طراحی لوگو برای برندسازی شخصی | چگونه طراحی لوگو می تواند به رشد بیزینس شما کمک کند؟

  • تاریخ انتشار

    18 تیر ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که روزانه چند لوگو را طی جریان زندگی روزمره خودتان می بینید؟ این سمبل های کوچک در حقیقت بخش بزرگی از زندگی روزانه ما را تشکیل داده اند که در عین کوچک بودن، می توانند قدرت زیادی داشته و به خوبی بر روی ضمیر ناخودآگاه ما تاثیر داشته باشند. همین موضوع به خوبی می تواند اهمیت برند سازی برای پیشرفت کسب و کار شما را نشان دهد. زمانی که بتوانید طراحی لوگو مناسبی داشته باشد و لوگو خوبی را برای خودتان و شرکتتان به تصویر بکشید، قطعا می توانید ببینید که تصویر سازی از شرکت شما نیز بهتر شده است. همین موضوع سبب پیشرفت کسب و کار و تجارت شما خواهد شد.

طراحی لوگو یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای برند سازی شخصی خود انجام دهید. این کار قطعا کمک بسیار بزرگی را می تواند به شما کند که از طریق آن بتوانید کسب و کار تجارت خودتان را رشد دهید. در نظر داشته باشید که معمولا برند سازی شخصی نیاز به طی کردن یک سری از موارد و نکات مهم دارد که در ادامه قرار است به آن ها بپردازیم. با توجه کردن به این نکات می توانید به شکل بهتر و مناسب تری، مشخص کنید که آیا طراحی لوگو گزینه مناسبی برای شما می باشد یا خیر.

اهمیت وب سایت در طراحی لوگو

برای آن که بتوانید برای کسب و کار خودتان یک لوگو مناسب را طراحی کنید، حتما در نظر داشته باشید که برای این کار نیاز به یک وب سایت مناسب و خوب دارید. وب سایت ها و ربات های آنلاین می توانند یکی از بهترین گزینه هایی باشند که برای طراحی کردن وب سایت می توانید از آن ها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر وب سایت درستی را پیدا نکنید، مسلما کار طراحی کردن لوگو شما نیز با مشکل روبرو خواهد شد.

وب سایت های برتر برای طراحی لوگو

در این قسمت سعی کرده ایم تا وب سایت هایی که می توانند بهترین مدل های لوگو را برای شما طراحی کنند، معرفی کنیم. این وب سایت ها قطعا بهترین نتیجه ها را در بر خواهند داشت و کار را نیز برای شما بسیار ساده می کنند. فراموش نکنید که با توجه به ویژگی های هر کدام از این وب سایت ها لازم است که حتما بدانید وب سایت مورد نظر شما در چه شرایطی است و چه امکاناتی را نیز به شما ارائه خواهد داد.

CREATIVE FABRICA

اولین وب سایت با نام خلاقیت فابریک شناخته می شود. این وب سایت دارای امکانات بسیار زیادی است و می تواند به خوبی برای طراحی کردن لوگوهای مختلف کاربرد داشته باشد. در نظر داشته باشید که مولفه اصلی در این وب سایت خلاقیت است. به همین خاطر نیز تمامی ابزارهایی که در اختیار شما قرار می گیرد، می تواند منتهی به مسیرهای خلاقیتی شود.

در کنار تمامی ابزارهایی که برای طراحی کردن در بخش های مختلف در این وب سایت وجود دارد، به منظور استفاده بهتر و راحت تر از این وب سایت ها، چندین مورد آموزش دقیق و با جزئیات کامل نیز برای استفاده بهتر این سایت در اختیار کاربران قرار می گیرد.

Envato elements

وب سایت بعدی که قرار است معرفی کنیم وب سایتی به نام مولفه های envato می باشد. در این وب سایت می توانیم چندین مزیت مهم را در کنار هم داشته باشیم. به همین خاطر نیز توصیه می کنیم تا حتما در شرایطی که نیاز به طراحی کردن لوگو دارید، به سراغ وب سایت هایی از این قبیل بروید.

حتما برای شما نیز پیش آمده است که برای طراحی کردن انواع لوگوها و طرح ها، نیاز به استفاده از قالب ها و طرح های متعددی داشته اید. این موضوع سبب می شود تا نیاز به گشتن در وب سایت های معتبر و معروف را پیدا کنید که قطعا هم در نهایت هزینه های شما را بسیار بیشتر خواهد کرد و هم زمان بیشتری را تلف می کند.

خوشبختانه در این وب سایت می توانید تمامی المنت ها و عناصر لازم برای طراحی کردن لوگو را پیدا کنید. صرفا با پرداخت یک مبلغ ثابت در ماه می توانید به تمامی این موارد و نکات دست پیدا کنید و به راحتی از آن ها استفاده نمایید. چند مورد از مهم ترین ویژگی های این وب سایت به شرح زیر است:

امکان استفاده از قالب ها و فرمت های مختلف و متنوع همچون SVG, AI, VECTOR, PSD, EPS و... می توانند از جمله مهم ترین قالب هایی باشند که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

می توانید هم نسخه های قابل ویرایش و هم نسخه های غیر قابل ویرایش فایل نهایی خود را داشته باشید. با این کار هر کدام از آن ها را که دوست داشته باشید می توانید به مشتری خود تحویل دهید.

مورد بعدی امکان سایز بندی کردن فایل هایی است که درست کرده اید. می توانید بدون آن که کیفیت فایل نهایی افت پیدا کند، آن را کوچک تر و یا بزرگ تر از آن چیزی که هست، کنید. به همین راحتی فایل های مورد نظر خود را در اندازه های متفاوتی خواهید داشت.

و مورد پایانی که یکی از مهم ترین مزیت های این وب سایت به حساب می آید نیز مربوط به آن است که طرح هایی که با این وب سایت می توانید خلق کنید، دارای کیفیت های بالایی هستند. به دلیل بالا بودن کیفیت وب سایت و طرح های ایجاد شده، به راحتی می توانید از این موارد بر روی لیوان، تیشرت و... استفاده کنید.

چگونه طراحی یک لوگو می تواند به رشد برند ما کمک کند؟

تا اینجا وب سایت های معتبری که در زمینه طراحی کردن لوگو می توانستند مفید واقع شوند را معرفی کردیم. این وب سایت ها به خوبی می توانند نیازهای شما برای ابزارها و قالب های مختلف را برطرف کرده و به شما اجازه می دهند تا کارتان را سریع تر و راحت تر پیش ببرید. اما به جز ابزارهایی که در زمینه های مختلف به آن ها نیاز دارید، چه موارد دیگری را نیز باید وجود دارد که سبب می شود برند سازی و طراحی لوگو به پیشرفت بیزینس شما کمک کند؟ در ادامه این موارد را به صورت دقیق تر توضیح داده ایم.

جلب توجه

در بازار پر رقابت امروزی، مولفه جلب کردن توجه مشتریان یکی از مهم ترین مواردی است که بیزینس ها و کسب و کارها باید آن را رعایت کنند. به همین خاطر نیز حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید. تمام زمانی که شما برای جلب کردن توجه مشتری به خودتان دارید چیزی حدود 2 ثانیه است. در این زمان بسیار کوتاه اگر بتوانید آن چیزی که می خواهید را انجام دهید، توجه مشتری به شما جلب می شود. باید در نظر داشته باشید که طراحی کردن یک لوگو قدرتمند می تواند یکی از مهم ترین کارهایی باشد که توجه مشتری را به شما جلب می کند.

کمک به اولین برداشت مناسب

در قسمت قبلی نیز گفته شد که اولین برداشت مشتری از شما در 2 ثانیه اتفاق می افتد. به همین دلیل نیز این موضوع اهمیت زیادی دارد که بتوانید در این مدت زمان، تاثیری که لازم است را بر روی ضمیر ناخودآگاه مشتریان خود داشته باشید. اگر نتوانید در همین زمانی که دارید، نظر مشتریان را جلب کنید، مسلما یک گروه بزرگ از مشتریان خود را از دست داده اید و داشتن شانس دوم برای این کار نیز برایتان بسیار سخت خواهد بود.

داشتن یک لوگو قوی می تواند به شما کمک کند تا تاثیر اولیه مناسبی را ایجاد کنید. بنابراین حتما به این موضوع توجه داشته باشید و لوگوهای قوی و جدیدی را برای بیزینس خود طراحی کنید.

ایجاد تمایز

مورد بعدی نیز در خصوص ایجاد تمایز است. این مدل از لوگو سازی اگر به درستی انجام شود، می تواند شرکت و بیزینس شما را به خوبی در بین سایز رقیبانی که دارید، متمایز سازد. هر قدر بتوانید به شکل بهتر و بیشتری متمایز شوید، قطعا می توانید رقابت را نیز به شکل بهتری طی کنید. در حقیقت این کار می تواند کار شما را سریعتر پیش ببرد و بسیاری از رقبای غیر جدی شما را در همان ابتدای کار حذف خواهد کرد.

ارتقا آگاهی مخاطب از برند شما

با طراحی کردن حرفه ای لوگو برای برند سازی شخصی خود، متوجه می شوید که مخاطبانی که دارید نیز به شکل بهتری از لوگو شما مطلع می شوند. در حقیقت اگر برند و به دنبال آن لوگوی شما به صورت حرفه ای و دقیق طراحی شده باشد، می تواند به خوبی مخاطبان شما از جمله مشتریان و رقبای شما را به شکل مناسبی از تجارت شما آگاه کند.

ابزار برند سازی استراتژیک

لوگویی که استفاده می کنید، می تواند اطلاعات زیادی را در مورد شما، کسب و کاری که دارید و... در اختیار مخاطبان قرار دهید. به همین دلیل نیز یکی از ابزارهای استراتژیکی است که می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و برند سازی شما را به شکل دقیق و درستی پیش خواهد برد. برای آن که بتوانید برند سازی را به صورت استراتژیکی مورد استفاده قرار دهید، حتما در نظر داشته باشید که این کار را باید با توجه به اقدامات حرفه ای موجود در این کار انجام دهید.

 

کلام پایانی

طراحی لوگو برای برند سازی شخصی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. زمانی که این کار را به صورت دقیق و درست بتوانید انجام دهید، متوجه می شوید که تا چه حد کار موثر و مثبتی بوده است. لازم نیست برای حرفه ای بودن برند سازی و لوگویی که می سازید، حتما به صورت حرفه ای عمل کنید و زحمت زیادی را متقبل شوید. بلکه با داشتن مهارت و ذکاوت، به راحتی می توانید از این وب سایت ها استفاده کرده و آن چیزی که مورد نیازتان می باشد را طراحی کنید. البته گاهی اوقات نیاز به کمک یک طراح لوگو نیز دارید. به همین خاطر بهتر است در صورتی که تجربه ای در این زمینه ندارید، به سراغ طراحان لوگو خاص بروید و از آن ها کمک بگیرید.

نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *