Scroll

بسیاری از شرکت ها میخواهد آوازه نام تجاری شان در بین مردم بپیچد . برای این کار شما نیاز دارید تا از نام خود شرکت برای لوگو استفاده کنید . کاری که شرکت های بزرگ دنیا مثل کوکاکولا و گوگل انجام دادند . برای این منظور شما باید از طراحی سبک تایپوگرافی یا لوگوتایپ (wordmark) استفاده کنید . لوگوتایپ چیست؟ سبک لوگوتایپ چه ویژگی هایی دارد؟ و لوگوتایپ مناسب چه کسانی است؟ در ادامه میخواهیم به این سوالات پاسخ دهیم .

لوگوتایپ (Wordmark)

وردمارک یا همان لوگو تایپ (یکی از 7 نوع لوگو) همانند مونوگرام است . با این تفاوت که در سبک تایپوگرافی ( لوگوتایپ) به جای استفاده از حروف اول نام تجاری ، از کل نام برند استفاده میشود.اگر شما نام جذاب و به یادماندنی برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید ، با استفاده از تکنیک تایپوگرافی مفهمومی یا ساده ، یک لوگوی قوی خواهید داشت که به شناخت برند شما بین مخاطبان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

به عنوان مثال شرکت های بزرگ دنیا که از سبک لوگوتایپ برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده اند میتوان به کوکاکولا (CocaCola) ، فِداِکس (FedEx) و دیزنی (Disney) اشاره کرد.

wordmark

نمونه لوگوتایپ ( wordmark )

در سبک طراحی لوگوتایپ چیزی که بسیار مهم است ، مفهوم و گیرایی لوگوست. به عنوان مثال لوگوی شرکت سونی وایو (vaio) را در نظر بگیرید.حیطه کاری شرکت وایو ، تولید و عرضه کامپیوتر و لپ تاپ است. طراح لوگوی این برند ، لوگو را به دو بخش تقسیم کرده است . حروف ‘V’  و ‘A’  امواج آنالوگ را نشان میدهد و حروف ‘I’  و ‘O’ نمایانگر کد های صفر و یک است که در الکترونیک و سیستم های کامپیوتری و دیجیتالی ، از این سیستم (باینری) استفاده میشود . همین برند وایو ، نشان میدهد که طراحی لوگوتایپ چقدر میتواند حرفه ای و بی نظیر باشد .

همانند سبک مونوگرام ، در لوگوتایپ هم ، انتخاب فونت بسیار حائز اهمیت است.اگر شما برای برند خود یک فونت اختصاصی داشته باشید ، برند خود را منحصر به فرد خواهید کرد.البته داشتن فونت اختصاصی کافی نیست. باید فونت شما با اهداف و فعالیت های شرکت همخوانی و تناسب داشته باشد . اینکه شما چه سبک از طراحی لوگو را دوست دارید بستگی به سلیقه خودتان دارد ولی برای انتخاب هوشمندانه بهتر است به اهداف برند خود توجه کنید . شرکت های بزرگ معمولا از نماد ها و لوگو های ساده ولی حرفه ای و پرمفهوم استفاده میکنند . شاید در وحله اول لوگو چیز مهمی نباشد ولی بعد از جا افتادن برند شما ، چیزی که با آن برند شمارا به یاد می آورند لوگوی شماست.

همانطور که اشاره کردیم باید فونت و لوگوتایپ با برند شما ارتباط داشته باشد ، سادگی و خوانایی در آن لحاظ شود و زیبایی بصری خوبی داشته باشد و هویت بصری شما را به صورت حرفه ای نشان دهد.این کاری است که استودیو خلاقیت آی دیزاین انجام میدهد. هدف آی دیزاین طراحی یک لوگوی مناسب با حیطه کاری شما و اهداف شماست . پس اگر نگران آینده کسب و کار خود هستید ، طراحی برندتون رو به ما بسپارید .

نمونه کار های لوگوتایپ طراحی شده در استودیو آی دیزاین :

لوگوتایپ طراحی شده توسط آی دیزاین

نمونه لوگوتایپ ( wordmark )، طراحی شده توسط آی دیزاین

 

برای مشاهده همه نمونه کار های استودیو خلاقیت آی دیزاین ، اینجا کلیک کنید