راهنمای قدم به قدم استفاده از پینترست pintrest

  • تاریخ انتشار

    30 آبان ، 1402

  • دسته بندی برندینگ

پینترست یک شبکه اجتماعی است که بر محوریت اشتراک گذاری تصاویر ایجاد شده است. این فضا به کاربران اجازه می دهد تا هر موضوعی را که علاقه داشته باشند در پینترست جست و جو کرده و تصاویر مربوط به آن را پین کنند و در برد (Bord) ذخیره کنند. کسانی که به دنبال ایده خلاقانه و حتی کسب درآمد هستند پینترست گزینه ی خوبی برای آن ها محسوب می شود. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی سایت پینترست pintrest و نحوه ی استفاده از آن بپردازیم.

همچنین بخوانید :  آموزش استفاده از نرم افزار Photopea یک نرم افزار رایگان برای ادیت عکس

سایت پینترست pintrest چگونه سایتی است؟

راهنمای-قدم-به-قدم-استفاده-از-پینترست

سایت پینترست یک شبکه اجتماعی است که به وسیله ی آن می توانید تصاویر و ویدیوهای زیادی را به اشتراک بگذارید. یکی از ویژگی های بارز آن این است که، شما می توانید هر چیزی را که راجع به هر موضوعی خواستید در آن جست و جو کنید اما به جای توضیحات و جمله ها، عکس هایی مرتبط و پشت سر هم را مشاهده می کنید که این عکس ها شما را به موضوع مورد جست و جو هدایت می کند. اگر به دنبال ایده یا طرحی هستید مثلاً به دنیال طرح یک لباس خاصی یا دکور منزل، تزِیین ماشین یا تزیین محل کارتون، تزیین کیک و شیرنی، تزیین سالاد و غذا، دنبال یافتن طرحی برای پارچه، برنامه ورزشی یا رژیم غذایی هستید کافی است که آن را در پینترست سرچ کنید. تصاویر نامحدودی را برای شما ارئه می دهد و روی هر عکسی که کلیک می کنید آلبومی از عکس مربوط به آن تصویر کلیک خورده، برای شما باز می شود و شما به راحتی می توانید با تنوع بیشتر به ایده دلخواه خود برسید.

 کسانی که علاقه زیادی به دیدن تصاویر در زمینه های مختلف هستند و به دنبال پیدا کردن عکس مناسب برای پس زمینه دسکتاب موبایل یا لپ تاپ خود می گردند پینترست بهترین گزینه برای این افراد خواهد بود. همچنین این شبکه اجتماعی گزینه ی خوبی برای بیشتر دیده شدن و شناخته شدن کسب و کارها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. پینترست هر چند امکانات زیادی دارد اما نتوانسته است همانند اینستاگرام به محبوبیت دست پیدا کند و در کشور ایران آن چنان شناخته شده نیست. در سال 2009 ساخت این شبکه اجتماعی توسط، بن زیلرمن و تیم او پایه گذاری شد و در سال 2011 به عنوان 50 وب سایت برتر انتخاب شد. در حال حاضر بیش از 11 میلیون بازدید کننده در هفته دارد و جز بهترین و برترین های شبکه اجتماعی حال حاضر جهان است. پینترست با سیستم های عامل اندروید و آی او اس قابل دسترسی است و شما می توانید با هر دستگاه ی که دارید با مرورگر خود وارد سایت پینترست شده و از امکاناتش بهره مند شوید.

کاربرد پینترست

مهم ترین کاربرد این سایت این است که می تواند به عنوان سرمایه گذاری و بازاریابی برای انواع کسب و کارها مورد استقاده قرار بگیرد. به این شکل که هر کسی می تواند محصولات خودش را در این سایت معرفی کند و یا هر کسی کار خدماتی دارد حرفه و تخصص خودش را در این سایت در معرض دید بگذارد. همچنین می توان محصولاتی که متعلق به شخص دیگری است در این سایت به معرفی پرداخت و به صورت غیر مستقیم به عنوان بلاگر درآمد زایی کرد. به عبارت دیگر پینترست یک پلتفرم آنلاین به منظور اشتراک گذاری علایق، سلیقه ها، ایده ها، کشفیات، کسب و کارها و جمع آوری تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد.

 تفاوت این شبکه اجتماعی با شبکه اجتماعی دیگر نظیر، فیسبوک و توییتر این است که اگر پست شما تصویری یا ویدیوی مربوط به آن نداشته باشد نمی توانید آن را به اشتراک بگذارید و همچنین اگر خواستید مطلبی را پین کنید این مطلب به همراه عکس مربوط به آن پین می شود. به همین دلیل گفته می شود پینترست یک شبکه اجتماعی با تکیه بر تصاویر است. کسانی که به کلکسیون علاقه دارند پینترست به کاربر این امکان را می دهد یک کلکسیونی بزرگی از علاقه ها برای خودش جمع کند. به این شکل که شما می توانید به آن چه که علاقه مند هستید و نظر شما را جلب می کند مثل، ساعت یا ماشین های کلاسیک می توانید آلبوم بزرگی از آن ها را در پینترست در بردهای مرتبط پین کنید و آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید جدید ترین متدها و الگوها را در این سایت پیدا کنید و آن ها را به کار بگیرید. اگر به دنبال محصولی یا طرحی هستید می توانید برندهای مختلف و متنوع آن را در پینترست مشاهده کنید.

البته پینترست فقط برای ایده گرفتن مناسب است اما اگر بدنبال دانلود موکاپ رایگان هستید میتوانید از سایت آی دیزاین استفاده کنید.

راهنمای قدم به قدم استفاده از پینترست

راهنمای-قدم-به-قدم-استفاده-از-پینترست

دانلود پینترست: اولین قدم برای استفاده از پینترست این است که وارد سایت شده و عضو شوید. به این صورت که در ابتدای امر شما باید با دستگاهی که دارید از جمله؛ لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت با مرورگر خود وارد سایت Pinterest.com شوید.

ثبت نام و عضویت: با باز کردن سایت، صفحه ای برای شما ظاهر می شود که باید گزینه Sing up را انتخاب کنید. سپس کادری برای شما باز می شود که باید به کمک اکانت فیسبوک، اکانت گوگل یا به کمک ایمیل در پینترست ثبت نام کنید. اگر مایل هستید به کمک ایمیل در آن ثبت نام کنید و عضو شوید باید ابتدا آدرس ایمیل و سپس رمز آن را وارد نمایید بعد گزینه Continue را انتخاب کنید. سپس وارد کادر دیگری می شوید که پینترست از این که، آن را انتخاب کرده اید خوش آمد گویی می کند و شما باید دکمه Next را بزنید. در قسمت بعدی که باز می شود یک سری سوالاتی است که باید به آن ها پاسخ دهید از جمله این که؛ کشور مورد نظر و زبان مورد نظر همچنین جنسیت خودتان را باید تعیین کنید. در کادر بعدی باید موضوعات و مطالب مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا پینترست محتویات مرتبط با موضوع انتخابی شما را به کمک هوش مصنوعی برایتان نمایش دهد.

جست و جو: بعد از ثبت نام و طی کردن مراحل، در بالای صفحه پینترست نواری را مشاهده می کنید که به منظور جست و جو کردن کلمات و عبارات تعیبه شده است و شما می توانید با وارد کردن عبارات مشخص، به جست و جو در پیرامون آن بپردازید. برای اینکه جست و جوی شما دقیق تر و راحت تر باشد پینترست برای شما برچسب های متنوع دیگری را پیرامون آن برایتان ارائه می دهد.

پین (Pin) در پینترست: تصاویر و ویدیوهایی که در قسمت صفحه اصلی یا Home مشاهد می کنید تصاویری هستند که بر اساس علاقه شما که توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته شده اند در این قسمت دسته بندی شده است که به پین معروفند. روی هر تصویری که کلیک کنید می توانید کامنت و نام شخصی که آن را ارسال کرده مشاهده نمایید.

ایجاد برد (Bord) در پینترست: وقتی می خواهید تصاویر یا همان پین هایی که به اشتراک گذاشته شده را ذخیره کنید از شما خواسته می شود که آن ها را در برد (Bord) ذخیره کنید. برد درواقع شبیه به تخته ای است که شما می خواهید عکس ها و تصاویر مورد دلخواه خود را در آن نصب کنید. همچنین شما می توانید برای آن نامی هم انتخاب کنید. ضمناً می توانید چندین برد داشته باشید در واقع هر بار برای ذخیره کردن عکس هم می توانید آن را در بردهای قبلی ذخیره کنید و هم این که می توانید برای آن یک برد جدید بسازید.

اشتراک گذرای محتوا در پینترست: در این شبکه اجتماعی همانند اینستاگرام می توانید تصاویر را به اشتراک بگذارید. برای این کار باید در صفحه اصلی، دکمه Create را زده و گزینه ی Create pin را انتخاب کنید. وقتی که وارد محیط ایجاد پین شدید، می توانید عکس و تصاویر مورد نظر خود را Select کرده و آپلود کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله در مورد سایت پینترست و نحوه استفاده از آن اطلاعات کامل و جامعی را برایتان ارائه دادیم. نهایتاً باید گفت که، اگر به دنبال ایده برای طرحی می گردید و یا می خواهید کسب و کارتان را رونق دهید و محصولات خود را معرفی کنید از سایت پینترست استفاده کنید. ضمناً شما می توانید به هر تصویر یا عکسی که علاقه داشته باشید آن را پین کنید و برای هر کدام برد (Bord) ایجاد کرده و در آن ذخیره کنید. اگر در برنامه پینترست شما به دنیال یک طرح و موضوعی هستید می توانید آن را سرج کنید تصاویر مربوط به پیرامون آن موضوع نمایان می شود. با کلیک کردن بر روی آن عکس، اگر آپلود کننده اطلاعاتی در مورد آن نوشته باشد آن را هم می توانید مطالعه کنید و ضمناً از طریق فالو کردن و لایک کردن با کاربر منتشر کننده می توانید تعامل برقرار کنید. بنابراین پینترست یک شبکه اجتماعی بسیار قدرتمند و کاربردی است که خدمات زیادی را برای کاربران ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین آی دیزاین تماس برقرار نمایید. آی دیزاین یک تیم تخصصی از طراحان لوگو دارد که به شما کمک خواهند کرد تا لوگو اختصاصی برای بیزنیس خود داشته باشید.

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *