لوگو انتزاعی چیست ؟

  • تاریخ انتشار

    27 دی ، 1400

  • دسته بندی طراحی لوگو

شما میتوانید برای مشاوره رایگان در زمینه طرحی لوگو و برندینگ با شماره های 09141478670 و 04433371731 تماس بگیرید.

 

همونطور که میدونید لوگو ها انواع مختلفی دارن و هر نوع از لوگو مزایا و معایب مخصوص به خودش رو داره. اما در کل لوگو به چند دلیل برای بیزینس استفاده میشه؛ "ماندن در ذهن مخاطب" از مهم ترین دلایل استفاده کسب و کار ها از لوگو هست.  بهترین طراحی از یک لوگو، طرحی منحصر بفرد هست که مخاطب هرجا اون طرح رو دید برند شما رو بشناسه. یکی از انواع لوگو که به خوبی در ذهن مخاطب میشینه، لوگو انتزاعی هست. لوگوی انتزاعی از یک طراحی ساده با شکل های ساده تشکیل میشه اما طراح باید به قدری ماهر باشه که بتونه با استفاده از یک طرح ساده مفهموم رو به مخاطب برسونه. با این مقاله از آی دیزاین همراه باشید تا شما رو با طراحی لوگو انتزاعی آشنا کنیم.

شاید تابه‌حال عبارت لوگوی انتزاعی (Abstract) را شنیده باشید. اگر بخواهیم با یک مثال مطلب را شروع کنیم، لوگوی برند آدیداس یک نمونه بارز از این موضوع است. با کمی دقت در این لوگو متوجه می‌شوید که طراحی آن به‌گونه‌ای است که به‌ سادگی نمی‌توان آن را تبیین کرد. بر خلاف برخی از لوگوهای معروف مثل اپل یا توییتر که به ترتیب از دو عنصر مشخص سیب و پرنده استفاده کرده‌اند، لوگوی آدیداس از سبک طراحی لوگو انتزاعی استفاده کرده است و معنا و مفهوم خاص خود را دارد.

لوگوهای معروف دیگری که از سبک انتزاعی در طراحی آنها استفاده شده است پپسی (Pepsi)، اسپاتیفای (Spotify) و نایک (Nike) هستند که همانطور که مشاهده می کنید در خصوص برندینگ موفقیت زیادی کسب کرده اند، شما میتوانید در مقاله مشاوره برندینگ اطلاعاتی در این موضوع کسب کنید. در ادامه برای شما خواهیم گفت که لوگوی انتزاعی چیست، چگونه باید از آن استفاده کرد و چه مزایایی دارد؟

 

نمونه طراحی لوگو انتزاعی

لوگوی انتزاعی چیست؟

تفاوت لوگو انتزاعی با لوگوی تصویری در انتخاب سبک طراحی انتزاعی است. به عبارتی این لوگو از تصاویر واضح و مشخص برای معرفی خود استفاده نمی‌کند و از تکنیک‌های هندسی خاصی که به جنبه انتزاعی دارند بهره می‌برد.


مزایای استفاده از لوگو انتزاعی

سبک طراحی انتزاعی به‌گونه‌ای است که هر کس می‌تواند برداشت خاص خود را از لوگو داشته باشد. البته این برداشت با برند موردنظر تناسب دارد. برای مثال در طراحی لوگوی آدیداس از سه خط استفاده شده که می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد.

 از یک سو سه خط طراحی شده به کوه شباهت دارد و می‌تواند نشانگر این باشد که باید تلاش کنید و بر چالش‌ها چیره شوید تا به نوک قله موفقیت دست پیدا کنید. از سوی دیگر نوع طراحی خطوط می‌تواند بیانگر اهمیت اعتدال و توازن در ورزشکار باشد.

مزیت دیگر که در سبک طراحی انتزاعی لوگو نهفته است عدم محدودیت در انتخاب عناصر است. وقتی شما سبک انتزاعی را برای طراحی لوگو انتخاب می‌کنید، مجبور نیستید خود را با تصاویر مشخصی که منحصر به حوزه خاصی هستند محدود کنید.

در واقع شما برای انتخاب طرح موردنظر طیف وسیعی از اشکال هندسی را در اختیار دارید و می‌توانید از رنگ‌ها و فرم‌های مختلف در طراحی لوگو انتزاعی بهره ببرید. تنها چیزی که اهمیت دارد ایجاد تناسب بین اشکال و موضوع کسب‌وکار شما است. برای مثال به لوگوی المپیک دقت کنید که چندین حلقه را به زیبایی کنار هم قرار داده است تا مفهوم موردنظر را به مخاطب برساند.

چه مواردی را باید در طراحی لوگو انتزاعی در نظر بگیریم؟

همان‌طور که گفتیم اگرچه در سبک انتزاعی دست شما برای انتخاب باز است؛ ولی باید اصل تناسب را رعایت کنید و طراحی شما به‌گونه‌ای باشد که تمام حیطه کاری شما را پوشش دهد. به‌ طورکلی مواردی را که برای طراحی لوگوی انتزاعی باید در نظر داشته باشید، به شرح زیر است:

·       رنگ

·       شکل کلی لوگو

·       تناسب‌ها

·       تیزی یا نرمی لوگو

·       ارتباط بصری لوگو با مخاطب

بنابراین شما لوگویی می‌خواهید که نه‌تنها کسب‌وکارتان را به‌خوبی معرفی کند بلکه به مخاطب نیز احترام بگذارد. یک لوگوی خوب، آینده کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند و با ماندگاری در ذهن مخاطبان شما را به موفقیت می‌رساند. برای دستیابی به اهداف بالا شما به یک تیم ماهر و خبره نیاز دارید تا بهترین طراحی لوگوی انتزاعی را به شما ارائه دهد و تیم طراحی استودیو آی دیزاین این کار را به بهترین شکل برای شما انجام خواهد داد.

 

نمونه لوگو انتراعی آی دیزاین

2 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
  • مونا میری

    09 آبان 1401

    برای طراحی لوگوی انتزاعی از چه نرم افزارهای گرافیکی استفاده میشود؟

  • میر محمد کمالی پور

    09 آبان 1401

    بسیار عالی بود. با تشکر از قلم واضح و صریح نویسنده.

نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *