کنند. یک شرکت تبلیغاتی به شما کمک می کند تا با نشان دادن مشتری آنچه را که منحصر به فرد از محصولات یا خدمات شما دریافت می کند ، تجارت خود را از رقبا جدا کنید تبلیغاتی و بازاریابی به منظور جذب مشتری برای یک کسب و کار می‌پردازند. هدف اصلی این شرکت‌ها، معرفی حرفه‌ای یک برند به مخاطبان هدف، افزایش میزان فروش محصولات و خدمات مشاغل مختلف در بازار است. شرکت‌های تبلیغاتی از طریق طراحی پیام‌ها و متون تبلیغاتی، استراتژی‌ها و راهکارهای مناسب می‌توانند بر طرز تفکر و تصمیم ‌گیری‌ مخاطبان هدف تاثیر بگذارند و آنها را نسبت به خرید و یا استفاده از خدمات یک برند ترغیب ‌نمایند.

آژانس خلاقیت چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

سازمانی است که از استراتژی های خلاقانه ای برای کمک به مشتریان برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کند. آژانس‌های خلاق، که گاهی آژانس‌های بازاریابی نامیده می‌شوند، معمولاً تلاش‌های خود را در یکی از حوزه‌های زیر متمرکز می‌کنند:

  • استراتژی :چگونه یک کسب و کار به مشتریان خدمات می دهد و درآمد ایجاد می کند.
  • طراحی: چگونه یک تجارت و محصولات آن به نظر می رسد.
  • فناوری : چگونه یک کسب‌وکار راه‌حل‌های فن‌آوری را در فعالیت‌های خود ادغام می‌کند.
  • تبلیغات : چگونه یک کسب و کار خود و محصولات یا خدماتش را برای مصرف کنندگان بازاریابی می کند.

آژانس خلاق می تواند نسخه استانداردی باشد که بر یک عنصر تمرکز دارد یا یک آژانس خدمات کامل که چندین سرویس مرتبط را ارائه می دهد.

 

آژانس خلاقیت چیست

 

شرکت تبلیغاتی چیست و چه وظیفه ‌ای دارد؟

 

۱. مهمترین وظیفه یک شرکت تبلیغاتی  کمک به دیده شدن کسب و کار

وظیفه اولیه و اصلی یک آژانس تبلیغاتی این است که به دیده شدن کسب و کار مشتری خود کمک کند. ما این کار را با بررسی ظرفیت پلتفرم های بازاریابی آنلاین و آفلاین شروع میکنیم. یعنی چه؟ یعنی اینکه پس از تحقیقات و بررسی های لازم، درمورد نوع بازاریابی مناسب برای کسب و کار مشتری مان به نتیجه میرسیم و در ادامه به تناسب ظرفیت پلتفرم های موجود در این نوع بازاریابی، به معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات آنها میپردازیم. قبل از اینکه به سراغ وظیفه بعدی برویم لازم است درمورد دو نوع کلی بازاریابی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار بدهیم؛ بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین.

 

۲.  دومین وظیفه یک شرکت تبلیغاتی  دیده شدن در جایگاه درست به مخاطبان درست

پس وظیفه اول ما کمک به دیده شدن کسب و کار بود. وظیفه مهم بعدی کمک به بهتر دیده شدن کسب و کار در یک جایگاه درست به مخاطبان درست است. که همین امر مستلزم انجام تحقیقات و بررسی های لازم درمورد اهداف کسب و کار، مخاطبان هدف، تحقیقات بازار و آنالیز رقبا است.

 

وظایف شرکت تبلیغاتی

 

لیست خدمات شرکت تبلیغاتی

 

1 . بازاریابی و تبلیغات

با توجه به ورود به عصر مدرنیته و پیشرفت روز افزون تکنولوژی، صنعت تبلیغات نیز همگام با آن، در حال رشد و بروز شدن است. دیجیتال مارکتینگ یکی از نام هایی است که برای روش‌ های تبلیغاتی جدید مبتنی بر وب استفاده می‌ شود، اصولا محدود به موضوعات خاصی نمی‌ شود و هر نوع تبلیغاتی که مبنای انجام آن اینترنت باشد را شامل می‌ شود.

 

بازاریابی شرکت تبلیغاتی

 

2 . گرافیک و چاپ

نوآوری در طراحی موثر ترین عامل جذب مخاطب و برد رقیب است. تیم متخصص طراحی گرافیک و تصویر برداری به همراه مدیریت صحیح پروژه‌ ها، توانسته است با استفاده از ایده های نوین و بروز دنیا و برترین کیفیت بصری ارائه شده بعنوان یکی از بازیگران اصلی در صنعت طراحی، تولید و چاپ نقش ایفا کند.

 

گرافیک و چاپ شرکت تبلیغاتی

 

3 . مشاوره تبلیغاتی

خدمات شرکت تبلیغاتی صرفا منوط به انجام امور تبلیغاتی نیست و ما بعنوان مشاور تبلیغاتی نیز در کنار و همراه شما هست تا از لحظه تصمیم گیری تا لحظه گزارش گیری از تبلیغات در کنار شما باشد و شما را برای رسیدن به اهدافتان همراهی نماید.

 

مشاوره شرکت تبلیغاتی

 

4 . طراحی و توسعه سایت

مشتریان شما می توانند اطلاعات کسب و کار شما را از یک موتور جستجو مثل گوگل، بروشور، و یا سوشال مدیا کسب کنند اما وب سایت شما اولین جایی هست که مشتری به آن مراجعه می کند. توسعه وب سایت، باعث جذب مخاطب، افزایش پشتیبانی فروش، و ارتقا سطح دید مشتریان و تبدیل شما به رهبران صنعت می شود.

 

طراحی سایت در شرکت تبلیغاتی

 

5 . سوشیال مارکتینگ

شبکه های اجتماعی یکی از راهبردی ترین فضاهای تبلیغاتی و پیشرفت و برندینگ در دنیای امروز هستند. پیام رسان هایی که امروزه در میان مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند توسط شرکت تبلیغاتی بصورت کامل ساپورت می‌ شوند و تبلیغات در تمام این شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها بصورت کاملا حرفه ای صورت می‌ پذیرد.

 

سوشیال مارکتینگ در شرکت تبلیغاتی

 

6 . عکس و فیلم

علاوه بر حوزه‌ های تبلیغاتی مبتنی بر اینترنت، خدمات شرکت تبلیغاتی در حوزه رسانه نیز است. شما باید به تمام اهدافتان برسید و شرکت تبلیغاتی که خدمات خود را به نحوی ارائه دهد که هیچ کمبودی برای وجود نداشته باشد.

 

عکس و فیلم در شرکت تبلیغاتی

 

بهترین آژانس های تبلیغاتی جهان

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه تبلیغات در دنیا بیندازیم، به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم می رسیم.کشور آمریکا از پیشگامان این عرصه می باشد. با اختراع رادیو در اواخر قرن 19، تبلیغات سنتی ( دیوار نویسی، علائم تجاری، جارچی های شهر) جای خود را به تبلیغات مدرن تری داد و پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۴۵ تبلیغات از طریق تلویزیون آغاز شد و به سرعت گسترش یافت. هم اکنون تبلیغات به عنوان یکی از شاخه های اصلی و مهم بازاریابی در دنیا شناخته می شود

لیست بهترین آژانس های تبلیغاتی جهان به شرح زیر می باشد

  1. بهترین آژانس تبلیغاتی در جهان
  2. شرکت تبلیغاتیBBDO
  3. آژانس تبلیغاتیDDB Worldwide
  4. شرکت تبلیغاتیDroga5
  5. شرکت تبلیغاتیOgilvy
  6. آژانس تبلیغاتی MullenLowe Group

 

بهترین آژانس های تبلیغاتی

 

آژانس خلاقیت یا شرکت تبلیغاتی کدامیک بهتر هستند؟

آژانس خلاقیت و شرکت تبلیغاتی دارای یک هدف مشترک هستند اما روش‌ آنها برای دستیابی به این هدف با یکدیگر متفاوت است. شرکت تبلیغاتی بر تدوین استراتژی‌های تبلیغاتی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان متمرکز است، در حالی که آژانس خلاقیت بر جنبه‌های خلاقانه بازاریابی و تبلیغات تمرکز دارد و هر کدام در زمینه خود می تواند بهترین باشد بنابراین نمیتوان گفت کدام بهتر و یا کدام بدتر است.

انتخاب میان آژانس خلاقیت و شرکت تبلیغاتی به موارد گوناگونی همچون نوع نیاز و اهداف بازاریابی، نوع کسب و کار، میزان بودجه‌، وضعیت بازار، محصولات و خدمات شما بستگی دارد. از این رو نمی‌توانیم برتری خاصی را برای آنان در نظر بگیریم؛ زیرا هر شرکت دارای رویکردها و استراتژی‌ها خاصی هستند که در صورت اجرای حرفه‌ای منجر به رشد و توسعه یک کسب و کار خواهند شد.

اگر به دنبال تولید محتواها و طراحی‌های خلاقانه و جذاب در جهت بهبود تجربه کاربری مشتریان هستید، اگر به برقراری ارتباطات خلاقانه با مشتریان خود نیاز دارید، اگر تمرکز بر تجربه مثبت و احساسات مشتریان برای جذب و حفظ آنها برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به دنبال ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی منحصر به فرد و بازاریابی شخصی‌ سازی شده هستید، آژانس خلاقت گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

اما اگر به تحلیل بازار و تشخیص استراتژی‌های بهینه برای تبلیغات و بازاریابی نیاز دارید، اگر هدف شما افزایش میزان فروش و بهره‌وری است، اگر می‌خواهید تبلیغات شما در رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون، رادیو و اینترنت منتشر شود و اگر به دنبال تبلیغات و پوشش گسترده در بازار هستید، شرکت تبلیغاتی بهترین گزینه برای شما است.

 

آژانس خلاقیت یا شرکت تبلیغاتی

 

نتیجه گیری

تفاوت آژانس خلاقیت با شرکت تبلیغاتی را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم و شما را با اهداف و رویکردهای این دو نهاد نیز آشنا کردیم. آژانس خلاقیت، استراتژی‌های بازاریابی سنتی و آخرین فناوری‌ها و سبک‌های تبلیغاتی را با یکدیگر ادغام می‌کند و آنها را در مؤثرترین کانال‌ها برای مشتریان خود به کار می‌گیرد. در حالی که شرکت تبلیغاتی وظیفه ایجاد و مدیریت تبلیغات و سایر عناصر کمپین بازاریابی برای کسب و کارها را بر عهده دارد و همچنین ابتکارات برندسازی و بازاریابی مشتریان را به منظور افزایش فروش محصولات و خدمات را نیز مدیریت می کند. برای انتخاب از میان این دو شرکت ابتدا باید با تفاوت‌های آنها آشنا باشید و سپس با توجه به هدف خود یک نهاد را برای رشد و توسعه کسب و کارتان برگزینید.

نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *