آشنایی با سبک های طراحی انواع لوگو

  • تاریخ انتشار

    23 بهمن ، 1401

  • دسته بندی طراحی لوگو

انواع لوگو می تواند برای افرادی که قصد دارند تا یک لوگو و شرکت برندینگ مناسب و منحصر به فرد داشته باشند، اهمیت زیادی داشته باشد. طراحی کردن لوگو یکی از مهمترین مواردی است که باید در شروع کار برند سازی و همچنین آغاز کسب و کارتان به آن توجه داشته باشید. به طور کلی اگر می خواهید تا یک لوگو مناسب برایتان طراحی شود و این لوگو بتواند شما را در حوزه کسب و کارتان به خوبی معرفی کند، بهتر است بدانید که باید حتما در ابتدا انواع لوگو و سبک هایی که برای طراحی لوگو اهمیت دارد را بشناسید و سپس تصمیم بگیرید. شما میتوانید ساخت لوگو خود را به طور کامل به تیم آی دیزاین بسپارید.

شناخت انواع طراحی لوگو چه کمکی به ما می کند؟

پیش از آن که بخواهیم سبک های انواع لوگو را به شما معرفی کنیم، لازم است بدانید که طراحی کردن لوگو و شناخت انواع مدل های آن چه کمکی به ما خواهد کرد؟ دلایلی که در این زمینه اهمیت دارند را در ادامه می خوانیم.

·        انتخاب مناسب تر

زمانی که سبک های مختلف را به مشتری معرفی کنید، مشتری بسیار بهتر می تواند انتخاب کند که چه نوع سبک طراحی را دوست دارد. این موضوع سبب می شود تا مشتری درک کند که آیا سبک لوگویی که انتخاب کرده است می تواند او را راضی کند یا خیر.

·        ارتباط بین لوگو و حوزه کاری

گاهی اوقات ممکن است یک نوع لوگو را ببینید و از آن خوشتان بیاید، اما آن مدل از لوگو هیچ تناسبی با حوزه کاری شما نداشته باشد. داشتن اطلاعات در زمینه انواع طراحی لوگو می تواند سبب شود که انتخاب منطقی تر داشته باشید. اگر این اطلاعات را هم اکنون به دست نیاورید، ممکن است طراح لوگویی که انتخاب کرده اید نیز این موارد را به شما گوشزد نکند و به همین خاطر لوگویی که طراحی می شود، آن طور که باید و شاید موثر واقع نگردد.

·        تاثیرگذاری بیشتر بر بازار

مورد بعدی در خصوص تاثیرگذاری بیشتر بر روی بازار هدف و مشتریان است. هر نوع حوزه کسب و کاری یک حس و حال و فرکانسی دارد. به طور مثال حوزه لوازم آرایش کاملا با حوزه تجهیزات متفاوت است. لوگویی که برای تجهیزات صنعتی طراحی می شود، باید صلابت و استحکام را نشان دهد و برعکس لوگویی که برای لوازم آرایش طراحی می شود باید نشانگر نرمی و لطافت باشد. اگر طراحی های انواع لوگو که وجود دارند برای این دو مدل از حوزه ها جابجا استفاده شوند، نه تنها تاثیری مثبتی را از خودشان برجای نخواهند گذاشت، بلکه حتی می توانند منفی ترین اثرات را نیز داشته باشند.

انواع سبک های طراحی لوگو

انواع لوگو در چندین بخش تقسیم بندی می شوند. مهم ترین بخش هایی که در زمینه طراحی لوگو وجود دارند را در این قسمت معرفی کرده ایم تا بتوانید هرچه بهتر و ساده تر این موارد را بشناسید.

 

·        لوگوهای تایپوگرافی

لوگوهای تایپوگرافی

اولین مدل در بین سبک های لوگو مربوط به لوگوهای تایپوگرافی می شود. این مدل از لوگوها معمولا از سبک نوشتاری بهره مند می شوند و همین موضوع باعث می شود تا طراحی کلی به شکل نوشته باشد. استفاده از حروف اختصاری و یا کل نام برند در لوگوهای تایپوگرافی دیده می شود.

·        لوگوهای سه بعدی

 لوگوهای سه بعدی

لوگوهای سه بعدی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند زیرا این مدل از لوگوها می توانند اهمیت زیادی داشته و بر روی ذهن مخاطبان نیز تاثیر زیادی بگذارند. لوگوهای سه بعدی همان طور که از نام آن ها پیدا است، معمولا به شکل سه بعدی طراحی می شوند و برای چاپ بر روی هر چیزی مناسب نمی باشند.

·        لوگوهای تصویری

لوگوهای تصویری

در بین انواع لوگو، لوگوهای تصویری نیز همچون لوگوهای تایپوگرافی طرفداران زیادی دارند. لوگوهای تصویری از یک نماد که مربوط به آن کسب و کار می شود، استفاده می کنند. مسلما هر تصویری نمی تواند گزینه مناسبی به شمار آید؛ اما با این وجود باید بدانید که انتخاب تصویر اهمیت زیادی در این مدل از لوگوها دارد.

·        لوگوهای ترکیبی

  لوگوهای ترکیبی

لوگوهای ترکیبی به انواعی از لوگوها گفته می شود که از ترکیب شدن تایپوگرافی و تصویری به وجود می آیند. در حقیقت هم از نام برند و هم از یک تصویر و سمبل در طراحی آن ها بهره گیری می شود. این مدل از لوگوها معمولا تاثیرگذاری زیادی دارند و توصیه می شود که استفاده از آن ها را حتما در بین اولویت های انتخابی خود داشته باشید.

·        لوگوهای امبلم

لوگوهای امبلم

زمانی که یک نوشته و یا نام برند را داخل یک آیکون و یا تصویر قرار می دهند، لوگوهای امبلم ساخته می شود. به طور مثال یکی از معروف ترین لوگوهای امبلم را می توانیم لوگو شرکت استارباکس بدانیم.

·        لوگوهای مینیمال

لوگوهای مینیمال

دسته بعدی نیز با نام لوگوهای مینیمال شناخته می گردد. لوگو شبکه نشنال جئوگرافیک یک لوگو مینیمال است که با استفاده از حداقل ها ساخته شده است. طراحی و استفاده از این لوگوها کمی ریسک دارد اما آن چیزی که مهم است این است که اگر به درستی طراحی شوند، میزان تاثیرگذاری زیادی خواهند داشت.

جمع بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص انواع لوگو مطرح شد، به شما کمک می کند تا بتوانید هرچه بهتر و ساده تر تشخیص دهید که چه نوع لوگویی برای کسب و کار شما مناسب است و می تواند گزینه بهتری برایتان محسوب شود. در صورتی که انتخاب مناسبی داشته باشید، قطعا می توانید از تاثیراتی که این آرم برایتان به همراه می آورد نیز بهره مند شوید. اما فراموش نکنید که حتما برای طراحی کردن لوگو خود باید ابتدا سبک های لوگو را بشناسید و سپس به یک شرکت معتبر برای طراحی لوگو مراجعه کنید. شرکت آی دیزاین می تواند گزینه بسیار خوبی برای طراحی لوگو مناسب شما باشد

سوالات متداول

1.    اهمیت اطلاع از سبک های لوگو چیست؟

با شناخت سبک های انواع طراحی لوگو می توانید لوگوی بهتر و مناسب تری را طراحی کنید.

2.    چند نوع سبک لوگو وجود دارد؟

به طور کلی سبک های مونوگرام، تصویری، ترکیبی، انتزاعی، مسکات، مینیمال، سه بعدی و تایپوگرافی از لوگوها وجود دارد که هر کدام از آن ها نیز ویژگی های خاص خود را دارند.

3.    آیا طراح لوگو می تواند در شناخت انواع طراحی لوگو به ما کمک کند؟

بله در صورتی که طراح لوگو حرفه ای را انتخاب کرده باشید، او می تواند کمک زیادی را به شما در این زمینه کند.

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *