طراحی لوگوتایپ چیست؟

شرکت‌های زیادی برای معرفی برند خود از شیوه‌های طراحی لوگوتایپ استفاده می‌کنند اما مهمترین اصل طراحی برند تجاری این است که بین رقبا جلوه کند و در ذهن ماندگار شود

بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه نام تجاری آنها در بین مردم شناخته شود اقدام به طراحی لوگو و برندینگ خود می‌کنند. برای این کار باید از نام خود شرکت برای طراحی لوگو استفاده کرد، کاری که اغلب شرکت‌های بزرگ دنیا مانند کوکاکولا و گوگل انجام دادند. برای این منظور شما باید از سبک تایپوگرافی یا لوگوتایپ (wordmark) استفاده کنید. شاید در ذهن شما هم این سوال مطرح شده باشد که لوگوتایپ یا wordmark چیست؟ طراحی لوگو به سبک لوگوتایپ چه ویژگی‌هایی دارد؟ و بهترین طراح لوگوتایپ چه کسی است؟ در این مقاله قصد داریم به سوالات مشابه شما در خصوص طراحی لوگوتایپ پاسخ دهیم.

لوگوتایپ چیست؟

wordmark (وردمارک) یا همان لوگوتایپ یکی از 7 نوع سبک اجرایی طراحی لوگو همانند سبک مونوگرام (حروف اختصاری) است. تفاوتشان در این است که در سبک طراحی لگوتایپ از کل نام برند تجاری استفاده می‌شود. بر این اساس اگر شما نام جذاب و به یادماندنی برای کسب و کار خود انتخاب کرده باشید با استفاده از تکنیک تایپوگرافی مفهومی یا ساده می‌توانید یک لوگوی قوی با نام برند خود طراحی کنید که به معرفی و شناخت برند شما در بین مخاطبان و مشتریان کمک قابل توجهی خواهد کرد. جالب است که بدانید اکثر شرکت‌های بزرگ دنیا از سبک لوگوتایپ برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده‌اند که از جمله نمونه آنها می‌توان به کوکاکولا (CocaCola)، فِداِکس (FedEx) و دیزنی (Disney) اشاره کرد.

نمونه طراحی لوگوتایپ

ویژگی‌های طراحی لوگوتایپ

در سبک طراحی لوگوتایپ چیزی که بسیار مهم است مفهوم و میزان گیرایی لوگو در بین مخاطبان است. به طور مثال لوگوی شرکت سونی وایو (vaio) را مدنظر قرار دهید. حیطه کاری شرکت وایو تولید و عرضه کامپیوتر و انواع لپ تاپ است. طراح لوگوی این برند، لوگو را به دو بخش تقسیم کرده است. حروف V و A که امواج آنالوگ را نشان می‌دهد و حروف I و O نشانگر کدهای صفر و یک است که از این سیستم (باینری) در الکترونیک و سیستم‌های کامپیوتری و دیجیتالی استفاده می‌شود. همین برند وایو نشان می‌دهد که طراحی لوگوتایپ چقدر می‌تواند حرفه‌ای و بی‌نظیر باشد.

از طرفی دیگر همانند سبک مونوگرام در لوگوتایپ نیز انتخاب فونت بسیار حائز اهمیت است. ایجاد فونتی که فقط مختص برند شما باشد باعث می‌شود نسبت به برندهای دیگر منحصر به فرد باشید. البته علاوه بر داشتن فونت اختصاصی باید این فونت با اهداف و فعالیت‌های شرکت هم‌خوانی و تناسب داشته باشد. درست است که سلیقه شما در زمینه طراحی لوگو مهم است اما هوشمندانه‌تر این است که با توجه به اهداف کسب و کار خود لوگو برند را طراحی کنید.

تأثیر طراحی لوگوتایپ برای معرفی یک برند

شرکت‌های بزرگ معمولا از نمادها و لوگو‌های ساده اما حرفه‌ای و پرمفهوم استفاده می‌کنند. شاید در وهله اول طراحی لوگو چیز مهمی نباشد ولی بعد از جا افتادن برند شما در بین مخاطبان و مشتریان خواهید فهمید  چیزی که با آن برند شما را به یاد آنها می‌آورد، نوع طراحی لوگوی شما خواهد بود.

بهترین طراح لوگوتایپ

همانطور که اشاره کردیم باید فونت و لوگوتایپ با برند شما ارتباط داشته باشد و از طرفی دیگر سادگی و خوانایی در آن لحاظ شود. همچنین از نظر زیبایی بصری طراحی لوگو جلوه خوبی داشته باشد و بتواند هویت بصری برند شما را به صورت حرفه‌ای نشان دهد. پس اگر قصد دارید که یک هویت بصری منحصر به فرد برای کسب و کار خود با طراحی یک لوگوی حرفه‌ای داشته باشید پیشنهاد ما استودیو خلاقیت آی دیزاین است.

استودیو آی دیزاین به عنوان یکی از طراحان لوگوتایپ در کشور با تیم مجرب و حرفه‌ای خود طراحی لوگوتایپ برند شما را به بهترین شکل ممکن متناسب با حیطه کاری و اهداف شما انجام خواهد داد. پس اگر نگران آینده کسب و کار خود هستید طراحی برند خود را به این مجموعه بسپارید.

در ادامه نمونه کارهایی از لوگو‌های طراحی شده به سبک لوگوتایپ توسط استودیو آی دیزاین را مشاهده خواهید کرد:

نمونه طراحی لوگوتایپ آی دیزاین

ممکن است دوست داشته باشید
پست های مرتبط
نظری ثبت نشده است. اولین نفر باشید
نظر خود را به اشتراک بگذارید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظر شما *
عبارت امنیتی *