لوگو اینستاگرام و تاریخچه تغییرات این لوگو

  • تاریخ انتشار

    01 خرداد ، 1402

  • دسته بندی طراحی لوگو

اینستاگرام یک پلتفرم محبوب برای اشتراک گذاری محتوا به شمار می رود که از سال 2010 فعالیت خود را توسط شخصی به نام کوین سیستروم Kevin Systrom شروع کرده است. این پلتفرم وقتی در سال 2012 توسط فیسبوک خریداری شد، به یک شبکه اجتماعی بین المللی بزرگ تبدیل شد. در این مقاله به طور کامل تاریخچه لوگو اینستاگرام و تغییرات لوگو اینستاگرام بررسی خواهیم کرد. طراحی لوگو حرفه ای را به استودیو آی دیزاین بسپارید.

 

تاریخچه لوگو اینستاگرام

 

تاریخچه و مفهوم لوگوهای اینستاگرام

لوگوی اینستاگرام تقریبا مسیر این پلتفرم را شکل داده است. این شبکه در طول مدت زمان کمی که استارتش را زده است، چند بار لوگوی خود را تغییر داده است. همه ی این لوگوها مبتنی بر شکل دوربین بوده اند. و لوگوهای معروف و شناخته شده این شبکه اجتماعی نشان دهنده ذات اصلی خود پلتفرم یعنی اشتراک گذاری عکس در این شبکه بوده اند.

·        2010

لوگوی اصلی اینستاگرام توسط بنیانگذار این شرکت یعنی کوین سیستروم طراحی شد. این لوگو دربرگیرنده یک دوربین پولاروید با نوارهای رنگارنگ روی آن بود. از آنجایی که پروژه اصلی این شبکه برای گرفتن و به اشتراک گذاری تصاویر (همراه با اعمال انواع فیلتر روی آنها) بود، بنابراین انتخاب این طرح بسیار طبیعی به نظر می رسید. و این طرح ایده اصلی اپلیکیشن را بازتاب میداد. در لوگوی اینستاگرام در سال 2010، رنگ شیری بدنه دوربین، ظاهری منحصر به فرد داشت و لوگوی این شبکه را در بین رقبای شبکه های اجتماعی متمایز میکرد. اگر چه این لوگو فقط برای چند ماه برای این برنامه مورد استفاده قرار گرفت، اما یک شروع عالی برای دوران لوگوی آیکونیک دوربین بود.

 

 

 

·        2010 – 2011

اما در ادامه همان سال سیستروم تصمیم گرفت از یک فرد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرد. و عکاس و طراح با نام کول رایز Cole Rise را استخدام کرد. این شخص برای لوگوی جدید اینستاگرام از دوربین بل و هاول که مربوط به دهه 1950 بود، الهام گرفت. پالت رنگی لوگو همچنان مانند طرح قبلی بژ و قهوه ای باقی ماند. اما رنگ های بدنه دوربین و جزئیات آن تغییر کردند. لوگوی جدید اینستاگرام ساده تر و بیادماندنی تر بود، به دلیل اینکه از اشکال مینیمالیستی استفاده میکرد. گوشه بالا و سمت چپ دوربین یک پرچم رنگین کمانی عمودی داشت که حروف بزرگ INST با فونت سنس سریف در زیر آن قرار گرفته بودند.

 

لوگو اینستاگرام

 

·        2011 – 2016

طی این سال ها نشان اندازه لوگو کمی به روز شد. اما ظاهر کلی لوگو ثابت باقی ماند. این نسخه جدید بر روی اینستاگرام v2.0 به نمایش گذاشته شد. در قسمت بالایی دوربین تکسچر چرمی اضافه شد. لنز دوربین براق تر شد و این باعث می شد طبیعی تر و واضح تر به نظر برسد. انحناهای روی بدنه دوربین کنتراست بیشتری پیدا کردند و این باعث می شد تصویر زنده تر به نظر برسد و آن را واقعی تر می کرد. حروف بزرگ "INST" که با فونت سنس سریف در زیر رنگین کمان قرار گرفته بودند( که حالا پهن تر و قابل مشاهده تر بودند) با حروف سریف بولد شده "Insta" که تنها حرف اول آن بزرگ نوشته شده بود، جایگزین شد.

 

لوگو اینستاگرام

 

·        2016 – 2022

در این سال ها لوگوی جدید اینستاگرام همراه با به‌روزرسانی ظاهر برنامه معرفی شد. در حالی که بسیاری از کاربران انتقادهایی نسبت به طراحی آن داشتند، اما طرح آن برای چندین سال بدون تغییر باقی ماند. طراحی لوگوی جدید، با الهام از نشان‌های قبلی اینستاگرام، به شکلی ساده و زیبا بازتعریف شده است. چارچوب مربعی با گوشه های گرد و انحناهای چشمگیر با گرادیان رنگی از نارنجی متمایل به پینک، وجود دارد و روی آن، یک طرح دوربین به رنگ سفید کشیده شده است. شکل اصلی دوربین، حالت لوگو را منعکس می کند که دارای یک دایره منحنی در مرکز و یک نقطه سفید پررنگ در گوشه بالا و سمت راست می باشد.

 

لوگو اینستاگرام

 

·        2022 تا به الان

طراحی مجدد لوگوی اینستاگرام در سال 2022 نسخه تازه ای از لوگوی سال 2016 اینستاگرام را معرفی کرد. که به روزرسانی هایی در پالت رنگی آن دیده می شود. اما مفهوم و اشکال لوگو مانند قبل باقی مانده اند. در طرح جدید از رنگ نارنجی متمایل به بنفش استفاده شده است. اما همه رنگ ها در این لوگو کمی روشن تر شده اند. بطوری که لوگوی اینستاگرام کمی براق تر به نظر می رسد. عناصر اصلی لوگو هم همگی در جای خود باقی مانده اند. که شامل پس زمینه مربع سفید و یک دایره در وسط بوده و علاوه بر این نقطه سفید پر رنگ هم در گوشه بالا سمت راست باقی مانده است.

 

لوگو اینستاگرام

 

تاریخچه و مفهوم لوگوتایپ اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بوده که بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. علاوه بر اشتراک گذاری عکس های طبیعی و معمولی توسط کاربران، این برنامه با اضافه کردن ویژگی های بیشتر توسط طراحانش زمینه سرگرم شدن هر چه بیشتر کاربران این برنامه را فراهم می کنند. اینستاگرام لوگو تایپ مخصوص به خودش را نیز دارد. 

 

لوگو تایپ اینستاگرام

 

·        2009 – 2010

در چند ماه ابتدای شروع برترین شبکه اجتماعی جهان نام این پلتفرم بوربون Burbn نام داشت. نام این پلتفرم با یک قلم خطی دستی منحصر به فرد با حروف کوچک و منحنی با انتهاهای گرد نوشته شده بود. این نام با رنگ سیاه ساده بر روی پس زمینه سفید قرار داشت و جزئیات دیگری نداشت.

 

لوگوتایپ اینستاگرام

 

·        2010 – 2013

نام تجاری از لوگوی اصلی اینستاگرام در این سال ها از یک فونت دستی و زیبا با حروف نستعلیق به طور دقیق و خوب نوشته شده بود. خطوط طولانی و دم منحنی برخی از حروف با خطوط پهن تر و کوتاهتر متوازن شده بودند. در این لوگوتایپ همه نمادهای نوشتار به هم وصل نبودند و این کار ناهماهنگی خاصی به ترکیب کلی میداد. در نسخه اصلی لوگوتایپ اینستاگرام با رنگ ساده سیاه اجرا شده بود.

 

لوگوتایپ اینستاگرام

 

·        2013 – 2015

در بازطراحی لوگوتایپ که در سال 2013 انجام شد، هم پالت رنگی و هم فونت نوشتاری لوگوی اینستاگرام تغییر کرد. این دفعه از یک سایه آبی مایل به دریا برای حروف خطی نستعلیق استفاده شده بود. در این لوگوتایپ نوشتار با حروف پهن تر و همه حروف( به استثنای حرف اول) به یکدیگر وصل شده بودند. طول خم ها کوتاه تر شده بود. بنابراین منحنی های اصلی (در حرف اول "I" و "G") حذف شدند. و حاصل این تغییرات باعث شد لوگوتایپ اینستاگرام حرفه ای تر و مدرن تر به نظر برسد.

 

لوگوتایپ اینستاگرام

 

·        2015 – 2016

در سال 2015 لوگوتایپ اینستاگرام به طور کمی دوباره بهبود پیدا کرد. اما این بار نوع حروف تغییری نکرد و فقط سایه ی آبی آن تیره تر و عمیق تر شد. تا نمایانگر خلاقیت، وفاداری و حرفه ای بودن باشد. با این تغییرات کل لوگوتایپ با سایه جدید به طور کلی اطمینان بخش تر و شیک تر به نظر می رسید.

 

لوگوتایپ اینستاگرام

 

·        2016 تا به امروز

در بازطراحی سال 2016 حروف نمادین اینستاگرام هیچ تغییری پیدا نکردند. اما رنگ آنها به رنگ سیاه اصلی برگشتند که با نشان زیبا و و رنگارنگ و چشم نواز جدید، بهتر به نظر می رسد. نوشتار یک رنگ این لوگوتایپ یک بخش تکمیل کننده به لوگوی گرافیکی و پررنگ اینستاگرام بوده که در خود برنامه هم توازن بسیار خوبی به وجود می آورد و همه تمرکز ها را به عکس های کاربران معطوف می کند.

 

لوگوتایپ اینستاگرام

 

لوگوی برنامه اینستاگرام

طراحی جدید لوگوی اینستاگرام بر پایه نسخه قبلی آن استوار است. اگرچه ویژگی‌های اصلی لوگوی قدیمی را حفظ کرده است، اما به شدت متفاوت است. این تغییر منجر به بحث‌های بسیار داغ در میان جامعه اینستاگرام شده است.

 

لوگوی برنامه اینستاگرام

 

سمبل لوگوی اینستاگرام

اکنون، لوگوی اینستاگرام یک طرح ساده و کم حجم با رنگ غروب آفتابی و شکل خطی دور کادر عکس دوربین پولاروید اصلی است.

 

سمبل لوگوی اینستاگرام

 

نسخه سیاه و سفید لوگوی اینستاگرام

نسخه سیاه و سفید هویت بصری اینستاگرام، با حفظ خطوط و استایل نسخه رنگارنگ رسمی اینستاگرام، با اختلاف‌های بزرگی در غیاب گرادیان آیکونیک صورتی و زرد، به طور کامل متفاوت به نظر می‌رسد.

لوگوی تک رنگ معروف‌ترین شبکه اجتماعی، در دو نسخه در دسترس است: یک مربع سیاه با گوشه‌های گرد، که درون آن یک شکل سفید دورانی با حاشیه سفید ضخیم قرار دارد و شکل آیکون را تکرار می‌کند. در مرکز مربع، یک دایره سفید برجسته قرار دارد و در گوشه بالا و سمت راست مربع کوچکتر، یک نقطه سفید توپر قرار گرفته است. همچنین، نسخه جدیدتری از لوگو در سال 2020 طراحی شده است که شکل اینستاگرام به صورت کانتور سیاه رنگ بر روی پس زمینه سفید قرار دارد.

نسخه دوم در این طرح به دلیل استفاده بیشتر از رنگ سفید و خطوط کمتر در ترکیب بندی شیک تر و تازه تر به نظر می رسد. زیرا شکل مربع لوگو با گوشه های گرد مستقیما بر روی پس زمینه قرار می گیرد.

نسخه تک رنگ لوگوی اینستاگرام همانند نسخه اصلی کار می‌کند و می‌توان آن را با یا بدون نوشتار مشاهده کرد.

 

لوگوی سیاه سفید اینستاگرام

 

فونت لوگوی اینستاگرام

لوگوتایپ اینستاگرام همانند بخش گرافیکی هویت بصری این شبکه اجتماعی، بسیار قابل تشخیص است و نوشتار آن با استفاده از خطوط منحصر به فرد به لحظات شاد و دوستی مرتبط است. نوشته های لوگوتایپ اینستاگرام با استفاده از یک فونت صاف و زیبا اجرا شده است. که به طور انحصاری برای این اپلیکیشن طراحی شده است. اگر چه فونت طراحی شده به ظاهر به فونت هایی مانند AvantGarde Regular و Blue Vinyl Regular شباهت دارد، اما با ایجاد تغییرات و طولانی کردن برخی از خطوط به شکل خاصی اجرا شده است. خطوط لوگوتایپ هم براق دیده می شوند که باعث می شوند شکل‌های کلاسیک حروف دوستانه به نظر برسند.

با وجود سادگی نوشته لوگوتایپ اینستاگرام، نوشتار آن بسیار مدرن به نظر می رسد و در نسخه تک رنگ آن قدرت و تمایزش بیشتر می شود. که با تضاد بین سیاه و سفید لوگو را جاودانه و نمادین می کند.

آیکون لوگوی اینستاگرام

آیکون اینستاگرام بخش اصلی هویت بصری این برند است و مفهوم آن از زمان شروع نسخه اول در سال ۲۰۱۰ تغییر نکرده است. اولین آیکون یک دوربین قهوه‌ای بود که ساده، شیک و حتی واقع‌گرایانه بود، به اندازه ای که نیازهای مخاطبان برنامه را برآورده کند، که در ابتدا اغلب از عکاسان تشکیل می‌شدند.

چه فونتی در لوگوی اینستاگرام استفاده شده است؟

حروف زیبای اینستاگرام با استفاده از فونت Billabong Regular اجرا شده است که به فونت‌هایی مانند Bluestar Regular و AvantGarde Regular شباهت دارد، با حروف گرد و صاف خود، که توسط خطوط نرم و ظریف به یکدیگر متصل شده‌اند.

با این حال در سال ۲۰۱۶، اما این برند تصمیم گرفت سیاست‌ها و هویت خود را به‌روز کند. زیرا متوجه شد که مخاطبانش در طول سال‌ها چقدر متنوع شده اند. کاربران دیگر تنها عکاسان نبودند؛ اکنون نسل هزاره ها، نسلZ و برندهای بسیار تأثیرگذار همگی جزو آنها بودند. رنگ‌های روشن لوگوی جدید، روح این مخاطبان در حال تکامل و بسیار تنوع‌پذیر را بازتاب می‌دهد و واقعاً به عنوان یک آهنربای واقعی برای خلاقیت محسوب می‌شود.

نماد اینستاگرام از یک پس‌زمینه مربعی با گرادیان روشن و زوایای گرد تشکیل شده است. در مرکز این پس‌زمینه، یک حاشیه سفید ضخیم وجود دارد که درون آن یک دایره نیز با لبه‌های سفید قرار دارد. در سمت راست این دایره، یک نقطه سفید ثابت وجود دارد. طرح ساده، اما کارآمد و به‌یادماندنی است.


سوالات متداول

شما مجاز به استفاده از لوگوی اینستاگرام در کارت ویزیت یا وب سایت خود هستید، اما باید دستورالعمل های این برند را دنبال کنید تا لوگو دقیقاً همانطور که قرار است به نظر برسد.
شما می‌توانید آیکون اینستاگرام را از وبسایت رسمی این پلتفرم دریافت کنید. سپس به دنبال این بروید که چگونه آدرس را به صفحه خودتان اضافه کنید یا آن را به صورت مستقیم به حساب خود متصل کنید.
ایموجی jo Instagram در پک های رسمی سیستم عامل های اندروید و اپل وجود دارد، با این حال، به‌صورت آنلاین هم می‌توانید ایموجی های اینستاگرام را پیدا و دانلود کنید.
ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *