برنامه capcut چیست؟

  • تاریخ انتشار

    20 دی ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

Capcut یک اپلیکیشن بسیار کاربردی قابل نصب بر روی دستگاه های Android و ios به صورت کاملاً رایگان می باشد البته خرید درون برنامه ای دارد. می توانید به کمک آن، ویدئوی خود را متناسب با سلیقه خود ویرایش کنید یا فیلم های خود را با هم ترکیب کرده و یک فیلم یونیک درست کنید. و یا می توانید به کمک آن قسمت هایی از فیلم را برش بزنید. همچنین می توانید افکت های صوتی به آن اضافه کرده و متن دلخواهی برای ویدئوی خود بنویسید. در حالت کلی تمام ویژگی های یک ادیت را که ممکن است نیاز داشته باشید بسیار سریع و آسان در اختیار شما قرار می دهد. ضمناً این اپلیکیشن امنیت فوق العاده ای دارد به گونه ای که داده های شما در آن ذخیره نشده و در اختیار کسی هم قرار نمی گیرد.

استفاده از capcut برای ساخت ریلز اینستاگرام

 

برای ساخت رلیز اینستاگرام capcut استفاده از

 

اینستاگرام پر بازدیدترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی، از میان انواع مختلف شبکه ها در فضای مجازی در سطح جهان و کشور می باشد. قابلیت جدید دیگری که به لیست آن اضافه شده و جذابیت آن را چند برابر کرده ریلز (Reels) می باشد. ریلز اینستاگرام این امکان را برای کاربران می دهد که ویدئوی 15 ثانیه تا 1 دقیقه ای در مضمون های مختلف ساخته و تغییرات لازم را از جمله؛ جلوه های تصویری، صوتی، موسیقی و... به آن اضافه کنند. امروزه استفاده از ریلز به یک استراتژی عالی و جذاب برای جلب مخاطب و افزایش فروش در بسیاری از کسب و کار ها تبدیل شده است. به کمک آن می توان با ایجاد یک ویدئوی خلاقانه، به برجسته کردن برند و محصولات پرداخت. البته ابزار های درون برنامه ای ریلز برای ویرایش، محدود و زیاد جالب نیستند و به یک ویرایشگر قوی چون capcut نیاز دارد. این برنامه گزینه های ادیت زیادی چون؛ افزودن استیکر، متن، فونت با سبک های متفاوت و زیبا همچنین اضافه کردن میلیون ها جلوه های صوتی و موسیقی به کاربر ارائه می دهد. بنابراین از capcut برای ساخت ریلز اینستاگرام می توانیم استفاده کنیم و فالوورهای خود را افزایش دهیم.

استفاده از capcut مود شده

 

مود شده capcut استفاده از

 

همانطور که گفته شد Capcut ویژگی ها و قابلیت های زیادی از جمله؛ ایجاد فیلتر ها و افکت های زیبا روی تصاویر و کلیب های درست شده، امکان تغییر پس زمینه ویدئو و یا انتخاب تصویر برای آن، اضافه کردن زیر نویس ها با استفاده از فونت های جذاب و با رنگ های متنوع، افزودن موزیک مورد علاقه خود روی ویدئو همچنین تنظیم سرعت آن، افزودن انیمیشن های جذاب، امکان اشتراک ویدئو ساخته شده در انواع شبکه های اجتماعی را دارد. البته ویژگی های گفته شده بخشی از قابلیت های کپ کات می باشد. ممکن است برخی از این قابلیت ها توسط توسعه دهندگان آن قفل شده و یا نیازمند پرداخت درون برنامه باشد. همچنین ممکن است در هنگام استفاده از این نرم افزار حرفه ای، تبلیغات های پی در پی باعث بهم خوردن تمرکز شما شود به همین دلیل در نسخه مود شده می توانید به موارد گفته شده برخورد نکنید. البته دانلود نسخه اصلی و مود شده کاملاً به نیاز کاربران بستگی دارد همچنین این دو نسخه از نظر کارایی و کیفیت اجرا هیچ تفاوتی با هم ندارند.

افزودن فونت فارسی به capcut

برای افزودن فونت فارسی به کپ کات (capcut) باید چند مرحله را پشت سر هم اجرا کنید. در ابتدا باید آخرین نسخه به روز رسانی این نرم افزار را دانلود و نصب کنید سپس گوشی همراه خود را به زبان فارسی تغییر دهید. برنامه کپ کات را باز کنید و روی گزینه New Progect کلید کرده و یک پروژه جدید بسازید. یک عکس یا ویدئو از آلبوم خود انتخاب کنید و گزینه text را بزنید بعد از مشاهده گزینه Add text، یک متن دلخواهی را بنویسید با زدن font و Add font روی مثبت + بزنید. در این صورت گزینه ای به نام upload file برای شما نمایش داده می شود که با زدن بر روی آن، فایل هایی از فونت های مختلف برای شما باز می شود. که در این صورت باید بر روی فونت فرمت ttf یا otf بزنید بعد از این کار می توانید فونت فارسی و فونت مورد دلخواه خود را اضافه کنید.

فارسی نویسی در capcut

یکی از مشکلات فنی اپلیکیشن کپ کات (capcut) پشتیبانی نکردن از زبان فارسی است. به همین دلیل وقتی از فونت فارسی برای اضافه کردن متن برای ویدئو می خواهید استفاده کنید متن به صورت وآرونه و برعکس تایپ خواهد شد. برای رفع این مشکل باید به یک وب سایت فارسی ساز چون تایم کد مراجعه کنید. متن مورد نظر خود را در کادر اول وب سایت تایپ کرده و بعد از نوشتن، روی گزینه فارسی ساز و سپس روی گزینه کپی متن در حافظه کلیک کنید. به برنامه capcut برگردید و روی کادر متن کلیک کرده نگه دارید و متنی که در آن وب سایت نوشته و کپی کرده بودید را در آن کادر پیست (Paste) کنید. مشاهده خواهید کرد که متن مورد ایده آل شما بدونه به هم ریختگی و یا وآرونگی حروف، به نمایش در می آید بنابراین برای رفع این مشکل از این پس می توانید این راهکار را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از capcut

 

capcut آموزش استفاده از

 

برای شروع کار باید ابتدا کپ کات را دانلود و نصب نمایید سپس این نرم افزار را باز کرده و بر روی New project کلیک نمایید. در این مرحله باید به برنامه اجازه دسترسی به برنامه های گوشی خود را بدهید در غیر این صورت نمی توانید به ادامه کار بپردازید. تمام کلیپ هایی که در گالری دارید می توانید یکی را به سلیقه خود انتخاب کرده و روی گزینه Add کلیک کنید. حال تمامی نوار های ابزار مورد نیاز شما برای ادیت کردن ویدئو در اختیارتان قرار می گیرد که در زیر به بیان عملکرد برخی از آن ها خواهیم پرداخت که عبارتند از:

  • Edit: با استفاده از این گزینه می توانید به تغییرات اصلی ویدئو خود از جمله؛ برش، تنظیم صدا و سرعت، اضافه کردن انیمیشن، پاک کردن بک گراند و یا فیلتر گذاری، افزودن افکت صدا، شفافیت و روشنایی، و... بپردازید.
  • Audio: از طریق این قسمت می توانید روی ویدئو صداگذاری کنید و یا موسیقی انتخاب کنید در واقع تنظیمات مربوط به صدا از این قسمت می باشد.
  • Text: با انتخاب این گزینه می توانید روی کلیپی که درست کردید متنی را اضافه کنید نوع فونت، اندازه قلم، رنگ قلم، سایز و... را با دلخواه خود می توانید تغییر دهید.
  • Effects: برای خلق ویدئو های فوق العاده جذاب می توانید از طریق این گزینه جلوه های ویژه ای را اضافه کنید یا روی صورت افراد ویدئو افکت هایی قرار دهید.
  • Canvas: برای اینکه پس زمینه ویدئویی که ساخته اید رنگ و جلوه خاصی داشته باشد و یا اگر می خواهید روی فیلم، نقاشی بکشید این قسمت را انتخاب کنید.
  • Save: بعد از اتمام تغییراتی که انجام دادید باید آن ها را ذخیره کنید در غیر اینصورت مجبور هستید از اول به تغییرات فیلم بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از کپ کات (capcut) می توانید به وب سایت idgn.ir مراجعه کرده و جواب سوالات خود را از مشاورین متخصص این مجموعه دریافت نمایید.
ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *