مشاوره طراحی ارزش پیشنهادی

  • تاریخ انتشار

    20 آذر ، 1402

  • دسته بندی برندینگ

طراحی ارزش پیشنهادی شگفت انگیز، سرنوشت یک کسب و کار را مشخص می کند. بنابراین برای شکست نخوردن در آن کسب و کار باید به بررسی رقبا همچنین خلق ارزش هایی بپردازیم که بتواند مخاطب را جذب و پاسخگوی نیاز آن ها باشد. در طراحی ارزش پیشنهادی باید به این نکات توجه شود که چرا مشتری باید محصول شرکت ما را به دیگر رقبا تریج بدهد و اینکه این محصول چه مزیتی نسبت به محصولات مشابه داشته و چه مشکلی از مخاطب را حل می کند. ما در این مقاله به معرفی انواع ارزش پیشنهادی و تأثیر مشاوره در طراحی آن پرداخته ایم لطفا با ما همراه باشید. طراحی ارزش پیشنهادی یکی از وظایف مشاوره برندینگ است. برندینگ امری تخصصی و تاثیرگذار است. بنابراین این کار را به متخصص بسپارید. شما میتوانید برای مشاوره رایگان در زمینه طرحی لوگو و برندینگ با شماره های 09141478670 و 04433371731 تماس بگیرید.

 

ارزش پیشنهادی چیست؟

 

مشاوره-طراحی-ارزش-پیشنهادی

 

ارزش پیشنهادی در واقع بیانه ای ساده و روشن از سوی یک کسب و کار در مورد مزیت های یک محصول یا خدماتی می باشد که مشخص می کند چرا باید مشتری یا مخاطب آن را انتخاب کند و در صورت انتخاب، چه مشکلی از آن ها را حل می کند. اگر بیانه ارائه شده منطقی و قانع کننده باشد مخاطب برای استفاده از آن محصول یا خدمات، متقاعد می شود. ارزش پیشنهادی باید مزیت و ارزش انتخاب محصول یا خدمات را نسبت به رقبای خود، برای مخاطب روشن کند. به عبارت دیگر این ارزش یک استراتژی بازاریابی است یعنی اگر کسب و کارها بتوانند ارزش پیشنهادی خود را با نیاز مشتریان مطابقت بدهند فرآیند فروش راحت تری خواهند داشت.

 

انواع ارزش پیشنهادی

 

همانطور که گفتیم داشتن ارزش پیشنهادی برای فروش و جذب مخاطبان برای محصولی که قصد ارائه آن را داریم مهم است. در این قسمت از مقاله، به بیان انواع ارزش های پیشنهادی پرداخته ایم که عبارتند از:

جدید بودن: بسیاری از مخاطبان علاقه مند به استفاده کردن محصولات جدید هستند و از آن لذت می برند مثل گوشی های جدید یا فناوری های جدید. بنابراین پیشنهادی که برای برخی مخاطبین و مشتریان تازگی داشته باشد ارزش تلقی می شود.

کارایی: برای برخی از افراد کارایی و عملکرد محصول، ارزش تلقی می شود. بنابراین پیشنهادی، آن ها را مجذوب می کند که کارآمد باشد برای مثال، بسیاری از افراد در انتخاب لپ تاپ ترجیح می دهند که قدرت پردازنده قوی و فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشد. بنابراین در اینجا ارزش کارایی و عملکرد لپ تاپ بیشتر از برند آن مورد توجه مخاطب در انتخاب آن قرار می گیرد.

سفارش سازی: برای برخی از افراد سفارش دادن محصول مطابق با خواست و سلیقه خود، ارزش تلقی می شود. برای مثال یک شرکت مبل سازی، برای فروش محصولات خود و جذب آن دسته از افرادی که به سفارش سازی اهمیت می دهند به درست کردن مبلمان با نوع چوب و پارچه مطابق با سلیقه و خواست مشتری می پردازد. ارزش پیشنهادی که این شرکت ارائه می دهد از نوع سفارش سازی می باشد.

انجام کار: در این روش برخی از کسب و کارها انجام دادن یک کار کامل را به مشتری پیشنهاد می دهند. در واقع برای برخی از افراد دست یافتن به یک کار کامل ارزش تلقی می شود. برای مثال برخی از تالارهای جشن عروسی، خدماتی از قبیل؛ شام، شیرینی، میوه، شربت، عکاسی و فیلم برداری، تزئین ماشین عروس ارائه می دهند و از این بابت هیچ نگرانی و دغدغه ای برای عروس و داماد باقی نمی ماند. در واقع در اینجا کاری که تالار انجام می دهد برای عروس و داماد یک ارزش تلقی شده و مجذوب آن می شوند.

طراحی: طراحی محصول به لحاظ، رنگ، سایز، ابعاد و... در جذب مخاطبان اهمیت زیادی دارد به عبارت دیگر برای برخی از مشتریان زیبایی و ظاهر محصول ارزش تلقی می شود. بنابراین پیشنهادی که در این روش برای مشتری داده می شود باید ظاهر محصول را به سلیقه مخاطبان آن نزدیک کرد.

برند: برای برخی از افراد استفاده از محصولاتی که مارک دار و یا از برند خاصی باشند اهمیت دارد در واقع جدا از عملکرد و طراحی محصول، داشتن برند مرغوب برای آن ها در اولویت قرار می گیرد. برای مثال داشتن ساعت با برند رولکس برای برخی از افراد ارزش تلقی می شود.

قیمت: برای برخی از مشتریان قیمت محصول از برند و عملکرد آن مهم می باشد. بنابراین در این روش، شرکت برای ارائه محصول و جذب مخاطب آن، باید قیمتی را کمتر از رقبای خود پیشنهاد دهد که مشتری را برای خرید آن قانع کند.

 

نمونه ارزش پیشنهادی

 

مشاوره-طراحی-ارزش-پیشنهادی

 

ارزش های پیشنهادی معمولاً از 3 عنصر، عنوان، توضیحات و ویژگی ها تشکیل می شوند. در این قسمت از مقاله با رعایت موارد گفته شده به بیان نمونه ای از ارزش پیشنهادی پرداخته ایم.

عنوان: تولید محتوا و فیلمبرداری

توضیحات: انجام کلیه خدمات تبلیغاتی، تولید محتوای متنی و تصویری برای شرکت های تولیدی، کارخانجات صنعتی و انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای پیشرفت و فروش بیشتر

ویژگی ها: خدمات مشاوره ای رایگان، دیزاین صحنه و نورپردازی حرفه ای، تحویل در زمان بندی مشخص، انجام خدمات سئو، بهینه سازی سایت و طراحی انواع اپلیکیشن.

 

ارزش پیشنهادی برند

 

یکی از موارد بسیار مهم در شروع هر کسب و کاری داشتن ارزش پیشنهادی برند است اگر به درستی بتوانید آن را طراحی کنید موفق خواهید شد. در واقع مخاطبان، برند شما را با آن ارزش پیشنهادی مخصوص خواهند شناخت. برند سازی کسب و کار از اهمیت زیادی بخوردار است و آن را نباید با مزیت رقابتی اشتباه گرفت. ارزش پیشنهادی برند بیانه ای در مورد کیفیت و عملکرد یا قیمت محصول است در واقع جذب آن دسته از مشتریانی که نیاز آن ها را در خرید این برند به لحاظ کارایی و قیمت رفع می کند. ممکن است سایر رقبا نیز همین ارزش پیشنهادی برند را ارائه دهند. بنابراین برندی که ارزش ویژه ای داشته باشد به گونه ای که رقبا توانایی ارائه آن را نداشته باشند گفته می شود که آن ارزش، مزیت رقابتی داشته است. برای مثال برند آدیداس همانند برند های دیگر در بازار به ارائه کفش و لباس های ورزشی باکیفیت می پردازد ولی آنچه که باعث مزیت رقابتی ارزش پیشنهادی این برند نسبت به رقبای خود شده است. وعده استفاده از بازیافت زباله های موجود در طبیعت برای ساخت کفش های ورزشی به منظور پاکیزگی محیط زیست است. بنابراین مشتریانی که علاوه بر کارایی و قیمت، دوست دار محیط زیست هستند ارزش برای آن ها تلقی شده و این برند را برای خرید ترجیح می دهند.

 

مشاوره طراحی ارزش پیشنهادی چه کاری انجام می دهد؟

 

مشاوره-طراحی-ارزش-پیشنهادی

 

اگر تازه کار هستنید و می خواهید یک کسب و کاری را شروع کنید برای موفق شدن در آن و سبقت گرفتن از رقبا باید ارزش پیشنهادی برای خود طراحی کنید. طراحی کردن این ارزش، کار ساده ای نیست و به تخصص و مهارت احتیاج دارد چرا که، اگر نتوانید به صورت اصولی آن را طراحی کنید کسب و کار شما با شکست مواجه خواهد شد. بنابراین بهترین راهکار مشاوره گرفتن برای طراحی ارزش پیشنهادی می باشد. مشاور با توجه به تجربه و مهارتی که دارد به بررسی کسب و کار شما می پردازد و خدماتی که قرار است پیشنهاد داده شود و اینکه این خدمات چه مزیتی برای مخاطبین دارد و چه مشکلی از آن ها را برطرف می کند تجزیه تحلیل می کند. همچنین رقبای شما و ارزش های پیشنهادی که آن ها برای جذب مخاطب ارائه کردند بررسی می کند و یک مسیر روشن و یک ارزش پیشنهادی که مزیت رقابتی با آن ها را داشته باشد برای شما بیان می کند. مشاوره گرفتن در مورد نحوه طراحی ارزش های پیشنهادی روی فروش شما تأثیر می گذارد و کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن به نیاز های مشتری پاسخ دهید. برای مشاوره گرفتن در مورد طراحی ارزش پیشنهادی، شما می توانید به سایت https:idgn.ir مراجعه کرده و با مشاورین متخصص این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

 

جمع بندی

 

طراحی ارزش پیشنهادی در معرفی کسب و کار، ارتقاء فروش همچنین جذب مخاطب تأثیر زیادی می گذارد. به عبارت دیگر محصول و یا خدماتی مزیت رقابتی دارد که بتواند برای مشتری ارزش تلقی شود در حقیقت پاسخگوی نیاز آنان باشد و بتواند مشکل آن ها را حل کند. ارزش های پیشنهادی مختلف، مخاطبان خاص خودش را دارد به عنوان مثال، برای برخی از مشتریان قیمت تمام شده محصول مهم است ممکن است برخی از کسب و کار ها برای معرفی و فروش محصول خود از این ارزش پیشنهادی استفاده کنند و یا برای برخی از افراد کارایی محصول بیشتر از قیمت و برند آن مهم باشد. بنابراین طراحی ارزش پیشنهادی برای بازاریابی و جذب مخاطب خاص، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به تخصص و مهارت احتیاج دارد. بنابراین با مشاوره و راهنمایی گرفتن می توانید ارزش پیشنهادی خوبی را برای کسب و کار خود طرح کرده و از رقبا سبقت و فروش خود را بالا ببرید.

نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *