در طراحی سایت خلاقانه چه عناصری را باید در نظر گرفت؟

  • تاریخ انتشار

    09 شهریور ، 1401

  • دسته بندی طراحی وب سایت

 

این کار همچنین شامل برنامه‌های وب، اپلیکیشن‌های موبایل و طراحی رابط کاربری است. یک طراحی برای سایت خلاقانه می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشد. یک طراحی عالی باید در همه دستگاه‌ها و مرورگرها حتی اینترنت اکسپلورر، زیبا به نظر برسد.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت

 

طراحی وب به سایت‌هایی گفته می‌شود که در مرورگرهای اینترنتی نمایش داده می‌شوند. این کار بیشتر از اینکه بر روی توسعه نرم‌افزار تمرکز داشته باشد، معمولاً به جنبه‌های کاربری و توسعه وب‌سایت اشاره دارد. طراحی وبسایت در گذشته بر دیزاین صفحات برای مرورگرهای دسکتاپ متمرکز بود. با این حال، از اواسط دهه 2010، برای مرورگرهای موبایل و تبلت نیز اهمیت روزافزونی پیدا کرده است.

یک طراح وب روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک وبسایت کار می‌کند. برای مثال، ظاهر وبسایت به رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر استفاده شده مربوط می‌شود. لایوت یا صفحه‌آرایی به چگونگی ساختار و طبقه‌بندی اطلاعات اشاره دارد. یک سایت خوب کاربری آسانی دارد و از نظر زیبایی‌شناسی دلپذیر است. بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی، طراحی شده‌اند تا هیچ اطلاعات و عملکرد اضافی که ممکن است حواس کاربران را پرت کند در آن ظاهر نشود. یک طراح موفق باید مطابق با نیاز هر کاربر، یک سایت خلاقانه را خلق کند.

دو تا از متداول‌ترین روش‌هایی که برای طراحی سایت‌هایی هم در دسکتاپ و هم در موبایل به‌خوبی کار می‌کنند، طراحی واکنش‌گرا و تطبیقی ​​است. در طراحی واکنش‌گرا، محتوا بسته به اندازه صفحه‌نمایش به صورت پویا حرکت می‌کند. در مدل تطبیقی، محتوای وب‌سایت در اندازه‌های لایوت که با اندازه‌های رایج صفحه‌نمایش مطابقت دارد، ثابت باقی می‌ماند. حفظ یک چیدمان که تا حد امکان بین دستگاه‌ها هماهنگ باشد، برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر بسیار مهم است.

عناصر بصری طراحی وبسایت

در هنگام سفارش طراحی وبسایت باید به چندین عنصر بصری کلیدی توجه داشته باشید. هنگام طراحی سایت، مهم است که هم ظاهر و هم عملکرد وب را در نظر بگیرید. ادغام این عناصر، کاربری و بازده کلی سایت را به حداکثر می‌رساند. کاربری وب شما شامل عناصری مانند رابط کاربری آسان برای پیمایش، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، استفاده از متن منحصربه‌فرد و طرح رنگ‌ها است. بازده بالای وبسایت شما به سرعت، رتبه‌بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطبانتان اشاره دارد.

اشکال هندسی

استفاده از عناصر گرافیکی در سایت می‌تواند به یکپارچه‌سازی متن و تصاویر کمک کند و به دیزاین کلی آن جلوه ویژه‌ای ببخشد. ترکیب رنگ‌ها و اشکال زیبا سبب جلب‌توجه بیشتر بازدیدکنندگان شده و آمار بازدید سایت را افزایش می‌دهد.

تصاویر و آیکون‌ها

وب سایت خلاقانه

 

دیزاین‌های شگفت‌انگیز می‌توانند اطلاعات زیادی را تنها در چند ثانیه به هم منتقل کنند. این امر با استفاده از تصاویر و آیکون‌های قدرتمند امکان‌پذیر شده است. تصاویر و نمادهایی را انتخاب کنید که پیام شما را برجسته‌تر و جذاب‌تر کنند.

رنگ‌ها

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عناصری بصری هستند که در زمان طراحی باید در نظر گرفته شوند. تمرکز بر رنگ‌هایی که طراحی کلی و ساختار وبسایت شما را به تحسین وامی‌دارد، بسیار مهم است. برای انتقال مؤثرتر پیام سایت به مخاطب، بهتر است رنگ موردنظر برای دیزاین صفحه را با نام برند خود هماهنگ کنید.

فونت‌ها

در طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی و... باید فونتی را انتخاب کرد که بیننده را در همان نگاه اول مجذوب خود کند. فونت انتخاب شده باید با طرح، رنگ، گرافیک و تصاویر انتخابی شما هارمونی خاصی داشته باشد و دیزاین کلی وبسایت شما را برجسته‌تر نشان دهد. شما می‌توانید برای درخواست مشاوره و همچنین مشاوره تبلیغاتی به سایت آی دیزاین مراجعه کنید.

عناصر کاربردی در طراحی وبسایت

 

هنگام طراحی سایت خود باید عناصر کاربردی نظیر جهت‌یابی، رابطه کاربری، انیمیشن، سرعت، ساختار، سازگاری بین مرورگرها و بین دستگاه‌ها و... را در نظر بگیرید. وبسایتی که ساختار سریع و کاملی دارد در موتورهای جستجو در رتبه‌بندی بالاتری قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

بازدیدکنندگان سایت شما بسته به دستگاه خود راه‌های مختلفی (پیمایش، کلیک، تایپ) برای تعامل با سایت شما دارند. بهترین طراحی سایت این تعاملات را ‌ساده‌تر می‌کند تا به کاربر این حس را بدهد که بر همه چیز کنترل دارد. آی دیزاین با طراحی وبسایت‌های منحصربه‌فرد، نه‌تنها ظاهر زیبا را در نظر می‌گیرد بلکه به اینکه چه طراحی کاربری، بازده و میزان آمار رتبه جستجو را افزایش می‌دهد، توجه می‌کند.

 

 

4 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
  • مونا میری

    02 آبان 1401

    یک وب سایت خلاقانه برای جذب کاربر به چه نکاتی باید توجه کند؟

  • هما معمولی

    02 آبان 1401

    وب سایت شرکت های تبلیغاتی برای جذب بازدید کنندگان بهتر است از چه قالبی استفاده کنند؟

  • مونا میری

    02 آبان 1401

    قالب سایت و نوع چیدمان المانهای آن تاچه حد در جذب کاربر موثر است؟

  • میر محمد کمالی پور

    02 آبان 1401

    برای ایجاد یک وب سایت به چه چیزهایی نیاز دارم؟ لطفا راهنمایی کنید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *