شیوه استفاده از موکاپ‌های رایگان

  • تاریخ انتشار

    04 مهر ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

شیوه استفاده از موکاپ‌های رایگان

شیوه-استفاده-از-موکاپ-های-رایگان

فتوشاپ دنیای گسترده‌ای دارد که با استفاده از آن می‌توان تغییر و تحولات خارق العاده و بسیار جذابی را به وجود آورد. به منظور بهره‌گیری از قابلیت‌ها و امکانات مختلف فتوشاپ باید ابتدا در این زمینه دانش و تخصص کافی وجود داشته باشد. فتوشاپ ابزارها و امکانات بسیار گسترده‌ای دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان طراحی‌ها و تغییرات مختلفی را بر روی تصاویر ایجاد کرد. یکی از قابلیت‌ها و امکاناتی که در فتوشاپ وجود دارد موکاپ است.

طراحان برای اجرا و نمایش طرح‌های خود از موکاپ استفاده می‌کنند. در واقع موکاپ‌ها فایل‌های گرافیکی هستند که توسط طراحان و یا افراد عادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. موکاپ‌ در فضای فتوشاپ ایجاد می‌شود و تنوع بالایی دارند و می‌توان با توجه به هر موضوع و طرحی، موکاپ مناسب با آن را پیدا نمود.

در حال حاضر سایت‌ها و مجموعه‌های مختلفی وجود دارند که موکاپ‌های متنوع را ارائه می‌دهند. اما برای استفاده از بسیاری از این سایت باید ابتدا موکاپ موردنظر خریداری شود، البته سایت‌هایی نیز وجود دارند که موکاپ‌های رایگان را ارائه می‌دهند.

 اما استفاده از موکاپ‌های رایگان روش خاص خود را دارد. با توجه به اینکه موکاپ‌های رایگان طرفداران زیادی دارند و افراد زیادی به دنبال استفاده از این موکاپ‌ها هستند، ما در این مقاله به نحوه استفاده از موکاپ رایگان خواهیم پرداخت، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موکاپ چیست و چه کاربردی دارد

شیوه-استفاده-از-موکاپ-های-رایگان

قبل از اینکه با نحوه استفاده از موکاپ رایگان آشنا شوید بهتر است که ابتدا در مورد موکاپ و کاربردی که دارد اطلاعات کافی داشته باشید. تصور کنید که شما طراح کارت ویزیت و یا تیشرت یا هر چیز دیگری باشید و کارفرما از شما بخواهد که طرحی برای آن ایجاد کنید.

قطعاً در صورتی که طرح مورد نظر ایجاد شود و در یک صفحه سفید و خام به کارفرما تحویل داده شود جلوه خاصی نخواهد داشت و نمی‌تواند به خوبی بیان‌کننده و نشان دهنده طرح مورد نظر باشد. در این شرایط کاربرد موکاپ‌ها خود را نشان می‌دهند و با استفاده از موکاپ می‌توان طرح خود را به خوبی نمایش داد.

بنابراین در صورتی که برای یک تیشرت طرحی ایجاد شود، می‌توان با نشان دادن آن بر روی تصویر گرافیکی تیشرت یا همان موکاپ و چاپ آن در محل دلخواه، می‌توان درک بهتری از آن داشت و درصد رضایت کارفرما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که موکاپ یک فایل گرافیکی و فتوشاپی است و افرادی که در کار طراحی هستند، برای نشان دادن طراحی‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. موکاپ‌ها ابزار و روشی مفید و کاربردی برای ارائه طرح‌های جدید هستند و با استفاده از آن‌ها طراحان می‌توانند نمونه‌کارهای خود را به شیوه بهتری ارائه دهند.

معمولا موکاپ‌ها در بستر نرم‌افزار کاربردی فتوشاپ طراحی می‌شوند و با توجه به نیاز و خواسته طراحان در انواع مختلف تولید خواهند شد. همچنین با توجه به گستردگی تجهیزاتی که به طراحی نیاز دارند، موکاپ‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

آموزش استفاده از موکاپ رایگان

شیوه-استفاده-از-موکاپ-های-رایگان

امروزه هم طراحان و هم بسیاری از افراد عادی در سایت‌های مختلف به دنبال موکاپ رایگان هستند. افراد زیادی با استفاده از موکاپ رایگان به دنبال ارائه و نمایش ایده‌های جدید خود هستند. اما به منظور استفاده از موکاپ‌های رایگان باید ابتدا با نحوه استفاده از آن‌ها آشنایی داشت. استفاده از این نوع موکاپ‌ها مراحل خاص خود را دارد که ما در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نحوه استفاده از موکاپ رایگان خواهیم پرداخت.

1.     دانلود فایل موکاپ رایگان

سایت‌های مختلفی وجود دارند که فایل‌های متنوع موکاپ را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین باید ابتدا فایل موکاپ موردنظر خود را از این سایت‌ها دانلود کرد. برای مثال برای اجرای طرح موردنظر بر روی تیشرت، باید ابتدا فایل موکاپ تیشرت از سایت موردنظر دانلود شود.

2.     باز کردن فایل موکاپ در فتوشاپ

بعد از این که فایل موکاپ دانلود شد، باید برنامه فتوشاپ اجرا شده و فایل موکاپ را در آن اجرا نمود. به منظور اجرا یا بازکردن فایل موکاپ موردنظر در برنامه فتوشاپ نیز می‌توان از روش درگ کردن استفاده نمود یا می‌توان از قسمت منوی فایل بر روی گزینه open کلیک کرد تا فایل اجرا شود.

3.     انتخاب گزینه لایه‌ها (Layers) برای افزودن ابزار

در مرحله بعد لازم است که در قسمت نوار ابزار گزینه Layers یا لایه‌ها را انتخاب نمود‌. در صورتی که این گزینه در قسمت نوار ابزار وجود نداشته باشد نیز می‌توان از قسمت منوی بالای صفحه، ابتدا گزینه Window را انتخاب کرد و سپس بر روی گزینه Layers کلیک کرد تا به ابزارها افزوده شود.

4.     بررسی لایه‌های مختلف موکاپ

در این مرحله می‌توان لایه‌های مختلف موکاپ را مشاهده نمود. برای مشاهده محتویات هر پوشه می‌توان بر روی آیکون رو به جلو که این علامت > را دارد کلیک نمود. همچنین درصورتی که لایه‌ها خاموش باشند نیز می‌توان بر روی آیکون چشم که در قسمت سمت چپ پوشه است کلیک نموده و لایه موردنظر را فعال کرد. پوشه‌ها شامل DVD، DVD Case و یا Disc هستند که با بازکردن آن‌ها می‌توان به لایه‌ موکاپ موردنظر خود دسترسی پیدا کرد.

5.     اعمال تصویر و طرح دلخواه بر روی موکاپ

در این قسمت برای استفاده از موکاپ رایگان باید تصویر و طرح موردنظر را بر روی آن اضافه کرد‌. برای انجام این کار لازم است که لایه موردنظر انتخاب شود. در موکاپ لایه‌ای وجود دارد که Smart Object نام دارد که یک مربع شطرنجی است و در گوشه سمت پایین این مربع شطرنجی، آیکون برگه وجود دارد که باید دوبار بر روی صفحه شطرنجی کلیک نمود. تصویر و طرح موردنظر در این لایه هوشمند جایگزین می‌شود.

6.     قراردادن تصویر بر روی موکاپ رایگان و ذخیره آن

بعد از دابل کلیک بر روی قسمت شطرنجی، صفحه‌ای باز می‌شود که می‌توان در این صفحه تصویر و طرح موردنظر خود را قرار داد و سپس آن را ذخیره نمود. برای ذخیره نیز می‌توان از منوی فایل بر روی گزینه Save کلیک نموده یا کلیدهای Ctrl+S را فشار داد. سپس می‌توان به موکاپ برگشته و تصویر و طرح ذخیره شده را بر روی آن مشاهده نمود.

معرفی انواع موکاپ

شیوه-استفاده-از-موکاپ-های-رایگان

همه افرادی که قصد دارند ایده و طرحی که در ذهن دارند را به صورت ملموس‌تر اجرا کنند، می‌توانند از موکاپ استفاده کنند. اما به دلیل این که برای تهیه بسیاری از موکاپ‌ها باید هزینه پرداخت شود، بنابراین بسیاری از افراد به دنبال تهیه موکاپ رایگان هستند. خوشبختانه سایت‌های زیادی وجود دارند که موکاپ‌های متنوع را به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. با تهیه این موکاپ‌ها و طبق آموزشی که در مورد استفاده از موکاپ رایگان ارائه شد، می‌توان طرح و ایده موردنظر خود را بر روی موکاپ اجرا نمود. با استفاده از این موکاپ‌ها می‌توان طرح و ایده خود را به خوبی بررسی نمود و در صورت نیاز تغییرات لازم را در آن اعمال کرد. در ادامه برخی از انواع موکاپ رایگان بیان شده است.

  • موکاپ تیشرت
  • موکاپ پارچه
  • موکاپ لیوان
  • موکاپ کیف
  • موکاپ کتاب
  • موکاپ کارت ویزیت
  • موکاپ بروشور
  • موکاپ بسته بندی
  • موکاپ جعبه
  • موکاپ مواد غذایی
  • موکاپ محصولات آرایشی و بهداشتی

بهترین سایت‌های دانلود موکاپ رایگان

شیوه-استفاده-از-موکاپ-های-رایگان

برای استفاده از موکاپ رایگان و دریافت بهترین نتایج و عملکرد، باید به سایت‌هایی مراجعه کرد که علاوه‌بر رایگان بود، موکاپ ‌های باکیفیت را نیز ارائه دهند.

برخی از سایت‌ها نیز وجود دارند که موکاپ‌های رایگان را ارائه می‌دهند و خدمات گسترده و بیشتری نیز به صورت پولی ارائه می‌دهند. با مراجعه به سایت‌های ارائه دهنده موکاپ رایگان، می‌توان ابتدا بین موکاپ‌های ارائه شده جستجو کرد و سپس موکاپ مناسب خود را انتخاب و دانلود نمود.

با دانلود موکاپ‌های رایگان و اجرای طرح موردنظر خود بر روی آن‌ها، می‌توان ایرادات خود را اصلاح کرد و درصورتی که به تغییر رنگ طرح نیز باشد نیز اقدامات لازم را انجام داد. در ادامه برخی از بهترین‌ سایت‌هایی که موکاپ‌های رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند بیان شده است.

  • سایت Mckups
  • سایت Pixelsurplus
  • سایت Mr Mockup
  • سایت pixeden
  • سایت Good Mockups
  • سایت Anthony Boyd Graphics
  • سایت Mockup`s Design
  • سایت PSD Repo
  • سایت Placeit

 نتیجه‌گیری

در دنیای پیشرفته و گسترده امروزی می‌توان به راحتی ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کرد. برای اجرای یک ایده باید ابتدا آن را به صورت دقیق طراحی نمود و سپس مراحل بعدی برای اجرای طرح را انجام داد. یکی از بهترین ابزارها برای پیاده کردن ایده‌های جدید، موکاپ است. موکاپ یک فایل گرافیکی از اشیا، ابزارها و پدیده‌های مختلف است که می‌توان طرح‌های ذهنی را برای بررسی، آنالیز و ارائه بر روی موکاپ‌ها پیدا کرد.

برای مثال شخصی که طرح یک پارچه را در ذهن دارد می‌تواند یک موکاپ یا تصویر گرافیکی از پارچه را دانلود کرده و طرح موردنظر را بر روی آن پیاده کند. برای پیدا کردن موکاپ موردنظر باید آن را از مجموعه‌هایی که موکاپ طراحی می‌کنند پیدا کرد که برخی از آن‌ها پولی و برخی رایگان هستند. استفاده از موکاپ رایگان روش خاص خود را دارد که ما در این مقاله به آموزش آن پرداختیم. شما میتوانید برای طراحی لوگو خود هم از موکاپ های آماده استفاده کنید.

موکاپ‌ها انواع مختلفی مانند، موکاپ کتاب، لیوان، مواد غذایی، پارچه، کارت ویزیت، تیشرت، جعبه، کیف و غیره هستند. برخی از بهترین سایت‌هایی که موکاپ رایگان ارائه می‌دهند عبارتنداز، سایت Mckups، سایت pixeden، سایت Pixelsurplus، سایت Placeit، سایت PSD Repo و غیره اشاره کرد.

نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *