بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

  • تاریخ انتشار

    16 اردیبهشت ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

آرم ماشین هایی که تاکنون طراحی شده اند، نسبت نزدیکی با هدف محصول و همچنین ساختار آن دارند. اگر فردی باشید که به دنیای ماشین ها علاقه مند است، این بخش می تواند کمک زیادی به شما کند. قطعا این مسئله را می توانید در نظر داشته باشید که چه نوع لوگوها و یا همان آرم هایی بر روی ماشین ها وجود دارد که سبب می شود مشتریان بیشتری نسبت به این لوگوها جذب شوند و تمایل به استفاده کردن از آن ها نشان دهند. در ادامه این مقاله سعی کرده ایم تا چندین لوگو معروف مربوط به خودروهای داخلی و خارجی را بررسی کنیم و هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه توضیح دهیم که کاملا با آن آشنا شوید.

 

شما میتوانید برای مشاوره رایگان در زمینه طرحی لوگو و برندینگ با شماره های 09141478670 و 04433371731 تماس بگیرید.

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

ویژگی های آرم ماشین های معروف

اگر به آرم ماشین های معروف داخلی و خارجی نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که در پس هر کدام از این آرم ها، یک داستان و ماجرا قرار گرفته است. دانستن معنی برخی از این آرم ها کار ساده ای است و نیازی به کسب اطلاعات هم ندارد؛ اما برخی دیگر از لوگوهای خودروها هستند که باید اطلاعات کاملی را در خصوص آن ها داشته باشید که بتوانید متوجه معنی و مفهوم اصلی آن ها شوید.

لوگویی که شرکت های خودروسازی معروف از آن استفاده می کنند، باید حتما چندین ویژگی مهم را داشته باشد. این ویژگی ها می توانند به خودی خود سبب جذاب تر شدن ماجرا شوند. به همین دلیل نیز باید حتما این نکات را بدانید.

معنا دار بودن

معنا دار بودن یک لوگو سبب می شود تا آن لوگو اهمیت خاصی داشته باشد. هر لوگو و آرمی که طراحی می شود، باید به گونه ای باشد که یا داستان شکل گیری برند را نشان دهد و یا آن که نشان دهنده ماجرا و نماد خاصی در جریان آن شرکت و خودروهایش باشد.

میزان پیچیدگی مناسب

لوگویی که طراحی می شود نباید بیش از اندازه پیچیده و یا بیش از اندازه ساده باشد. در هر دو صورت، آن لوگو باید بتواند ذهن و ضمیر ناخودآگاه مخاطب را به خودش درگیر کند.

پالت رنگی مناسب

پالت رنگی که انتخاب می شود باید با حوزه کاری و تولیدی متناسب باشد. معمولا لوگوهای مربوط به خودروهای مختلف، دارای رنگ های سفید و نقره ای می باشند. در این بین خودروهایی همچون بوگاتی، بی ام و و... نیز هستند که رنگ های دیگری را دارند.

 

 

آرم ماشین های معروف

آرم ماشین های معروف امروزه متنوع شده و هر کدام از آن ها به یک شکلی در آمده اند. در این قسمت به مهم ترین خودروهای اروپایی و آمریکایی که امروزه می شناسیم و تعداد زیادی از آن ها را حتی استفاده نیز می کنیم، خواهیم پرداخت.

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

بوگاتی

یکی از قدیمی ترین خودروهایی که وجود دارد و از حدود 114 سال پیش که شرکت تاسیس شده است، تا امروز لوگو خود را تغییر نداده است. بوگاتی لوگو بسیار ساده ای دارد که از نوع لوگو تایپ به شمار می رود. در یک بیضی با بک گراند قرمز، نام بوگاتی نوشته شده است رنگ قرمز قدرت و عملکرد خودرو و رنگ سفید نیز لاکچری بودن آن را نشان می دهد. برای ساختن این لوگوها چیزی حدود 10 ساعت زمان لازم است که به صورت استفاده از دست و ابزارهای دستی این کار را می کنند. استفاده از مینای دندان نیز در این بین بسیار جالب توجه است. مینای دندان زمانی که حرارت داده شود می تواند به شکل برجسته دربیاید.

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

پژو

بسیاری از افراد گمان می کنند که برند و لوگو پژو مربوط به کارخانه های ایرانی است. در حالی که این موضوع اشتباه است. این شرکت مربوط به فرانسه می باشد. انتخاب لوگو شیر بر اساس آن است که بخواهند قدرت و صلابت خودروها و تولیدات این کارخانه را نشان دهند. 

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

پورشه

لوگو این شرکت در حدود 70 سال پیش طراحی شد. شکل کلی این لوگو یک سپر زرد رنگ است که اسب سیاهی بر روی آن قرار گرفته است. دلیل اصلی این طراحی مربوط به یادآوری پیشینه یکی از ایالت های سابق جمهوری فدرال آلمان به نام "ورتمبرگ بادن" می باشد. نوع طراحی این لوگو نشان دهنده قدرت، سرعت و همچنین صلابت خودروهای پورشه است.

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

آئودی

لوگو آئودی را حتما دیده اید. این لوگو از 4 دایره در هم تشکیل شده است. معنی پشت این لوگو بسیار جالب است. هر کدام از دایره ها نشان دهنده یکی از شرکت های خودروسازی است که با هم ادغام شده اند و کارخانه آئودی را پابرجا نگه داشته اند.

 

آرم ماشین های ایرانی

ماشین های ایرانی نیز یکی دیگر از بخش های خودرویی هستند که بد نیست معنی آرم های آن ها را بدانید. به طور کلی خودروهای ایرانی توسط چند شرکت معتبر و معروف ساخته می شوند که نام آن ها را همه ما نیز شنیده ایم.  

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

شرکت ایران خودرو

لوگو شرکت ایرانی از یک نماد کله اسب ساخته شده است. این نماد در یک لحظه می تواند چندین مفهوم را به شما منتقل کند. اسب نماد سرعت و قدرت با هم است. این دو مولفه در هر خودرویی مورد اهمیت است و می تواند تعیین کند که خودرو تولید شده گزینه خوبی است یا نه. از سوی دیگر اسب می تواند نماد زیبایی نیز باشد. این زیبایی، ظریف و شکننده بودن را نشان نمی دهد، بلکه نشان دهنده زیبا بودن در عین استواری می باشد.

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

شرکت سایپا

دومین شرکت بزرگ خودرو سازی در کشور، شرکت سایپا می باشد. این شرکت نیز محصولات متنوعی را تولید کرده و دارای آرمی است که از چند خط به هم متصل شده، تشکیل شده است.

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

مدیران خودرو

مدیران خودرو همچون دو شرکت سایپا و ایران خودرو نمی باشد که تمامی قطعات اتومبیل ها را خودش تولید کند. این شرکت در واقع یکی از کارخانه های مونتاژ می باشد که بسیاری از خودروهای خارجی و به خصوص خودروهای چینی را تولید می کند. لوگو این کارخانه نیز با سه حرف M,V,M شناخته می شود که در کنار هم قرار می گیرند.

 

آرم ماشین های کره ای

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

ماشین های کره ای امروزه بخش بزرگی از بازار را به خصوص در بخش ماشین های شاسی بلند به خود اختصاص داده اند. این خودروها در یک کلا هم زیبایی دارند هم امنیت و جذابیت. این موارد در کنار هم سبب شده است تا میزان محبوبیت آن ها بیش از دیگر موارد شود. در ادامه چند مورد از معروف ترین و جذاب ترین خودروهای کره ای را بررسی خواهیم کرد.

لوگو تویوتا

اولین شرکت خودرو سازی مربوط به شرکت تویوتا می شود. زمانی که آرم آن را می بینیم احتمالا تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم، این است که آرم این شرکت نشان دهنده یک حرف T بزرگ است که اول کلمه TOYOTA قرار گرفته است. این تنها یک وجه قضیه است. آرم این شرکت نماد یک گاوچران نیز می باشد که دارای کلاه بزرگی بر سر است. این نماد به دلیل تاثیر پذیری از فرهنگ غربی به وجود آمده است. از سوی دیگر نیز لوگو تویوتا در حقیقت از 3 بیضی تشکیل شده است که در یکدیگر با مهارت تمام تنیده شده اند. یک بیضی نشان دهنده مشتریان، بیضی بعدی نشانگر طراحان و سازندگان و بیضی سوم نیز نشان دهنده پیشرفت هایی است که این شرکت خواهد داشت.

هیوندا

شرکت خودرو سازی معروف بعدی که وجود دارد، شرکت هیوندا می باشد. در نگاه اول آن چیزی که از این برند به نظر می رسد، حرف H بوده که کمی پیچ و تاپ خورده و زیبا سازی بر روی آن صورت گرفته است. اما این تمام ماجرا نیست. در حقیقت این لوگو نشان دهنده دو نفر می باشد که در حال تعامل و دست دادن با هم هستند. یکی از این دو نفر نشان دهنده تولید کننده یا همان خودرو ساز و نفر بعدی نیز نشان دهنده مشتری می باشد.

کیا

شرکت کیا نیز یکی دیگر از شرکت های کره ای می باشد که ترجیح داده است تا پیچیدگی زیادی را در لوگو خودش به خرج ندهد. این شرکت صرفا از سه حرف انگلیسی K.I.A ساخته شده است. البته زمزمه هایی از تغییر دادن لوگو این شرکت مطرح شده است که هنوز در مرحله گمانه زنی به سر می برد.

آرم ماشین های چینی موجود در ایران

 

بررسی چند آرم ماشین برتر و طراحی لوگو آن ها

 

امروزه در بازار خودرویی ایران، ماشین های چینی نیز همپای ماشین های اروپایی و ایرانی در حال گسترش پیدا کردن هستند. این مدل از ماشین ها می توانند توسط کارخانه های مختلف خودرو سازی تولید شوند. بنابراین کاملا طبیعی است که آرم ماشین های چینی مختلف از نوع اشکال مختلفی باشند. در این بخش چند مورد از معروف ترین خودروهای چینی و به خصوص خودروهایی که به صورت صادراتی وارد بازار ایران شده اند را بررسی خواهیم کرد.

لیفان

اگر به لوگو خودرو لیفان دقت کرده باشید، گویا سه خط را می بینید که در قسمت پایینی خود دارای سه خط بسیار کوچک تر می باشند. این خطوط به یک دیگر وصل نشده اند اما نزدیک به هم می باشند. هر سه خط در یک طرح بیضی شکل قرار گرفته اند. نام lifan را اگر مشاهده کنید، متوجه می شوید که طرح مذکور نیز از همین اسم گرفته شده است.

چری

لوگو خودروهای ساخت کارخانه چری را نیز قطعا دیده اید. این مدل از لوگوها به شکل تقریبا سه بعدی می باشند و یکی از دلایل جذابیت آن ها نیز همین مسئله است. برند چری را در ابتدا و در همان نگاه اول که مشاهده کنید، همچون نام cap به نظر می رسد اما این موضوع چیزی است که در نگاه اول دیده می شود.

یک بیضی که با یک پیکان رو به پایین منقطع شده است، تمام چیزی است که در همان لحظه اول می بینید. اگر دقت کنید، سمت چپ لوگو همچون حرف C، قسمت میانی یا همان پیکان رو به پایین قسمت A و در سمت راست نیز حرف R را مشاهده کنید. ترکیب این سه مورد کلمه CHERY را نشان می دهند.

چینی ها خودروهای بیشتری را نیز تولید و روانه بازار کرده اند که حتی نام بسیاری از آن ها را هنوز نشنیده اید و اطلاعات دقیقی از آن ها ندارید. با این حال بد نیست نام آن ها را به صورت کلی بیان کنیم و سپس اگر نیاز به دیتای بیشتری داشتید، هر کدام از آن ها را به طور دقیق سرچ نمایید. EMEGRAND, JACK, FOTON, HAFEI, FAW، برلیانس و... از جمله مهم ترین خودروهای چینی هستند که امروزه در ایران و بسیاری دیگر از کشورها دیده می شوند.

کلام پایانی

در خصوص انواع لوگو و آرم ماشین های خارجی و داخلی در طول این مقاله صحبت کردیم. هر کدام از این موارد می توانند به شما نشان دهند که کدام یک از شرکت های خودرو سازی تاکنون متوجه اهمیت نوع لوگو در کسب و کار و تجارت خود شده اند. اگر کمی دقیق تر به این قضیه نگاه کنید، می بینید که لوگو نباید حتما خیلی پیچیده و پر زرق و برق باشد. از سوی دیگر نیز نباید طراحی لوگو بدون داشتن معنای خاصی باشد. این مدل از لوگوها باید بتوانند به شکل دقیق و درستی هم ذهن مخاطب را درگیر کنند و هم نشان دهنده ابهت، جذابیت، مهارت و پیشرفت شرکت باشند.

نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *