لوگو مونوگرام چیست؟

  • تاریخ انتشار

    27 دی ، 1400

  • دسته بندی طراحی لوگو

طراحی لوگو دارای 7 سبک اجرایی است که یکی از این انواع سبک‌ها مربوط به طراحی لوگو به سبک مونوگرام یا حروف اختصاری است که بسیاری از شرکت‌ها و برندهای معروف از این سبک برای طراحی لوگوی خود استفاده می‌کنند که در برندینگ متاثر است، شما می توانید در مقاله مشاوره برندینگ اطلاعات بیشتری کسب کنید. شاید در ذهن شما هم این سوال مطرح شده باشد که لوگو مونوگرام یا lettermark (حروف اختصاری) چیست؟ و مزایا و ویژگی‌های آنها چیست؟ و طراحی لوگوی مونوگرام مناسب چه کسانی است؟ در این مقاله قصد داریم به سوالات مشابه شما در خصوص طراحی لوگو مونوگرام پاسخ دهیم. شرکت آی دیزاین، مجموعه از طراحان گرافیک متخصص را گرد هم آورده است که بهترین نتیجه را برای طراحی لوگو شما بگیرند. برای سفارش طراحی لوگو به صفحه لینک شده آی دیزاین مراجعه کنید.

لوگو مونوگرام چیست؟

لوگو مونوگرام یک سبک برای طراحی نام برند تجاری است که در آن نام کسب و کار افراد با استفاده از حروف اختصاری یا مونوگرام به صورت اختصاصی طراحی می‌شود. امروزه این نوع سبک طراحی طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

طراحی لوگو مونوگرام مناسب چه کسانی است؟

افرادی که کسب و کاری با نام تجاری طولانی دارند، می‌توانند با بهره‌گیری از انواع سبک طراحی لوگو مونوگرام با استفاده از حروف اختصاری، مونوگرام مناسب خود را داشته باشند. به عبارت دیگر، لوگو مونوگرام از اختصار نام بیزینس شما تشکیل می‌شود و معمولا برای طراحی آنها از حروف ابتدایی نام و برند شرکت استفاده می‌شود.

از این رو، طراحی لوگو با استفاده از حروف برند باعث ماندگاری مارک تجاری در حس بینایی مخاطبان و مشتریان می‌شود. به طور مثال "سازمان ملی هوانوردی و فضایی امریکا" (National Aeronautics and Space Administration) از کلمه NASA برای لوگوی خود استفاده کرده است تا هم خواندن و نوشتن و هم بخاطر سپردن آن نسبت به حفظ کردن کل اسم سازمان توسط مخاطب بسیار آسان‌تر شود.

از دیگر لوگوهای معروف سبک طراحی لوگو مونوگرام می‌توان به HP (Hewlett-Packard) ، CNN (Cable News Network) و LV (Louis Vuitton) اشاره کرد.

نمونه طراحی لوگو مونوگرام

ویژگی‌های طراحی لوگو مونوگرام

در طراحی لوگو مونوگرام به دلیل استفاده از حروف الفبا، انتخاب یک فونت مناسب و حرفه‌ای موضوع بسیار پر اهمیتی است که این کار باید توسط طراح لوگو مورد توجه قرار گیرد. حال با توجه به ماهیت برند تجاری، نوع قلم انتخابی و عناصر بصری مورد استفاده در طراحی لوگو، متفاوت خواهد بود.

تأثیر طراحی لوگو مونوگرام برای معرفی برند تجاری

همانطور که یک نام خاص و منحصربه فرد شما را از رقبای خود متمایز می‌کند، طراحی یک لوگوی حرفه‌ای نیز به همان اندازه تأثیرگذار خواهد بود. یکی از مهمترین تاثیراتی که طراحی لوگو مونوگرام بر بیزینس و کسب و کار شما خواهد داشت، این است که باعث می‌شود به‌ راحتی توجه مخاطبان به سمت کسب و کار شما جلب شود. پس در انتخاب طراح لوگو و هویت بصری بیزینس خود دقت لازم را داشته باشید.

بهترین طراح لوگو مونوگرام

اگر قصد دارید که یک هویت بصری منحصر به فرد برای کسب و کار خود با طراحی یک لوگوی حرفه‌ای داشته باشید، پیشنهاد ما استودیو خلاقیت آی دیزاین است. استودیو آی دیزاین به عنوان یکی از طراحان لوگو مونوگرام در کشور، با تیم مجرب و حرفه‌ای خود ، طراحی لوگو مونوگرام برند شما را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد. در ادامه نمونه کارهایی از لوگوهای طراحی شده به سبک مونوگرام توسط استودیو آی دیزاین را مشاهده خواهید کرد:

نمونه طراحی لوگو مونوگرام توسط آی دیزاین

 

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
3 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
  • ملیکا

    09 آبان 1401

    لوگو مونوگرام همان کوته نوشت است؟

  • مینا اکبرزاده

    09 آبان 1401

    آیا استفاده از مونوگرام برای تبلیغ کسب و کارهای ایرانی مناسب است؟

  • مونا میری

    09 آبان 1401

    در مورد سایر سبکهای طراحی لوگو چه مقالاتی منتشر کرده اید؟

نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *