ساخت لوگوتایپ فارسی برای برندهای ایرانی

  • تاریخ انتشار

    22 فروردین ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

لوگوتایپ یکی از مدل های لوگو است که امروزه برندهای مطرح از آن استفاده میکنند. به طور کلی به لوگوها و آرم هایی که با استفاده از فونت نوشتاری طراحی می شوند، لوگو تایپ یا لوگو نوشتاری می گویند. معمولا کلمه ای که نوشته می شود و به شکل لوگو در می آید، همان نام موسسه و شرکت مورد نظر می باشد. در صورتی که قصد دارید، یک لوگو منحصر به فرد و جذاب برای مخاطب فارسی زبان داشته باشید، می توانید به سراغ ساخت لوگوتایپ فارسی بروید. در ادامه این مطلب در خصوص موضوعات و مواردی که مربوط به ساخت لوگوتایپ فارسی می شوند، صحبت کرده ایم. این موارد و بحث ها باعث می شوند تا زمانی که با طراح لوگو صحبت می کنید، بتوانید به طور کامل خواسته خود را بیان کنید.

 

شما میتوانید برای مشاوره رایگان در زمینه طرحی لوگو و برندینگ با شماره های 09141478670 و 04433371731 تماس بگیرید.

 

لوگوتایپ فارسی

لوگوتایپ فارسی یکی از انواع لوگوهایی است که از چندین دهه پیش تاکنون، همچنان مورد استفاده برندهای زیادی بوده است. در یک دوره ای نه چندان طولانی، لوگوتایپ های فارسی رو به افول گذاشتند، اما امروزه باز هم استفاده از آن رواج پیدا کرده است و حتی با خلاقیت های بیشتری نیز نسبت به انجام آن ها اقدام می شود.

برای آن که لوگوتایپ های فارسی را به شکل دقیق و مناسبی بتوانید طراحی کنید و این نوع از لوگوها تاثیرگذاری زیادی نیز بر روی برندینگ شما داشته باشند، بهتر است بدانید که چه مولفه هایی در طراحی شدن آن ها اهمیت دارد و چگونه می توانید بهترین نوع لوگو تایپ را طراحی نمایید. با این کار قطعا می توانید کسب و کار خودتان را نیز رونق دهید.

 

 

 

 

لوگوتایپ فارسی آنلاین

بسیاری از افراد که در ابتدای شروع کسب و کار خود هستند و یا هنوز دوست ندارند تا یک لوگو اختصاصی و منحصر به فرد را داشته باشند، برای شروع کسب و کار خودشان به سراغ طراحی و ساخت لوگوتایپ فارسی آنلاین می روند. این کار را می توانید با استفاده از دو روش انجام دهید. روش اول مربوط به استفاده از سایت های طراحی لوگو و روش دوم مربوط به استفاده از اپلیکیشن های طراحی لوگو است.

در اپلیکیشن های طراحی لوگو معمولا چندین مدل آماده از لُگوها وجود دارد که می توانید نام بیزینس خودتان را در آن درج کنید و رنگ آن را نیز مطابق میل خودتان تغییر دهید. برای آن که بدانید آیا این نوع از لوگوها می تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب بیاید یا خیر، بهتر است بدانید که معمولا به دلیل آن که افراد زیادی از این آرم ها استفاده می کنند، دیگر نمی توانید انتظار منحصر به فرد بودن را از آن ها داشته باشید.

برخی از سایت هایی که به صورت آنلاین برای شما طراحی لوگو را انجام می دهند نیز می توانند گزینه مناسبی باشند. در این مدل از سایت ها معمولا مشتری می تواند انتخاب های بیشتری داشته باشد و تغییرات بیشتری را نیز بر روی لوگو دلخواهش اعمال کند. البته این مدل از وب سایت ها رایگان نیستند و برای داشتن یک لوگو آماده باید حتما هزینه آن را پرداخت کنید.

با تمامی این تفاسیر به شما توصیه می شود تا حد امکان از لوگوهای آماده و آنلاین استفاده نکنید و به سراغ طراحی کردن یک لوگو منحصر به فرد برای بیزینس خودتان بروید. با این کار می توانید از همان ابتدای کار میزان جدیت خودتان در کار را نشان دهید و اعتماد مشتریانی که دارید را جلب نمایید.

 

 

فونت لوگوتایپ فارسی

برای ساخت لوگوتایپ فارسی نیازی نیست تا حتما چندین مدل مختلف از فونت های لوگوتایپ فارسی را در یک لوگو جای دهید. معمولا برای آن که یک نوع لوگوتایپ فارسی ساخته شود، ابتدا باید بدانید که چه فونت هایی را می توانید استفاده کنید. اینکه کدام مدل از فونت ها می توانند برای چه نوع کسب و کاری مفید واقع شوند، اهمیت بسیار بالایی دارد.

نمی توانید هر نوع فونتی را برای هر کسب و کاری استفاده کنید. به طور مثال فونت هایی همچون TAHOMA که حتی در صفحه ورد نیز می توانید آن را پیدا کنید، برای فعالیت های صنعتی و تجاری، گزینه مناسبی نیست. در حالی که این فونت از نوشتار برای کسب و کارهایی که دارای روحیه و ساختار لطیف تری هستند، گزینه بهتری به حساب می آید.  

 

لوگوتایپ نستعلیق

خط نستعلیق که مخصوص زبان هایی همچون زبان فارسی می باشد، دارای ویژگی های خاص خودش است. این مدل از خط می تواند به سادگی سبب شود تا زیبایی لوگو شما چندین برابر شود. اگر به نوشته هایی که با خط نستعلیق نوشته می شوند، توجه کرده باشید، متوجه می شوید که این نوع از نوشته ها هیچگونه زوائد و گوشه هایی ندارند. به همین دلیل نیز زیبایی آن ها می تواند چند برابر فونت های کامپیوتری و معمولی باشد.

در صورتی که قصد کرده اید تا از خط نستعلیق برای طراحی لوگو خود استفاده کنید، باید به طور حتم قوانین مربوط به آن را نیز کاملا رعایت کنید. طراحی که برای این کار انتخاب می کنید، باید آشنایی کامل با این سبک نوشتاری داشته باشد و بتواند به خوبی این سبک از نوشتار را با لوگو ترکیب کند تا به نتیجه های دلخواه و مدنظر برسد.

نمونه لوگوتایپ فارسی

 

 

شرکت طراحی لوگو

زمانی که برای داشتن و ساخت لوگوتایپ فارسی به دنبال یک طراح و لوگو کار می گردید، معمولا شرکت ها و افراد زیادی را پیدا می کنید که در این زمینه در حال فعالیت هستند. فعالیت کردن در این حوزه می تواند نیازمند داشتن دانش و مهارت های بسیار بالایی باشد. یکی از بهترین شرکت ها و موسساتی که در این زمینه در حال فعالیت می باشد، شرکت آی دیزاین است.

مولفه های مهمی که در این شرکت و طراحان آن وجود دارد، سبب شده است تا بسیاری از مشتریان آن را به عنوان یکی از بهترین مراکز برای طراحی لوگو خود و همچنین ساخت لوگوتایپ های فارسی خود در نظر بگیرد. در ادامه این موارد را با هم بررسی اجمالی خواهیم کرد.

·دانش به روز

داشتن دانش به روز یکی از مهمترین موارد است زیرا سبب می شود طراح بتواند همگام با نیازهای روز دنیا به کار طراحی مشغول شود.

·استفاده از ابزارهای پیشرفته

استفاده از ابزارها، کامپیوترها و به طور کلی دستگاه های پیشرفته برای کارهای طراحی لوگو و... نیز بسیار مهم است که در آی دیزاین به آن توجه خاصی می شود.

·درک مشتری

بسیاری از اوقات مشتری دوست دارد تا یک فرایند به خصوص و ویژه ای در لوگویش داشته باشد. برای این کار لازم است تا آن چیزی که می خواهد را به خوبی به طراح توضیح دهد. در چنین مواردی طراح باید دقت داشته باشد که اگر تغییر مورد نظر مشتری می تواند انجام شود، این کار را انجام دهد، در غیر این صورت حتما باید با بیان و دلیل مشتری را قانع کند که انجام دادن آن کار به ضرر کسب و کارش است و می تواند مانع از تاثیرگذاری کامل لوگویش بر روی مخاطب شود.

·تعرفه های مناسب

حتی ارائه دادن تعرفه های مناسب نیز می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. تعرفه های مناسب سبب می شوند تا هم طراحان نسبت به انجام کار خود دقت و تمرکز بیشتری را به خرج دهند و هم باعث می شوند تا مشتریان نسبت به انجام کار، میل و رغبت بیشتری داشته باشند.

 

کلام پایانی

در خصوص ساخت لگوتایپ فارسی همواره باید دقت عمل بیشتری را به خرج دهید. این موضوع به این خاطر است که لوگویی که از خط فارسی استفاده می کند، دارای زوائد و گوشه هایی می تواند باشد که در لوگوهای انگلیسی دیده نمی شود. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا همواره از خدمات شرکتی استفاده کنید که در این زمینه پیشگام و پیشتاز باشد. شرکت آی دیزاین در خصوص ساخت لگوتایپ فارسی و همچنین مشاوره تبلیغاتی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. بنابراین به این شرکت مراجعه کرده و از آن ها بخواهید تا لوگو مورد نظر شما را دقیقا طراحی کنند.

 

 

سوالات متداول

  1. آیا از فونت نستعلیق می توان برای تمامی کسب و کارها استفاده کرد؟

بله، اما با این حال بهتر است این فونت برای صنایعی همچون مد و فشن کمتر استفاده شود و یا تغییر پیدا کند.

  1. آیا طراحی لوگو به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است؟

بله می توانید لوگو را به صورت آنلاین در اپلیکیشن ها و سایت های مختلف نیز طراحی کنید.

  1. هزینه طراحی لوگو چقدر است؟

هزینه طراحی لوگو با توجه به مولفه های مختلفی تعیین می شود اما به طور کلی از یک میلیون تومان تا صد میلیون تومان نیز می رسد.

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *