تاچ پوینت، نقطه مهم در ارتباط مشتری

  • تاریخ انتشار

    31 خرداد ، 1402

  • دسته بندی برندینگ

تاچ پوینت که با نام نقطه تماس با مشتری نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین ارکان و مواردی است که باید در تبلیغات خودتان به آن توجه داشته باشید. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار به این موضوع بی توجه هستند و همین مسئله نیز باعث می شود علی رغم تمامی هزینه هایی که بابت تبلیغات انجام می دهند و تمامی کارهایی که انجام می دهند، نتایج مطلوب و مناسبی را به دست نیاورند.

گروه برندینگ آی دیزاین میتوانند در زمینه برندینگ به شما مشاوره داده و کمپین های تبلیغاتی طراحی کند.

تاچ پوینت چیست؟

ابتدا باید مفهوم نقطه اتصال و یا همان تاچ پوینت را بررسی کنیم. زمانی که این موضوع را بررسی کنیم، بهتر می توانیم به راهکارهای مربوط به آن نیز بپردازیم و بدانیم که دقیقا با چه چیزی روبرو هستیم. به هر نوع ارتبا، اتصال و یا مواجهه ای که مشتریان ما با برند مدنظر ما داشته باشند و به صورت کاملا آگاهانه و یا ناخودآگاه در مورد برند افکار و نظری را پیدا کنند، تاچ پوینت گفته می شود.

بر اساس روشی که شما به عنوان صاحب برند انتخاب می کنید، می توانید نقطه اتصال را کاملا در اختیار خودتان بگیرید و یا باعث شوید که تاچ پوینت از دسترس و کنترل شما خارج شود. در ادامه توضیحات بیشتری برای داشتن نقطه ارتباطی مناسب تر بیان کرده ایم.

مهم ترین تاچ پوینت های برند

برند سازی خود را انجام داده ایم و حالا زمان آن رسیده است که بخواهیم در این میان به بررسی کردن نقطه اتصال ها و تاچ پوینت هایی که وجود دارد، بپردازیم. هر قدر این موضوع را به شکل بهتر و بیشتری بررسی کنیم، متوجه می شویم که کار ما ساده تر خواهد بود و به صورت بهتری می توانیم تاچ پوینت ها را بشناسیم. در این بین به هیچ وجه اشتباه نکنید و کاری را انجام دهید که می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد.

·        وبسایت و وبلاگ

اولین بخش مربوط به وبسایت و همچنین وبلاگ شما می شود. وبسایتی که دارید در واقع مهم ترین تاچ پوینت شما نیز می باشد. در این بخش می توانید تمامی اطلاعات خودتان و اطلاعات کسب و کارتان را قرار دهید. فرقی نمی کند که به توزیع محصول می پردازید و یا قصد دارید تا خدماتی را به مشتریان خودتان ارائه کنید. در هر صورت می توانید از وبسایت برای این کار استفاده کنید.

·        ویترین و دکوراسیون داخلی

بخش بعدی مربوط به زمانی می شود که شما یک مغازه و فروشگاه را اداره می کنید. ویترین مغازه به اصطلاح چشم مغازه است. به همین دلیل نیز گفته می شود که این بخش از فروشگاه شما می تواند بیشترین تاثیر را بر روی خریداران داشته باشد. سعی کنید تا ویترین را به نوعی بچینید و از مولفه هایی در چینش آن استفاده کنید که برای مشتریان جذاب باشد و آن ها را به خوبی به خودش جذب کند. در غیر این صورت نمی توانید آن چیزی که دوست دارید را به دست آورید.

·        مولفه های ریز و درشت در کسب و کار

زمانی که در کسب و کار خودتان در حال فعالیت هستید، مولفه ها و المان های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند بر روی کسب و کار شما اثر داشته باشند. این مولفه ها شامل صدای برند، پالت رنگی مورد استفاده، نوع لوگو، بیوگرافی، لینک های منابعی که دارید و... می شوند. هر کدام از آن ها می توانند به راحتی سبب شوند تا تاثیرات مثبت و یا حتی منفی بر ذهن مخاطبان گذاشته شود. بنابراین حتما به این نکته توجه داشته باشید که چه مولفه هایی را در نظر می گیرید و کدام یک از آن ها را رعایت می کنید.

·        کمپین های تبلیغاتی

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یکی دیگر از تاچ پوینت های اصولی و حساسی است که در این بین وجود دارد. معمولا کمپین های تبلیغاتی می توانند اهمیت بسیار بالایی در این زمینه داشته باشند و سبب می شوند تا شما بتوانید به راحتی کارهای خودتان را انجام دهید. این کمپین ها می توانند هم در فضای اینترنت و سوشیال مدیا و هم در دنیای واقعی انجام شوند. به همین دلیل نیز توصیه می کنیم تا اگر قرار است از آن ها استفاده کنید، حتما با اصول کار آشنا باشید که بتوانید تاثیرات مطلوبی را بر روی مشتریان خودتان بگذارید.

·        زیبایی و حالت ظاهری فروشگاه

حالت ظاهری فروشگاه یکی از موارد بسیار مهم است. زیبایی شناسی می تواند اثات بسیار مثبتی را بر روی مشتریان شما و ذهن آن ها از خرید داشته باشد. فراموش نکنید که اگر موسیقی پخش شده در فروشگاه، نحوه چیدمان اجناس، نوع برخورد پرسنل فروشگاه و... را به دقت در نظر داشته باشید و تمامی این موارد را به شکل اصولی بررسی کنید، می توانید به راحتی متوجه شوید که چه تاثیری را مشتریان شما دریافت می کنند. بنابراین به این بخش از کار اهمیت زیادی بدهید و سعی کنید تا با نهایت ظرافت و دقت این کارها را انجام دهید.

·        بسته بندی ها

یکی دیگر از تاچ پوینت ها مربوط به بسته بندی هایی می شود که برای محصولات و اجناس خود در نظر می گیرید. خودتان را به جای یک مشتری در نظر داشته باشید. زمانی که وارد مغازه می شوید و از یک جنس می توانید چندین محصول که تولید کارخانه های مختلف هستند را ببینید، موردی را انتخاب می کنید که دارای بسته بندی بهتری باشد. به همین خاطر نیز توصیه می کنیم تا حتما بسته بندی های خودتان را با نهایت دقت و ظرافت انتخاب کنید.

·        آموزش و دوره های آنلاین

یکی دیگر از بخش هایی که می تواند نقطه اتصال جذاب و مناسبی را بین برند شما و مشتریان ایجاد کند، مربوط به برگزار کردن دوره ها و آموزش های آنلاین است. برگزار کردن دوره ها و آموزش های آنلاین باید در ابتدا مطابق با اصول برندینگ و در نهایت نیز منطبق با کار و خدمات خود شما باشد.

برای تاثیرگذاری هرچه بهتر و بیشتر این موارد نیز می توانید تاچ پوینت خودتان را به بهترین شکل ممکن و با داشتن لوگو، پالت رنگی و فونت مشخص خودش مورد استفاده قرار دهید. از سوی دیگر نیز باید بدانید که این دوره ها زیر مجموعه کار اصلی شما هستند. بنابراین کاملا این موضوع طبیعی است که لوگو جدید و انحصاری این دوره ها باید حتما زیر مجموعه لوگو قبلی مجموعه قرار گیرد.

·        به روز رسانی محتوا

زمانی که محتوای شما به روز رسانی می شود، می توان گفت که نشان دهنده اهمیتی می باشد که شما به کسب و کار خودتان می دهید. در نظر بگیرید که به روز رسانی کردن محتواهای قرار گرفته در وبسایت و یا پلت فرم های اجتماعی شما بسیار مهم است. بنابراین نباید فراموش کنید که محتوای خودتان را به روز رسانی کرده و دائما خودتان را همگام با دانش و پیشرفت های روز دنیا کنید.

کلام پایانی

تاچ پوینت که در طول این مقاله در خصوص آن به طور مفصل صحبت کردیم، موضوعی است که می تواند اهمیت زیادی در به ثمر رسیدن نتایج مختلفی که از تبلیغات انتظار داریم، داشته باشد. تاچ پوینت ها معمولا می توانند نتایج نهایی کار را به نفع شما تغییر دهند، مشتریان جدیدی را به سمت شما بیاورند و همچنین مشتریان پیشین شما را به خوبی حفظ کنند. به همین دلیل نیز باید بدانید که چگونه باید تاچ پوینت ها را انجام داده و از نتایجی که ایجاد می شود، به نفع خودتان و برندتان استفاده کنید.

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *