خلق یک لوگو: بررسی 5 ترند طراحی لوگو 2023

  • تاریخ انتشار

    05 اردیبهشت ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

پیش از آن که بخواهیم به بررسی کردن موضوع خلق لوگوها اشاره کنیم و ترندهایی که از سال 2022 برای این موضوع جامانده است را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا این سال را به طور کلی و در یک نگاه اجماعی بررسی نماییم. درست است که برخی از مواردی که در سال گذشته وجود داشته اند، هم اکنون دیگر نیستند. با این حال چندین ترند و مورد نیز وجود دارند که همچنان با تداوم بوده و موقعیت خود را در سال جدید 2023 نیز حفظ کرده اند.

یادتان نرود که ممکن است هر چند ماه یک بار، یک تایپ و سبک از لوگو ترند شود و مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع نباید باعث شود که شما نیز به همان سرعت لوگو خودتان را تغییر دهید. لوگویی که شما دارید، نماینده و معرف شما در برابر دیگر رقبا و مشتریان است، به همین دلیل نیز توجه زیادی را باید به آن نشان دهید. همیشه نیز به یاد داشته باشید که سرعت تغییر کردن مد از سرعت تغییرات شما بسیار بیشتر خواهد بود.

اگر فرایندها و ترندهای مهم 2022 را بخواهیم در یک نگاه ببینیم، لوگوهای سه بعدی، استفاده از حروف اصلی کلمه در لوگو، استفاده از اشکال هندسی مختلف و همچنین توجه به تطبیق پذیری عناصر مختلف در کنار هم، از جمله مهم ترین مواردی بودند که در سال 2022 وجود داشتند. اما در سال 2023 قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد؟ با آی دیزاین همراه باشید.

آی دیزاین مجموعه ای از متخصصان خوش ذوق و حرفه ای است که کار طراحی لوگو را به صورت آنلاین نیز میپذیرند.

 

ترند های طراحی لوگو 2023

 

ترندهای سال 2023 و اهمیت آن ها در طراحی لوگو

گاهی اوقات متوجه می شوید که چندین سال است لوگو خودتان را بدون تغییر گذاشته اید و آن را به روز رسانی نکرده اید. می دانید که این کار سبب می شود تا پس از چند سال، از گردونه رقابت ها خارج شوید. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، بهترین کار آن است که به موارد و ترندهای آن سال توجه کنید. حال اگر امسال نیاز به تغییر دادن لوگو خودتان دارید، می توانید این کار را به راحتی و با در نظر گرفتن 5 ترندی که در ادامه بیان می شود، انجام دهید.

 

ترند های طراحی لوگو 2023

 

·        شیب های نرم رنگی در طراحی

تا چند سال پیش استفاده کردن از پالت های رنگی است که دارای شیب های متفاوتی هستند، در طراحی لوگو بسیار باب شده بود. اولین بار نیز با تغییر پیدا کردن لوگو مربوط به اینستاگرام، این روند استارت خورد. حالا که 7 سال تقریبا از این قضیه می گذرد، استفاده کردن از رنگ های شیب دار که با نام گرادیان ها نیز شناخته می شوند، کم کم کنار گذاشته می شود.

اما اگر امسال قصد کرده اید تا لوگو خود را برای اولین بار طراحی کنید و یا دوست دارید تا لوگو خود را به روز رسانی کنید، حتما سعی کنید از رنگ هایی که با یکدیگر هارمونی بیشتری دارند استفاده نمایید. داشتن هارمونی و یا تطبیق پذیری مورد بسیار مهمی است. نکته بعدی نیز آن است که سعی کنید تا از رنگ هایی مناسب با نوع فعالیت خود استفاده کنید و البته اتفاقات پیرامون خود را نیز دست کم نگیرید. اگر به سراغ رنگ های سرد بروید، میزان موفقیت شما بیشتر است. به این دلیل که در حال حاضر دنیا نیاز به آرامش بیشتری دارد و این رنگ ها نیز بیش از دیگر موارد آرامش بخش هستند.

 

ترند های طراحی لوگو 2023

 

·        استفاده از لوگوهای خطی

در سال 2022 و به دنبال آن در سال 2023 لوگوهایی مد شدند که صرفا از چندین خط و خطوط تشکیل شده باشند. برای نشان دادن این مدل از لوگوها، عملکردی همچون روح وجود دارد که با چندین خط ساده اقدام به نشان دادن لوگوهای مورد نظر می کنند. آرم هایی که با این سبک تولید می شوند، از جمله لوگوهای مینیمالیستی می شوند که اهمیت بسیار زیادی نیز دارند و می توانند برای همه افراد نیز بسیار جذاب باشند.

استفاده کردن از فونت های متناسب با این خطوط نیز بسیار مهم است. فونت هایی همچون sans serif می تواند کاری همچون همین خطوط ساده را انجام دهد. فراموش نکنید که نباید فونت هایی بسیار گرد که در سال 2000 استفاده می شدند را با این خطوط و فونت های جدید اشتباه بگیرید. اگر از برنامه لوگوساز رایگان استفاده می کنید نیز به یاد داشته باشید که فونت هایی مثل ایتالیانا، تالپن وان، گروپو، مولی و آبونتو گزینه های بسیار مناسبی می باشند.

 

ترند های طراحی لوگو 2023

 

·        سبک آرت دکو

در سبک آرت دکو یک ویژگی متمایز وجود دارد و آن هم استفاده کردن از اشکال هندسی همچون دایره، مربع و الماس در طراحی کردن لوگو است. این سبک مربوط به دهه های 80 و 90 می شود. اما اگر بخواهیم در این زمینه موشکافی بیشتری انجام دهیم، متوجه می شویم که ریشه این سبک از کار و طراحی دقیقا به دهه 20 برمی گردد. با این حال امسال می توانیم آن را جزو ترندهای معروف و مشهور نیز بدانیم.

فونتی که مناسب این سبک از طراحی لوگو باشد نیز نیاز دارد تا هم ساده و هم زینتی شکل باشد. در برنامه های لوگو ساز رایگان هم می توانید فونت های ایتالینا، آمارانته، وست شادو و مونوتون را امتحان کنید که ظرافت و جذابیت زیادی را در کنار هم دارند.

·        وجود فضای منفی

 شاید تعجب کنید اما در بخش هنر همواره فضای منفی وجود دارد که در اطراف اجسام بوده و در پس زمینه دیده می شود. مدتی بود که طراحان لوگو از این فضا برای پیام های پنهان مربوط به لوگوهای خود استفاده می کردند. این موضوع چیزی شبیه به ایجاد کردن یک مدل از توهم نوری بود. لوگوی معروف fedex یکی از این موارد است. اگر به این لوگو دقت کنید، متوجه می شوید که یک فلش پنهان شده بین دو حروف E و X وجود دارد. در خصوص لوگو TOBLERONE نیز موضوع همین است و یک خرس در این لوگو پنهان شده است.

اگر از این سبک لوگو قرار است استفاده کنید، نباید فراموش کنید که اولا بازی کردن با آیتم های مختلف می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. دوما باید به یاد داشته باشید که می توانید در این مدل از لوگوها یک نماد و یا یک حرف را مخفی کنید. حتی می توانید از این موضوع به صورت استراتژیک نیز استفاده کرده و رنگ پس زمینه را با دقت و هوشمندی انتخاب کنید.

 

ترند های طراحی لوگو 2023

 

·        سبک مینیمالیسم

امروزه یکی از سبک هایی که هم در حوزه طراحی لوگو و هنر و هم در حوزه پوشاک و فشن بسیار دیده می شود، سبک مینیمالیسم می باشد. برای آن که بتوانید یک لوگو ساده داشته باشید، در ابتدای کار صرفا دو یا سه رنگ را انتخاب کرده و از آن ها استفاده کنید. در لوگوهای مینیمال نباید اجزای بصری زیادی را اضافه کنید. نکته آخر نیز فونت مورد نظر شما است که باید حتما بتواند وضعیت شما را خوب نشان دهد.

یک لوگو مینیمال خوب می تواند انعطاف پذیری خوبی داشته باشد و در کارت های ویزیت، وبسایت های تبلیغاتی و... به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

سوالات متداول

  1. نکات مهم در لوگو مینیمال چیست؟

استفاده از 2 یا 3 رنگ، فونت های مینیمال و نداشتن جلوه ها و آیتم های بصری زیاد از جمله مهم ترین ویژگی های این مدل از لوگو است.

  1. لوگو های گرادیانت چه ویژگی هایی دارند؟

این مدل از لوگوها اگر در حال حاضر استفاده شوند دارای اشکالی با خطوط کم شیب تر و همچنین هارمونی رنگی بیشتر هستند.

  1. آیا لوگوهای خطی برای سال 2023 مناسب هستند؟

لوگوهای خطی برای سال 2023 بسیار مناسب می باشند.

 

 

کلام پایانی

در خصوص ترندهای سال 2022 و مواردی که همچنان از این سال باقی مانده اند، در طول این مقاله صحبت کردیم. این نکات و موارد به شما کمک می کنند تا بتوانید هرچه بهتر و دقیق تر، لوگوهای خود را به روز نگه دارید و نیازی نباشد تا بخواهید دائما به سایت ها و مراجع مختلف مراجعه کنید تا بدانید که آیا می توانید لوگو قدیمی خود را نگه دارید و یا نیاز مبرم به تغییر آن وجود دارد. همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، سرعت تغییر پیدا کردن مد از سرعت تغییرات و پسرفت و پیشرفت های شرکت شما بسیار بیشتر است. به همین دلیل نیز جای نگرانی است و بهترین کار آن است که نهایت صبر و حوصله را در این زمینه نشان دهید. با این حال اگر نیاز به انجام تغییراتی در لوگو خود داشتید، می توانید از خدمات شرکت های معتبر و معروفی که در این زمینه در حال کار هستند، استفاده کنید.


سوالات متداول

استفاده از 2 یا 3 رنگ، فونت های مینیمال و نداشتن جلوه ها و آیتم های بصری زیاد از جمله مهم ترین ویژگی های این مدل از لوگو است.
ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *