بررسی لوگو ChatGpt / چت جی پی تی

  • تاریخ انتشار

    23 اسفند ، 1401

  • دسته بندی طراحی لوگو

ChatGPT / چت جی پی تی یک چت بات است که در اواخر سال 2022 توسط OpenAI منتشر شد، شرکتی که در اصل توسط ایلان ماسک و سام آلتمن ایجاد شده بود. ChatGPT در هفته اول بیش از یک میلیون کاربر را به دست آورد. این ربات چت از یادگیری ماشینی برای ایجاد پاسخ به درخواست های متنی به روشی شبیه به انسان استفاده می کند. در این مقاله از آی دیزاین هم با چت جی پی تی آشنا خواهید شد و هم لوگوی این استارتاپ را بررسی خوهیم کرد.

 

شما میتوانید برای مشاوره رایگان در زمینه طرحی لوگو و برندینگ با شماره های 09141478670 و 04433371731 تماس بگیرید.

 

چت جی پی تی (ChatGPT ) چیست ؟

چت ربات ChatGPT توسط OpenAI، یک استارت آپ در سانفرانسیسکو که 10 میلیارد دلار بودجه از مایکروسافت دریافت کرد، معرفی شد، زیرا غول های بزرگ فناوری در زمینه هوش مصنوعی رقابت می کنند. یک چت بات با هوش مصنوعی پاسخ هایی را بر اساس درخواست های کاربر ایجاد می کند. ابزار جدید قبلاً در زمینه های مختلف استفاده شده است: از کمک به انجام تکالیف تا نوشتن شعر. با این حال، برخی ChatGPT را تهدیدی مستقیم برای کسب و کار جستجوی گوگل می‌دانند، که این شرکت سال‌ها بازیگر پیشرو در آن بوده است. چت جی پی تی دیتا و اطلاعات را جمع آوری میکند، با توجه به درخواست مخاطب اطلاعات را پردازش میکند و پاسخی میسازد. این ربات کاری متفاوت با گوگل انجام میدهد و به همین علت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

ChatGPT توسط آموزش تقویتی با بازخورد انسانی (RLHF)، که یک لایه آموزشی اضافی است که انسان ها را درگیر می کند تا به ChatGPT کمک کند تا توانایی پیروی از دستورالعمل ها و ایجاد پاسخ هایی را که برای مردم انسانی به نظر می رسد، به دست آورد.

این ربات از طریق استفاده از داده‌های مختلف، از جمله کتاب، مقاله و مکالمات منظم، آموزش داده شده است و چت‌بات قادر به درک موضوعات و زمینه‌های مختلف است. یک شبکه عصبی می تواند یک پرس و جو را با چند کلمه درک کند و بلافاصله یک پاسخ آماده بدهد.

 

ویژگی های چت جی پی تی

ChatGPT چندین و ویژگی دارد که آن را از هر برنامه دیگری متمایز می کند. اول، این سرویس یک "حافظه" دارد - جزئیات مکالمه را به خاطر می آورد و می تواند به آنها بازگردد. ثانیاً، ربات چت از پاسخ دادن به موضوعات بحث برانگیز اجتناب می کند - نظری در مورد نژاد و مذهب بیان نمی کند. ChatGPT می‌تواند پاسخ‌های خود را تغییر دهد – اگر ربات اشتباه پاسخ دهد، می‌توانید در مورد آن به او بگویید و شبکه عصبی دیدگاه خود را تجدید نظر خواهد کرد.

ChatGPT یک ربات چت است که توسط OpenAI در سال 2022 توسعه یافت و اولین هوش مصنوعی چندوظیفه ای بود که در دسترس همه قرار گرفت. نرم افزار قادر به گفتگو، جستجوی خطاها در کد و موارد دیگر است.

 

لوگو ChatGPT / چت جی پی تی

از نظر هویت بصری، لوگوی ChatGPT هم ساده و هم پیشرو است. این لوگو بر اساس یک نشان هندسی است که در خطوط ضخیم روی یک پس‌زمینه محکم کشیده شده است که گاهی اوقات با یک کتیبه کوچک عنوان همراه است.

 

تاریخچه لوگوی ChatGPT : 2022 تا امروز

لوگوی اصلی ChatGPT در نوامبر 2022 با راه اندازی رسمی نرم افزار طراحی شد. عنصر اصلی لوگو یک شکل هندسی است که شبیه یک شش ضلعی با زوایای گرد است که از چندین بخش تشکیل شده است که شبیه حلقه های زنجیره ای هستند. این شکل شبیه یک چرخش یا گرداب است که معمولاً می توانیم آن را به عنوان نماد برنامه یا دانلود صفحه ببینیم. همچنین، لوگو ChatGPT بسیار شبیه به نماد ارمنی باستانی بی نهایت است، اما بالا نماد زندگی و پیشرفت ابدی است.

 

chatGPT

 

سادگی طرح با ضخامت خطوط در لوگو و پالت رنگ اصلی که از فیروزه ای یا سبز دریایی برای پس زمینه و سفید برای خطوط تشکیل شده است متعادل می شود. گاهی اوقات لوگو را می توان به صورت تک رنگ مشاهده کرد و در موارد نادر می توان با یک علامت کلمه ساده متوسط هشت در زیر آن همراه شد.

 

 ChatGPT

حروف سیاه پررنگ از لوگوی اصلی ChatGPT با فونت مدرن و در عین حال ساده sans-serif تنظیم شده است، که بسیار نزدیک به حروفی مانند BB Anonym (Pro) Medium، یا Arial pro Rounded Bold، با نوارهای ضخیم تمیز و انتهای نرم به نظر می رسد. از خطوط، و خطوط کامل و ثابت شخصیت ها.

 

چت جی پی تی

 

در مورد پالت رنگ هویت بصری ChatGPT، آن دو گزینه دارد: سیاه و سفید سنتی و جاودانه، و یکی روشن تر که از سبز فیروزه ای و سفید تشکیل شده است. گزینه اول نشان هندسی نرم افزار را سخت گیرانه و حرفه ای نشان می دهد، در حالی که گزینه دوم حس اعتماد و وفاداری را القا می کند و در عین حال بر منحصر به فرد بودن محصول و پیشرفت آن تاکید می کند.

 

chatGPT logo

 

 

آی دیزاین بهترین شرکت طراحی لوگو و همین طور یک شرکت مشاوره برندینگ است که با تیمی از متخصصان روی برند شماکار میکند. با خیالی آسوده میتوانید طراحی لوگو یا طراحی برند خود را به ما بسپارید.

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *