مراحل سفارش طراحی وبسایت

  • تاریخ انتشار

    16 اسفند ، 1400

  • دسته بندی طراحی وب سایت

اشخاص و شرکت‌ها جهت رونق و توسعه کسب و کار خود نیاز به ایجاد سایت آنلاین دارند تا خود را با تکنولوژی روز همراه و سازگار کنند. بنابراین قبل از هر کاری بهتر است اطلاعات درباره مراحل سفارش طراحی وبسایت کسب کنید تا براساس آن برای ثبت درخواست خود و عقدقرارداد با یک شرکت معتبر و فعال در این زمینه اقدام کنید. بر این اساس در این مقاله قصد داریم تمام جوانب و مراحل مربوط به سفارش طراحی سایت را بیان کنیم؛ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

دلایل ضرورت رعایت مراحل سفارش طراحی وبسایت

امروزه یکی از الزامات جهت رونق کسب و کار آنلاین، افزایش فروش و جذب مشتری، داشتن یک وب‌سایت اینترنتی مناسب است. ممکن است طراحی سایت هزینه‌بر باشد اما با این اقدام یک سرمایه‌گذاری بلند مدت کرده‌اید و در آینده‌ای نه چندان دور نتیجه مثبت آن را شاهد خواهید بود. البته این موفقیت در صورتی است که بتوانید این وب‌سایت را با طراحی مناسب، تولید محتوای هدفمند، پشتیبانی قوی، امنیت بالا، سرعت لود مطلوب و غیره در اختیار داشته باشید.

بنابراین لازم است که تمام مراحل سفارش طراحی وبسایت را به صورت دقیق طبق نیازهای خود بررسی و سپس اقدام کنید. جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت درخواست طراحی سایت اینجا کلیک کنید.

مراحل ثبت سفارش طراحی وبسایت چگونه است؟

بسیاری از متقاضیان برای داشتن یک وب‌سایت به دلیل نداشتن اطلاعات کافی سردرگم هستند و همواره دغدغه آغاز مراحل سفارش طراحی وبسایت و ثبت درخواست آن برای کسب و کار خود را دارند. چون این صاحبان کسب و کار با فضای برنامه‌نویسی و اینترنت آشنایی کامل ندارند، در این رابطه باید از ظرفیت یک طراح حرفه‌ای وب‌سایت استفاده کنند تا مطابق با نیازها و اولویت‌های مورد نظر آنها یک وب‌سایت را طراحی و راه‌اندازی کنند. این وب‌سایت می‌تواند با موضوعات مختلفی اعم از آموزشی، فروشگاهی، خبری و غیره طراحی شود.

مهمترین مراحل سفارش طراحی وبسایت چیست؟

افرادی که قصد دارند به دنیای تجارت اینترنتی ورود پیدا کنند باید مراحل سفارش طراحی وبسایت که می‌تواند به توسعه کسب‌وکار آنها کمک کند را به طور کامل طی کنند. البته باید بدانید که در شرایط امروز کاربران بسیاری در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند. بنابراین در صورتیکه یک وب‌سایت حرفه‌ای طراحی کنید، بسیاری از این مشتریان بالقوه محصول و خدمات شما به مشتریان بالفعل و وفادار تبدیل خواهند شد. پس باید در قدم اول درخواست طراحی وبسایت خود را به یک گروه حرفه‌ای ارائه دهید تا درخواست شما را به صورت دقیق بررسی و آنالیز کنند.

از این رو از مهمترین مراحل سفارش طراحی وبسایت این است که شما به عنوان مشتری سفارش طراحی سایت مورد نظر خود را به تیم طراح وب‌سایت بدهید. این تیم براساس نیاز و سلیقه مشتری یک طرح اولیه را ارائه می‌دهد تا در صورت توافق ادامه مراحل نیز با عقد قرارداد طی شود.

مشتریان برای تکمیل مراحل سفارش طراحی وبسایت باید چه اقداماتی انجام دهند؟

فرایند و مراحل سفارش طراحی وبسایت مقداری پیچیده است و انجام آن از عهده هر فردی خارج است و تنها افرادی که تسلط به زبان برنامه‌نویسی و طراحی سایت دارند، می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر کسب و کارها باید از طریق یک وب‌سایت، اطلاعاتی درباره محصول و خدمات خود با مشتریان به اشتراک بگذارند. همچنین در این زمینه مخاطبان و جامعه خود را درباره تولیدات خود آگاه سازند. بنابراین یکی از ساده‌ترین راه‌های ارتباطی جهت ارائه خدمات یا معرفی محصول جدید داشتن یک سایت اینترنتی است. از این رو جهت دستیابی به این امتیاز باید اهداف و نیازهای جامعه هدف خود را شناسایی کنید و همچنین برآوردی از فعالیت‌ سایر رقبا در این حوزه داشته باشید تا توسعه سایت شما آسان‌تر و کارآمدتر شود.

آشنایی با مهمترین مراحل سفارش طراحی وبسایت

برای ثبت درخواست برای طراحی سایت باید تمام مراحل سفارش طراحی وبسایت طبق عناوین زیر طی شود تا تمام انتظارات مشتریان مطابق برند تجاری آنها برآورده شود.

جلسه مشاوره از مهمترین مراحل سفارش طراحی وبسایت

یکی از مهمترین مراحل ثبت سفارش طراحی وبسایت، جلسه مشاوره است. در این جلسه به صورت حضوری یا غیرحضوری به مشتری فرصت داده می‌شود تا تمام نیازها، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را از سایت اینترنتی برای تیم طراحی بیان کند. سپس این تیم براساس نیازهای مطرح‌ شده توسط مشتری به پیاده‌سازی یک طرح اولیه برای سایت شما اقدام می‌کند.

در این مرحله شما به عنوان مشتری و متقاضی باید نوع سایتی که نیاز دارید را مشخص کنید اینکه این وبسایت قرار است فروشگاه اینترنتی، سایت اختصاصی، سایت شرکت، سایت خبری، سایت آموزشی و یا غیره باشد. همچنین باید سطح امکانات مورد نظر خود را همراه با محیط سایت (وردپرس، جوملا و غیره) بیان و تعیین کنید.

ثبت و انتخاب نام دامنه

در این مرحله مشتری باید نام و یا برند تجاری که برای کسب و کار خود انتخاب کرده است را به تیم طراحی ارائه دهد تا مطابق با آن دامنه موردنیاز سایت خریداری و ثبت شود. این دامنه مطابق با نظر مشتری می‌تواند با یکی از پسوندهای com. و ir. انتخاب شود. در این رابطه می‌توانید با متخصص طراحی سایت و کارشناسان بهینه‌سازی مشورت کنید تا بدانید که کدام پسوند مناسب‌تر است. بنابراین یکی از مهمترین مراحل سفارش طراحی وبسایت، انتخاب نام دامنه است چرا که در موفقیت وب‌سایت شما می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

هاست وب‌سایت

یکی دیگر از مراحل سفارش طراحی وبسایت که باید به صورت تخصصی توسط تیم طراحی است پیگیری شود بحث تهیه و خرید هاست جهت بارگذاری فایل‌ها و اطلاعات مورد نیاز سایت است. میزان فضای هاستینگ، پهنای باند ماهانه و تعرفه ارتقای آن بستگی به زبان برنامه‌نویسی طراحی سایت و سیستم عامل سرور شما دارد. پس بهتر است این مسئله فنی را به شرکت طراحی سایت بسپارید تا جزییات و روند آن را به اطلاع شما برسانند.

انتخاب قالب سایت از مراحل سفارش طراحی وبسایت

باتوجه به هدف و نوع خدمات ارائه شده در یک سایت باید از قالب و ظاهر مناسب استفاده کنید. این قالب شامل طرح‌، رنگ‌بندی، فونت و حتی طراحی لوگو سایت می‌شود. انتخاب قالب به عنوان یکی از مراحل سفارش طراحی وبسایت چندان زمان‌بر نیست چرا که اغلب این قالب‌ها به صورت آماده از طریق سایت‌های مختلف قابل خریداری است. در صورت تمایل مشتری نیز می‌تواند طرحی اختصاصی برای سایت سفارش دهد که به طور قطع پرداخت هزینه بیشتری را باید در این زمینه تحمیل شود.

برنامه‌نویسی وب‌سایت

برنامه‌نویسی نیز یکی از مهمترین مراحل سفارش طراحی وبسایت است. از این رو مطابق با امکاناتی که مشتری درخواست و سفارش داده است، عملیات برنامه‌نویسی سایت نیز آغاز می‌شود. مشتری باید قبل از آغاز این عملیات، لیست امکانات درخواستی وب‌سایت خود را تهیه کند و به تیم طراح بدهد. البته برآورد هزینه طراحی سایت نیز بر اساس آنها انجام می‌شود.

درج اطلاعات از مهمترین مراحل سفارش طراحی وبسایت

بعد از اینکه سایت طراحی شد، باید اطلاعات در آن درج شود. این امکان با بازکردن دسترسی به سایت توسط شرکت طراح جهت بارگذاری مطالب و اطلاعات فراهم خواهد شد. در صورت عدم دانش کافی می‌توانید مطالب را به صورت دسته‌بندی شده در اختیار طراح وب‌سایت قرار دهید تا آنها را درج کنند. البته واگذاری این مرحله با پرداخت هزینه همراه است.

ارتقای امنیت ‌سایت

تأمین امنیت وب‌سایت یکی از موضوعات حائز اهمیتی است که با نصب نرم‌افزارهای امنیتی بر روی وب‌سایت می‌توان از حمله هکرها و نشت اطلاعات جلوگیری کرد. گفتنی است، هک شدن وب‌سایت کسب و کار شما می‌تواند اعتبار سایت را به یکباره از بین ببرد.

بهینه‌سازی سایت از مراحل سفارش طراحی وبسایت

بهینه‌سازی وب‌سایت در افزایش سرعت و بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجوگر می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد. این مرحله از مراحل سفارش طراحی وبسایت اغلب با انتخاب عناوین و تیترهای مناسب برای مطالب، انتخاب تصاویر مناسب و بهینه‌سازی کدهای سایت، آدرس‌دهی و ساختار صفحات، لینک‌سازی خارجی و داخلی و همچنین فعال‌سازی سیستم‌های کش و فشرده‌سازی در وب‌سایت انجام می‌شود.

جهت استفاده از این روش‌ها و اقدامات به منظور بهینه‌سازی وب‌سایت و افزایش ترافیک ورودی به سایت باید به توصیه‌ کارشناسان شرکت طراح توجه کرد. این کارشناسان موارد مورد نیاز را به مشتری گوشزد می‌کنند، تا تمام خطاهای سئو برطرف و سایت به صورت کامل برای موتورهای جستجوگر بهینه‌سازی شود.

عملیات سئو سایت

تهیه و انتشار محتوا متناسب با کسب و کار شما یکی از اقدامات پر اهمیت در مراحل سفارش طراحی وبسایت است. بنابراین عملیات سئو را به صورت هدفمند بر روی سایت خود اجرا کنید تا در ارتقای جایگاه و رتبه شما در مورتوهای جستجوگر مؤثر واقع شود. جهت شناسایی روش درست عملیات سئو باید با از نظرات و راهکارهای شرکت‌های معتبر طراحی وب‌سایت که در زمینه سئو نیز خدمات ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

پشتیبانی سایت از مراحل سفارش طراحی وبسایت

از آنجایی یک وب‌سایت در هر لحظه از شبانه‌روز به صورت آنلاین باید در دسترس کاربران آن باشد، انتخاب یک پشتیبان قوی برای سایت یکی دیگر از مهمترین مراحل سفارش طراحی وبسایت به شمار می‌آید. نحوه پشتیبانی از سایت بدین صورت است که دائما خطاها و مشکلات وب‌سایت بررسی و به‌روزرسانی شود این خدمات اغلب توسط شرکت‌های طراحی وب ارائه می‌شود. البته پشتیبانی وبسایت به دو صورت زیر انجام می‌شود:

-        پشتیبانی محتوایی سایت: یکی از مراحل سفارش طراحی وبسایت بحث درخواست پشتیبانی از مطالب سایت و ارائه خدمات تولید محتوا است. این محتواها باید به صورت سئو شده بر روی سایت منتشر شود. همچنین تعیین استراتژی محتوایی، آپدیت محتواهای تولید شده و بررسی کلمه کلیدی نیز در اولویت است.

-        پشتیبانی فنی سایت: پشتیبانی فنی بسیار گسترده‌تر از پشتیبانی محتوایی است. در این مقوله وظیفه پشتیبان وب‌سایت بررسی مسائل امنیتی و حل کردن باگ‌ها و خطاهای احتمالی است و همچنین بررسی وضعیت دامین‌ و هاست وبسایت نیز در اولویت قرار دارد. بنابراین مهمترین وظیفه پشتیبانی وب‌سایت این است که دائم وضعیت سایت را چک کند و خطاهای احتمالی را رفع و در صورت نیاز یک افزونه را نصب کند.

جمع‌بندی مبحث مراحل سفارش طراحی وبسایت

در این مقاله سعی کردیم تا مراحل سفارش طراحی وبسایت از جلسه مشاوره تا راه‌اندازی و درج مطالب بر روی آن را بررسی کنیم تا شما به عنوان مشتری با نحوه ثبت درخواست و سفارش وب‌سایت آشنا شوید. در این راستا مشتریان لازم است که نیازمندی‌ها و امکانات مورد نظر خود را به شرکت طراح سایت ارائه دهند تا این وب‌سایت بتواند تمام نیازهای وی را پوشش دهد.

 

همچنین می توانید ازمقاله مشاوره برندینگ اطلاعاتی در این مورد کسب کنید.

1 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
  • بردیا رمضانی اقدم

    10 آبان 1401

    با تشکر از گروه فعال ای دیزاین در زمینه اطلاع رسانی ، برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی در داخل کشور پسوند .com , ir کدام بهتر است؟لطفاً راهنمایی کنید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *