همه چیز درباره طراحی لوگو

  • تاریخ انتشار

    27 شهریور ، 1401

  • دسته بندی طراحی لوگو

لوگو چیست؟

لوگو یا آرم به علامتی گفته می‌شود که می‌تواند یک نوشته، تصویر یا ترکیبی از این دو را در بر داشته باشد و به صورت کاملاً منحصربه‌فرد طراحی شود. لوگو می‌تواند نشانگر یک سازمان، کسب‌وکار، فرد و‌‌... باشد و هویت تازه‌ای به آن‌ها می‌بخشد. یکی از اولین قدم‌ها برای شروع کسب‌وکار جدید و یا هر فعالیت دیگری، طراحی لوگو برای آن است. در واقع طراحی نشان برای ری دیزاین و ری برندینگ که به معنای بازسازی تصویر برند است بسیار کارآمد بوده و می‌تواند تصویری کاملاً شفاف درباره این برند به ذهن مخاطب القا کند. به طور معمول صاحبان کسب‌وکارهای مختلف در همان ابتدای شروع کار خود ایده‌های زیادی درباره لوگو در ذهن دارند؛ در نتیجه اولین کاری که انجام می‌دهند سفارش طراحی لوگو برای کسب‌وکار خود است. بهتر است قبل از طراحی لوگو، نوع خدمات و کسب‌وکار خود را مشخص کنید و مشتریانتان را بشناسید. چرا که برند شما تا ابد با این نشانه تجاری در ذهن مخاطبان خواهد ماند.برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برند میتوانبد به مقاله مشاوره  برندسازی مراجعه کنید.

اصول طراحی لوگو چیست؟

برای اینکه بتوانید یک طراحی لوگو خوب داشته باشید لازم است تا در ابتدا بدانید اصول طراحی یک لوگو چیست. اولین نکته در طراحی نشان این است که طرح باید ساده و به دور از اضافه‌کاری و جزئیات انجام شود. همچنین مهم است که لوگویی برای کسب‌وکار خود طراحی کنید که محدود به زمان خاصی نباشد و بتوانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید؛ زیرا نباید لوگو ارزش و اعتبار خود را در طول زمان از دست ندهد. همچنین باید از قرارگیری صحیح رنگ‌ها کنار یکدیگر اطلاع کافی داشته باشید. پس سعی کنید تا لوگو کاملا متناسب با موضوع و درون‌مایه کسب‌وکار شما بوده و از لحاظ فرهنگی نیز با عرف جامعه همسو باشد.

مشخصه‌های طراحی حرفه‌ای و قوی یک لوگو چیست؟

لوگو نقش بسیار مهمی در ری برندینگ و ری دیزاین دارد و هویت یک برند را تشکیل می‌دهد. اولین نکته‌ای که هنگام طراحی یک لوگوی قوی باید در نظر بگیرید این است که وقتی مصرف‌کنندگان لوگوی شما را ببینند، توانایی برقراری ارتباط با برندتان را داشته باشند. یعنی بتوانند در ذهن خودشان برند شما را به درستی تصور کنند.

برای اینکه لوگوی قدرتمندی داشته باشید، باید حتماً طرح شما خاص بوده و به نوعی المان‌هایی از نام برند و زمینه فعالیت شما در آن به‌کاررفته باشد. ازآنجایی‌که رنگ‌شناسی در این مبحث از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین رنگ‌ها باید متناسب با نوع برند موردنظر باشند. به طور مثال رنگ قرمز نشانه انرژی زیاد و جسارت است در حالی که رنگ سبز نشانی از طبیعت و رشد دارد. در واقع می‌توان گفت هر رنگی نشانه مورد خاصی است که برای طراحی لوگو باید با این نکات آشنایی داشته باشید.

انواع لوگو چیست؟

لوگوها در سه دسته کلی لوگوهای تصویری، نوشتاری و ترکیبی دسته‌بندی می‌شوند. لوگو تصویری شامل نمادها و تصاویر است. یعنی در طراحی آن‌ها یک سری اشکال ساده و تصویرهای مختلف که تداعی‌کننده یک کسب‌وکار و محصول هستند، استفاده می‌شود. به طور معمول نشانه‌های تصویری کمی با لوگو‌های نوشتاری متفاوت بوده و پیچیده‌تر و غیرمستقیم‌تر هستند. لوگوهای نوشتاری نام برند یا کسب‌وکار را با کمک ترکیب و تغییر فونت، اندازه و چیدمان، به یک نماد جذاب بصری تبدیل می‌کنند. نکته مهم این است که این نوشته‌ها باید کاملاً خوانا و قابل‌تشخیص باشند. لوگو ترکیبی همانطور که از نامش پیداست، ترکیبی از تصویر و نوشته است که با یکدیگر یک لوگو را ایجاد می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب به طراحی لوگو و اهمیت آن در کسب‌وکار و برند سازی پرداختیم. اما اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید و یا در هر صورت قصد طراحی نشان را دارید، لازم است تا یک سایت بسیار مفید برای طراحی لوگو به شما معرفی کنیم. آی دیزاین یک استودیوی طراحی است که نخستین بار در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد و در طی این چندین سال توانسته لوگوهای زیبا و حرفه‌ای را برای انواع کسب‌وکارها طراحی کند. اگر قصد ساخت لوگو را دارید می‌توانید به این سایت درخواست مشاوره دهید و همچنین با مشاهده نمونه کارها از کیفیت طراحی آی دیزاین و تناسب آن با سلیقه خود مطمئن شوید.

2 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
  • علیرضا م

    03 آذر 1401

    کار آموز قبول میکنید, ممنون میشم بهم جواب بدید

  • مینا اکبرزاده

    09 آبان 1401

    مشخصات بارز یک لوگوی خوب کدامند؟

نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *