لوگوی تصویری چیست و چرا طراحی آن مهم است؟
-
تاریخ انتشار
19 دی ، 1400
- دسته بندی طراحی لوگو
همه ما هنگامی که نام کمپانی اپل را میشنویم تصویر یک سیب گاز زده در ذهنمان ایجاد میشود. یا هنگامی که تصویر گنجشک آبی را در بین تمام اپلیکیشنها موجود در گوشی مشاهده میکنیم تنها توییتر را به یاد میآوریم. این دو نمونه مثالهایی از لوگو هستند که به آنها «لوگو تصویری» یا Pictorial گفته میشود. این نوع از لوگو به دلایل گوناگون یکی از متداولترین انواع لوگو است که توسط گرافیستها طراحی و اجرا میشود. در لوگوی تصویری یا لوگوی نمادین یک نماد تصویر و یا آیکون برای طراحی به کار برده میشود.
مطابق سبک طراحی تصویری و برای ماندگار کردن برند در ذهن مخاطب نمادی برای طراحی لوگو انتخاب میشود که با زمینه کاری آن شرکت متناسب باشد. به عبارت دیگر نماد برند به محصولات و یا خدمات شرکت مورد نظر ربط داده میشود. یکی از بهترین مثالها در این مورد لوگوی شرکت تارگت است. در لوگوی این کمپانی طراح به سادگی و زیبایی از نماد سیبل به عنوان نمادی از هدف (target) استفاده کرده است.
نمونههای دیگر برای طراحی لوگو تصویری ساده و کارآمد لوگوی کمپانیهای دیگری مانند اپل (Apple)، ان بی سی (NBC) و توئیتر (Twitter) هستند.
اما این لوگوهای تصویری چگونه طراحی میشوند؟ و طراحان برای آنها از چه چیزی ایده میگیرند؟ در قرنهای گذشته و قبل از اختراع خط مردم با استفاده از اشکال و تصاویر با هم ارتباط نوشتاری برقرار میکردند. شاید به همین دلیل است که قرنها بعد باز هم ذهن ما طوری طراحی شده که تصاویر را بهتر از کلمات به خاطر میسپارد. لوگوهای نمادین و تصویری نیز به همین دلیل برتری تصاویر در حافظه ما بهتر در خاطرهها باقی میماند و تاثیرگذاری بهتری در ذهنها دارند. نکته مهم در طراحی لوگوی تصویری این است که هویت شرکت باید در طراحی لوگو گنجانده شود و افراد با دیدن آن بتواند تا حدی زمینه فعالیت شرکت را تشخیص دهند.
لوگو باید بتواند ارتباط بصری مخاطب را با برند برقرار کرده و او را برای دانستن زمینه فعالیت و محصولات و خدمات کنجکاو نماید. طراحی لوگوی تصویری به مهارت طراحی بالایی نیاز دارد. نمادی که طراح برای برند شما ایجاد میکند قرار است برای همیشه هویت برند شما باشد و هر گونه اشتباه در این زمینه جبران ناپذیر خواهد بود. اگر علاقه دارید که نماد و لوگویی که برای برندتان انتخاب میکنید هماهنگ با هویت برند شما باشد، ویژگیهای زیباییشناسانه در آن رعایت شده باشد و تاثیرگذاری خوبی روی ذهن مخاطب داشته باشد، میتوانید از تجربه و مهارت طراحان شرکت ما بهره ببرید.
پست های مرتبط
3 نظر درمورد این مقاله ثبت شده است
-
شیوا سرمست
28 شهریور 1401لوگوی تصویری می تواند از ترکیب چند برند مختلف ساخته شده باشد یا قانون کپی رایت در مورد لوگوی تصویری نیز باید رعایت شود؟
-
سردار
28 شهریور 1401با تشکر از مقاله بسیار خوبتان . آیا لوگوی تصویری برای سایت یا پلتفرم ها و صفحات اجتماعی ابعاد خاصی دارد یا در انتخاب اندازه آن آزاد هستیم؟
-
مینا
28 شهریور 1401آیا لوگوی تصویری نباید عملکرد شرکت را لو ندهد؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
نظر خود را به اشتراک بگذارید