استارباکس و نکات جذاب این لوگو

  • تاریخ انتشار

    07 فروردین ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

طراحی لوگو استارباکس موضوعی است که امروز قرار است به آن بپردازیم. این نوع از لوگو دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی است که سبب شده است تا هم خود این برند بسیار مشهور شود و هم آن که تمامی برندهایی که به سبک استارباکس لوگوی خود را طراحی می کنند، بتوانند در فضای حرفه ای، معروف شوند. در ادامه در خصوص ویژگی های لوگو این برند و همچنین خود این برند توضیحات کامل تر و جامع تری را ارائه خواهیم کرد. توجه به این توضیحات سبب می شود تا شما بتوانید این برند و ویژگی های آن را بهتر بشناسید. مسلما شناخت بهتر این برند به شما کمک می کند تا در زمینه طراحی لوگو خودتان نیز عملکرد بهتری را داشته باشید.

شما میتوانید برای مشاوره رایگان در زمینه طرحی لوگو و برندینگ با شماره های 09141478670 و 04433371731 تماس بگیرید.

 

لوگو استارباکس

 

استار باکس چیست؟

ابتدا باید بدانید که استارباکس چیست و سپس به سراغ بررسی لوگوی آن رفته و مولفه های موثر در طراحی لوگو استارباکس را مورد بررسی قرار دهید. فراموش نکنید که این موضوع سبب می شود تا دیدگاه بهتر و جامع تری را نسبت به این برند و لوگو آن داشته باشید.

استارباکس نوعی کافی شاپ است. تفاوت این کافی شاپ با دیگر کافی شاپ های سرتاسر دنیا مربوط به زنجیره ای بودن و معروف بودن آن است. چیزی حدود 33 هزار و 800 شعبه از این کافی شاپ ها در سرتاسر دنیا وجود دارد که به مشتریان خدمات ارائه می کنند. اولین شعبه این کافی شاپ در سال 1971 در ایالات متحده آمریکا توسط 3 نفر تاسیس شد.

این کافی شاپ در ابتدا صرفا به ارائه نوشیدنی می پرداخت اما پس از اضافه شدن نفر چهارم به این ماجرا و ارائه پیشنهادات جدید و خلاقانه، ماجرا به سمت و سوی دیگری کشیده شد. اولین شعبه ها در سیاتل، فیلادلفیا و کانادا بودند. پس از گذشت چندین سال در توکیو ژاپن نیز شعبه دیگری راه اندازی شد و پس از آن بود که تمامی شعبه های این کافی شاپ جذاب در سرتاسر دنیا شروع به راه اندازی شدند.

دلایل محبوبیت استارباکس

مسلما تنها دلیل محبوب بودن استارباکس در سرتاسر دنیا صرفا مربوط به مشهور بودن آن نمی شود. این برند بنا به دلایل مختلفی محبوبیت دارد که در این قسمت به چند مورد از مهم ترین دلایل محبوبیت این برند اشاره خواهیم کرد.

·        تعامل با مشتریان

یکی از مهم ترین موارد مربوط به داشتن تعامل مناسب و خوب کارمندان با مشتریان است. این موضوع می تواند سبب شود تا مشتریان این کافی شاپ را نسبت به هر کافی شاپ دیگری ترجیح دهند.

·        هماهنگی با فرهنگ مردم

استارباکس از جمله کافی شاپ های زنجیره ای است که در تمامی کشورها و شهرهای دنیا دارای شعب مختلفی می باشد. مسلما شهر و کشورهای مختلف با یکدیگر دارای تفاوت های زیادی از لحاظ فرهنگی هستند. به همین خاطر نیز استارباکس باید از جهات مختلف بتواند با فرهنگ های گوناگون هماهنگی داشته باشد.

·        نوآوری و خلاقیت

نوآوری و خلاقیت یکی از مهم ترین مواردی است که در هر نوع کسب و کاری باید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی در استارباکس نوآوری و خلاقیت زیادی را شاهد خواهید بود. همین مسئله سبب می شود تا این برند هر روز بتواند بیشتر از دیروز، در بین دیگر برندها جا باز کند.

·        آزمون و خطا

مورد بعدی در خصوص آزمون و خطایی است که در روند این موضوع وجود دارد. آزمون و خطا می تواند به شما کمک کند تا روند بهتری را در پیشرفت کاری خود داشته باشید. استارباکس دارای آزمون و خطای بسیاری در ایده های نو است و همین موضوع نیز یکی از بزرگ ترین دلایل محبوبیت آن می باشد

·        اصول اخلاقی

رعایت کردن اصول اخلاقی توسط کارمندان و مدیران کافی شاپ های زنجیره ای یکی دیگر از موارد مهم است. در این کافی شاپ ها تمامی اصول اخلاقی رعایت می شود و حق و حقوق مشتریان، نوبت های آن ها و همچنین کیفیت قهوه ها به خوبی مراعات می گردد.

تاریخچه طراحی لوگو استارباکس

برای طراحی لوگو استارباکس چندین گام طی شده است و چندین مولفه مهم در نظر گرفته شده است. لوگو استارباکس از همان ابتدا دارای طرح پری دریایی بود. این طرح بر اساس یک افسانه قدیمی شکل گرفت که دهان به دهان توسط افراد مختلف می پرخید.

در این افسانه قدیمی آمده است که پریان دریایی سبب فریب و اغفال ملوانان می شدند. این روند سبب می شد تا آن ها کشتی های خود را در لنگر استارباکس رها کرده و با پریان دریایی به اعماق دریاها بروند.

علت انتخاب کردن این طرح برای این کافی شاپ نیز مربوط به آن بود که قهوه های ارائه شده در این کافی شاپ ها توانایی فریب دادن مشتریان و دادن حس و حال متفاوت به آن ها را داشته باشند. هرچند که در طول زمان این لوگو دستخوش تغییرات متفاوت و مختلفی شده است، اما وجود طرح پری دریایی بر روی آن کماکان حفظ شده است. همین مسئله سبب شده است تا این طرح به یک نماد جهانی برای این فروشگاه زنجیره ای تبدیل شود. مسلما وجود این طرح جهانی می تواند به شناخته شدن هرچه بهتر و بیشتر این برند کمک شایسته و زیادی کند.

 

تاریخچه لوگوی استارباکس

 

ویژگی های لوگو استارباکس

لوگو شرکت استارباکس دارای چند مولفه بسیار مهم است. بررسی کردن این مولفه ها به ما کمک می کند تا بتوانیم روند تکامل این لوگو را نیز هرچه بهتر و ساده تر درک کنیم. این چند مولفه شامل نماد پری دریایی، رنگ لوگو، شکل دایره و همچنین نماد ستاره های اطراف پری دریایی است.

·        نماد پری دریایی

در قسمت قبلی نیز اشاره کردیم که نماد پری دریایی در حقیقت نشان می دهد که قهوه های سرو شده در استارباکس می توانند مشتریان را همچون پریان دریایی افسانه ای اغوا کنند. اغوا کردن مشتریان به معنای جلب رضایت خاطر آنان از قهوه های سرو شده است. بنابراین این موضوع را با فریب دادن اشتباه نگیرید.

·        ستاره ها

در دو طرف پری دریایی دو نماد ستاره وجود دارد. این ستاره ها با توجه به نام شرکت که استار باکس است، انتخاب شده اند. در طراحی لوگو استارباکس این ستاره ها در نظر گرفته شد ه و جلوه بیشتری را به لوگویی که برای استارباکس طراحی کرده اند، بخشیده اند. بنابراین به این موارد نیز باید حتما دقت و توجه کافی و لازم را داشته باشید تا مطمئن باشید که دلایل طراحی این لوگو را کاملا درک کرده اید.

·        رنگ لوگو

مولفه سوم در خصوص رنگ لوگو است. رنگ لوگو در ابتدا قهوه ای رنگ بود. قهوه ای بودن رنگ لوگو کاملا واضح و مشخص است که مربوط به رنگ قهوه ای دانه های قهوه می شود. این موضوع در ابتدا جذابیت زیادی داشت اما در نهایت سبب شد که نیاز به تغییر این رنگ وجود داشته باشد.

رنگ لوگو از قهوه ای رنگ به رنگ سبز درآمد که می تواند نشان دهنده رشد، پیشرفت و شکوفایی باشد که این مدل از کافی شاپ ها در مسیر خود به آن می رسند.

·        شکل دایره اطراف لوگو

وجود شکل دایره ای گونه در اطراف پری دریایی و ستاره ها یکی دیگر از مولفه های مهم است. این شکل دایره ای گونه هم در لوگو اولیه و هم در آپدیتی که از این لوگو ارائه شده است، وجود داشته است. شکل دایره ای می تواند ویژگی های مختلف و منحصر به فردی را به لوگو بدهد. به طور کلی در لوگوهایی که از شکل دایره ای استفاده می شود، در واقع قصد آن وجود دارد که حس بی نهایت بودن و بی انتها بودن را به مخاطب القا کنند.

 

لوگو استار باکس

 

شرکت آی دیزاین

شرکت های مختلفی در زمینه های گرافیکی و طراحی لوگو در حال فعالیت هستند. برای آن که بدانید طراحی کردن لوگو خود را باید به کدام یک از این شرکت ها بسپارید، بهتر است ویژگی ها و خدماتی که این شرکت ها ارائه می کنند را با هم مقایسه کرده و در نهایت نیز تعرفه های مربوط به هر کدام از آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

تمامی نیروهای شرکت آی دیزاین از جمله افراد متخصص، خبره و ماهری هستند که علاوه بر داشتن مهارت و تجربه در زمینه طراحی کردن انواع لوگو و به خصوص لوگوهای مشابه استارباکس، دارای خلاقیت بالایی نیز هستند. به همین خاطر است که توصیه می کنیم تا حتما پیش از هرگونه تصمیم گیری قطعی برای نوع لوگو خود با طراحان این شرکت مشورت کنید.

علاوه بر خلاقیت و مهارت بالا، توجه کردن به نظرات مشتریان و همچنین تعرفه های مناسب را نیز می توانید به ویژگی های مثبت این شرکت و طراحان آن اضافه کنید. فراموش نکنید که این موارد از جمله پایه ای ترین موارد و نکات هستند که در یک شرکت طراحی باید وجود داشته باشد.

کلام پایانی

مواردی که در خصوص طراحی لوگو استارباکس مطرح شد، همگی از جمله مواردی هستند که به شما کمک می کنند تا اولا استارباکس و هدفش از طراحی این نوع لوگو را بشناسید و هم سبب می شوند تا شما بتوانید با استفاده از این نکات، لوگوهای بهتری را برای خودتان طراحی کنید. همان طور که گفته شد برای کسب نتیجه بهتر نیز سعی کنید تا حتما از شرکت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید. یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه و همچنین در زمینه مشاوره برندینگ شرکت آی دیزاین است که پیشتر نیز در مورد آن توضیحاتی را ارائه دادیم.

 

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *